Bilstol med 3 i bilen.

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Be her barn nr 3 og vurderer nå å kjøpe ett smalere sete enn vi har. Vi har fremovervendt bestiller til de to fra før. Maxicosi babystol. Besafe izi pluss som også er den vi vurderer å bytte ut. I mellomtiden fra kjøpet av besafe stolen så har jeg kjøpt meg bil med isofix. Vi får plass til alle i bilen med besafe setet men det er så stort og vurderer derfor ett mindre sete så det blir lettere å få på selen på de to andre og uten å flytte på stolene dems. Er kjempe fornøyd med besafe setet og er kun str det går på.

Vurderer også søkenvogn. Står mellom emmaljunga viking dobbel eller babyjogger city mini gt dobbel. Hvem blir minst lagt sammen?
 
Hei Veslejenta88

Jeg sliter litt med å tolke de første setningene dine. Slik jeg forstår det, så har du to barn og venter nummer tre. Eldste blir 6 år og sitter i beltestol antar jeg. Mellomste barn er nettopp fylt 3 år, og jeg antar at han sitter bakovervendt i iZi Plus. Det er et meget godt sete for han, og han bør absolutt fortsette å sitte bakovervendt. Til han kan vi ikke anbefale et fremovervendt sete. Han bør sitte bakovervendt til han er minst 4 år, helst til 6-årsalderen, og den muligheten har dere når dere har investert i et iZi Plus-sete. Bilstoler som festes med isofix kan kun brukes opp til 18 kilo og 105 cm, det vil si til barnet er ca 4 år. Maxi-Cosi sin babystoler er relativt smale. De kan også festes uten isofix-base. Uten basen kan man sette dem lenger ut mot bildøren slik at det blir bedre plass til de to andre setene.

Jeg ville testet ulike kombinasjoner av hvilke seter som står hvor i baksetet. Kanskje du får inn alle setene om du setter iZi Plus i midten? Kanskje det er best om den står på en av sidene. Vær oppmerksom på at en av setene også kan festes i forsetet. Airbagen MÅ da skrus av, og så om eldstemann i beltestol sitter der. Skriv gjerne litt om hva slags bil du har og hva slags beltestol storesøster sitter i.

Av søskenvognene så blir City Mini GT absolutt minst sammenlagt. Den blir virkelig superkompakt til å være søskenvogn.


Mvh,

Kaja i Barnas hus
 
BeSafe iZi Modular er smal i bredden og samtidig kompakt i lengden. Har selv brukt denne til minste med tre barn i baksetet.

Ellers er Maxi-Cosi Mobi og Axkid Minikid stoler som kan brukes lenge og som er uten isofix. I noen biler kan det være enklere å montere tre seter uten isofix, fordi setene kan plasseres uavhengig av hvor isofix-festene er. Noen små centimetre kan være det som avgjør hvilke seter man får plass til.

Om du bor i nærheten av en av våre butikker, så ville jeg tatt med bilen og de setene dere har nå og testet med eventuelt nytt sete.


Mvh,
Kaja i Barnas Hus
 
Back
Topp