Bilstol nr 2 til lange barn?

Chamonix

Supermamma
*MIA*
Noen som har tips/erfaringer? :-)

Besafe izi plus. Den har feks MYE bedre benplass enn britax maxway, som vi også har..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Besafe izi plus er helt genial for lange barn! :D
Men minuset er at den tar mye plass i bilen, så det er ikke alle biler som har plass til det. Min samboer får nesten ikke plass foran det setet (derfor må det stå bak passasjersetet)

BeSafe Izi Plus, men det kommer veldig an på bilene og hvordan setene er.

Vi har også MaxWay, og den er det stor plass til føtter og til lang rygg :) De to setene kan du sjekke ut, og hvis ingen av dem passer er Britax TWE et alternativ.

Besafe izi plus. :)

Ville kjøpt sånn man kan ha begge veier. Det gjorde ikke vi å måtte kjøpe nytt "for tidlig".

Veldig fornøyd med besafe izi plus, god plass i den:)

Ville kjøpt sånn man kan ha begge veier. Det gjorde ikke vi å måtte kjøpe nytt "for tidlig".
Kombiseter er ikke anbefalt å ha fremovervendt. Nakken dems tåler ikke påkjenningen ved en evt kollisjon. Man bør altså skifte til beltestol når barnet skal snues.

Kombiseter er ikke anbefalt å ha fremovervendt. Nakken dems tåler ikke påkjenningen ved en evt kollisjon. Man bør altså skifte til beltestol når barnet skal snues.

Åja, men vil ikke påkjenning på nakken være det samme?

Åja, men vil ikke påkjenning på nakken være det samme?
Nei. For i en beltestol så benytter man bilens eget belte og det vil gi litt etter ved en kræsj, men med en fempunktssele så sitter kroppen helt fast og bare nakken vil få et rykk

Takk for gode forslag, skal sjekkes ut :-)

Nei. For i en beltestol så benytter man bilens eget belte og det vil gi litt etter ved en kræsj, men med en fempunktssele så sitter kroppen helt fast og bare nakken vil få et rykk

Gjelder det for Cybex Sirona også? For det setet har jo pute og ikke fempunktsele fremovervendt.

Gjelder det for Cybex Sirona også? For det setet har jo pute og ikke fempunktsele fremovervendt.
Det vet jeg ikke. Kan for lite om det setet til å uttale meg. Hva slags seler blir brukt på det setet?

Back
Topp