LilleTrille.
Forelsket i forumet
ORIGINAL: Sicily
ORIGINAL: MariSafari
ORIGINAL: Sicily
ORIGINAL: janem86
Vi kjøpte BeSafe iZi Combi x3 Isofix i går.
Fikk vite hva som er anbefalt i fht lengde i baby-sete, og fant da ut at Lillegull med sine rundt 70 cm er for lang for maxi-cosi setet sitt.. Det er i forhold til selen over skuldrene, den skal helst gå skrått oppover, og i hvertfall ikke nedover igjen over skuldrene! Dette var nytt for oss i hvertfall..
Det er feil.. I babysetet spiller ikke dette så stor rolle fordi de ligger såpass mye, men i senere seter, skal det aldri forekomme. Hvis man måtte bytte fra babysetet pga det med selene, hadde de vært nødt til å enten produsere større babyseter, eller lage en ny seteklasse. Og ja, jeg har spurt TT, og ja, det er ikke noe jeg har fått vite bare her lokalt. Dette kan dere også finne info om i bilsikringsbloggen. Forøvrig kan jeg ikke fatte hva som får folk til å kjøpe BeSafe når det fins så mange andre bedre alternativer som også er mer økonomiske i det lange løp.
Vi får Besafe gjennom forsikringen vår, og det var avgjørende økonomisk for oss. Blir billigere i det lange løp også!
Hva når ungen er 2-2,5 år og stolen er for liten? For det er på det tidspunktet de fleste opplever at ungen vokser fra den stolen enten i kg eller høyde. Ungen er fortsatt for liten til å sitte forover, men det eneste forsikringen har å tilby, er neste sete fra BeSafe, som er forovervendt beltestol.. Hva gjør du da? Fortsatt like økonomisk?
nevøen min er 2 år men stor som en treåring.. han har goood plass bakover og han er ikke over kg grensa enda.. så tror ikke de fleste unger går over kg eller høyden når de er 2-2,5 år, kanskje noen.. men ikke de fleste, vil jeg tro da. vi har kjøpt be safe izi kid med isofix og er stor fornøyd[:)]