Bilstol nr. 2.. Anbefalinger?

Vi har be safe izi combi

kan brukes begge veier og har flere hakk den kan regulere ryggen i

ORIGINAL: mzTomdur

Vi har be safe izi combi

Den vi tenkte å kjøpe, men så var det så mange som sa at den var veldig rett i rygen...Men når det er flere hakk, så[:D]

Vi har be safe izi combi

ORIGINAL: Nurk i farta:D

Vi har be safe izi combi

Den vi tenkte å kjøpe, men så var det så mange som sa at den var veldig rett i rygen...Men når det er flere hakk, så[:D]

det kommer helt an på bilen den står i.. i bilen min står den veldig rett selv om den står på det mest liggende hakket..

den nye stolen til britax.. marcus testet den i går og satt kjempe fint i den... alle eg vet som har den e stor fornøyd..
den e på tillbud nå og... (ihvertfall i bergen)
den kan brukes bakover og forover[:)]

1. bud: Try before you buy!
Det er utrolig vanskelig å anbefale et konkret sete. At vi(eller andre) er fornøyd med våre seter betyr ikke at dere blir det. Kanskje setene ikke sitter godt i bilen deres? Kanskje blir det veldig bratt? Kanskje det tar for stor plass i deres bil?

Mitt beste tips er
: Ta med bilen til forhandler og prøv forskjellige bakovervendte seter, finn det som passer i deres bil. Velger dere et bakovervendt sete fra en anerkjent produsent skal dere kunne føle dere trygge på at dere har gjort et godt valg.

Her er noen forslag til seter dere kan se på:

* Akta Graco Cosmic Comfort 0 - 25 kg, godkjent opp til 18 kg i baksetet, 25 kg i forsetet.
* Akta Graco DuoLogic 0 - 18 kg, kan festes med isofix, 2 pkts. eller 3 pkts. sele.
* Britax FixWay 0 - 18 kg, isofix.
* Britax Hi-Way 0 - 25 kg
* Britax Secura 0 - 25 kg
* Britax Multitech 9 - 25 kg
* HTS BeSafe iZi Combi X1 0 - 18 kg
* HTS BeSafe izi Kid X1 0 -18 kg
* MaxiCosi Mobi 9 - 25 kg

Mange lovpriser kombiseter men: Jeg ville ikke lagt vekt på å kjøpe et kombisete, ikke med tanke på å bruke det forovervendt etter hvert. Skal barnet sitte fremovervendt er det tryggeste alternativet en beltestol med god sidestøtte og rygg, IKKE fremovervendt barnesete(men ikke fra før barnet veier minimum 15 kg og helst ikke før de er 4 år gamle). Det tryggeste er å ha de bakovervendt så lenge man har muligheten til det, det er anbefalt av Norges fremste eksperter(blant annet leger, Trygg Trafikk, Statens Vegvesen og NAF) at barna sitter bakovervendt til de er min. 4 år.

Forresten noe som kan være greit å vite er at bøyde ben hos barnet ikke er farlig, det skal også veldig mye til før det blir vondt(men det ser ofte ubehagelig ut for oss voksene, barna sier selv fra hvis det gjør vondt). Om bøyde ben i bil: http://sikringavbarnibil.blogspot.co...ke-farlig.html

Et alternativ til plassering av barnesetet(om man har dårlig plass) er bakovervendt i forsetet om airbagen er koblet ut.

Selv har vi Britax Two Way Elite(bakovervendt i besteforeldre bilen. Dette sete syntes jeg passer best når barnet blir litt større) og Akta Graco DuoLogic som vi er veldig fornøyde med.

Vil anbefale dere å prøve f.eks. Britax Secura, flott sete med flere muligheter til å justere på sittestillingen på setet.

Lykke til med handelen

vi har maxi cosi mobi, veldig fornøyd med det, det kan "tipps" ned litt så det ikke er så rett i ryggen.

Oij, her var det delte meninger[8|] Men det kommer vel mye an på bilen også.. Så vi får ta den me å prøve setene først[;)]

anbefaler besafe izi combi på det sterkeste...
da vi skulle kjøpe til snuppa, var vi innom 5 steder, og spurte hvilket de anbefalte, og ALLE svarte det som førstevalg...

ORIGINAL: Mayen82

anbefaler besafe izi combi på det sterkeste...
da vi skulle kjøpe til snuppa, var vi innom 5 steder, og spurte hvilket de anbefalte, og ALLE svarte det som førstevalg...

Hva de sier i butikken spiller jo ikke store rollen om setet ikke passer i bilen.. Syntes det er utrolig dårlig om de bare anbefaler et sete i steden for å si til kundene at de bør prøve setene i bilen først.

Ja det tar jo litt plass, men vi spurte hva som de anbefalte som det sikreste setet... og når 5 stk sier det samme uten å blunke så var ikke vi i tvil...
syntes det er rart at det setet ikke går i alle biler eg, her har vi hatt det i en liten 3dørs, 4 dørs og 5 dørs... skal no over i stv når eg setter skilter på den nye...

Back
Topp