Bilstol - KIDDY Infinity Pro

BarnIDesember

Forumet er livet
Har noen av dere hørt om denne?

http://www.barnesete.no/kiddy/infinity_pro/pink/

Kiddy Infinity Pro er testvinner i kategorien 9 måneder til 4 år. Barnestolen benytter den unike "Honeycomb" teknologien som gir meget god støt demping ved de følsomme hode og skulder partiene. Kraften ved side-kollisjon reduseres og distribueres jevnere ved bruk av denne teknologien.
Infinity Pro er klassens eneste barnesete som benytter en sikkerhetsbøyle istedenfor et tradisjonet 5-punkts belte. Sikkerhetsbøylen fordeler kraften ved en kollisjon til hele overkroppen, mens et 5-punkts belte vil konsentrere kraften mot underlivet og nakke. Infinity Pro er ikke bare klassens sikreste sete, men også et av de letteste.

Hva tror dere?
Er denne duganes?

Jeg har sett den før, og har planer om å kjøpe den til Linnea. Men vet ikke noe mer om den enn det som står på siden, dessverre.

Jeg syns den virket smart.
Men jeg vil at hun skal få prøve en sånn stol før jeg kjøper, så jeg vet hun "trives" i stolen.
Er det noen forhandlere som fører denne stolen, eller noe liknende?
Syns alle butikkene kun har stoler med 5 punktssele?

Har ingen anelse. Den virkelig ihvertfall mer komfortabel enn en 5-punkts stol. Jeg fant stolen på samme side som du linker til. Har ikke sett den i noen butikker ihvertfall [&:]

Jeg ser at den andre modellen har gjort det bra i tester iallefall.

http://www.barnesete.no/kiddy/comfort_pro/grey/

Se link til tester midt på siden!

Men jeg er litt skeptisk til forovervent sete, så det blir nok ikke det setet på meg!

Hadde man kunnet snu setet hadde jeg kjøpt det.
Men etter en prat med mannen min har vi kommet frem til at stolen er dritkul, men ikke helt det vi er ute etter egentlig.
Men jeg digget definitivt designet :-)

Så flott!
Må ta med meg gubben da :o)
Funker det greit å ha det kun en vei?
Syns Lurken det er ok?

Trygg Trafikk anbefaler jo bakovervendte seter opp til 4 år :o)

Mandag er nok best. Da har vi fri, og er ledige hele dagen.
Han jobber 08 - 20 imorgen.
:o)

Ja, absolutt!
Helst før kl 13 da.
Vi kan avtale nærmere på sms?
Hvor og når blant annet?

ORIGINAL: **mam**

Har aldri hørt om stolen[&:] Har den vært i noen tester?

JEG hadde aldri kjøpt en bilstol fra en "fremmed" produsent....Kunne heller ikke tenkt meg å kjøpt bilstol på nett, pga det er kjekt å få prøvd stolen både i bil og at ungen får prøve og se hvordan den passer[:)]

Vi har besafe izi combi som lille overtar etter storebror [:)]

Derfor var er det fint at bumpien har setet da [:D]

Selv om noen produsenter er populære i Norge, betyr det ikke at de ikke er kvalitet over de som ikke er så kjente.
Forøvrig gjelder jo også kjøpslov og angrefrist på denne type kjøp også, så sånn sett er det ingen fare.

Ja, det er klart tryggest for et nurk å sitte bakovervendt - det er jo forsket på over en lang periode.
Sikkert litt flisespikkeri, men denne puten som de snakker om fungerer litt annerledes enn seler.
Tenkte bare å nevne det.

:o)
Ja, det skal jeg gjøre.
Takk for tipset :o)
De har en side med diverse info også.
Skal se godt igjennom der før vi eventuelt finner på noe sprøtt :o)

Den skårer dårlig på sikkerheten!

Den har vunnet flere utenlandske tester, men der er veiene bygd annerledes. Det er liten sjanse for front mot front kollisjon og dermed stiller de ikke samme krav til setene.

Ville sendt Helene Harefrøken en PM og spurt henne, mener hu hadde en link til det setet men jeg klarer ikke finne den i farta[&:]

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Jeg kan ikke forstå at noen vurderer det setet engang :( Heldigvis vil det nå med tiden bli forbud mot forovervendte seter i gr. 1(9-18 kg) over hele Europa. Dessuten syntes jeg de bør fjerne det som står om testvinner, for den tyske testen de omtaler var det ikke dette setet som vant men et sete fra MaxiCosi.

Her er et svar fra HH på en tråd som handler om samme setet:

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Hvis du går inn på sidene til ADAC og ser så var ikke dette setet testvinner i den testen.

Skal det lille barnet ditt sitte fremovervendt? Hvor tungt er barnet ditt? Det bør ikke sitte i beltesstol om det veier under 15 kg.

Ville i alle fall aldri kjøpt noe fra barneseter.no og ikke det Kiddi setet til et så lite barn, de feilinformerer jo tilogmed om riktig sikring. Det er til å grine av. Butikken har ikke engang et eneste bakovervendt sete etter gruppe 0 [:'(]

ORIGINAL: alruto

ORIGINAL: Destiny85

Den skårer dårlig på sikkerheten!

Den har vunnet flere utenlandske tester, men der er veiene bygd annerledes. Det er liten sjanse for front mot front kollisjon og dermed stiller de ikke samme krav til setene.

Ville sendt Helene Harefrøken en PM og spurt henne, mener hu hadde en link til det setet men jeg klarer ikke finne den i farta[&:]

Hun har peiling på barneseter!

Litt forvirret nå...
Hvem er Helene Harefrøken?
Jobber hun med bilseter?

ORIGINAL: bumpien

Jeg må bare si i fra at Kiddy har kommet veldig veldig godt ut i norske tester. Kom bedre ut en veldig mange andre kjente merker. Om dere går på forbrukerportalen.no og sjekker ut testene som ligger der ser dere at Kiddy kommer godt ut i testene.

Her er testen: http://forbrukerportalen.no/produkter/15586

Den fikk bra på scoore, men øverst så står det:

Kiddy Comfort Pro er et stort sett godt sete. Det er godkjent brukt fra ni kilo (ca. ett år), men på generelt grunnlag fraråder vi å bruke disse setene før barnet er 18 kg (ca. fire år), og har vokst ut av småbarnsstolen sin.
Sikkerheten for setet er litt over middels. Stabiliteten til setet bedømmes imidlertid til å være dårlig. Brukervennligheten er gjennomgående god.

ORIGINAL: Emmeline

En ting som er dumt med disse testene er at nakkebelastingen ikke er tatt med.

Ja det er kanskje mer påkjørsler bakfra ellerpå siden, men det er jo front mot front ulykker hvor det er størst skader. Og i en sidekollisjon eller påkjørselbakfra er det jo alikvel alltid en som frontkolliderer[;)] Jeg hadde iallefall aldri satt et så lite barn fremovervendt, men det er meg da.

Helene Harefrøken har maaange videoer på bloggen sin som er hentet på Trygg Trafikk[;)]
Link finner du i bilstoltråden til Dunn[:)]

ORIGINAL: Destiny85

ORIGINAL: bumpien

Jeg må bare si i fra at Kiddy har kommet veldig veldig godt ut i norske tester. Kom bedre ut en veldig mange andre kjente merker. Om dere går på forbrukerportalen.no og sjekker ut testene som ligger der ser dere at Kiddy kommer godt ut i testene.

Her er testen: http://forbrukerportalen.no/produkter/15586

Den fikk bra på scoore, men øverst så står det:

Kiddy Comfort Pro er et stort sett godt sete. Det er godkjent brukt fra ni kilo (ca. ett år), men på generelt grunnlag fraråder vi å bruke disse setene før barnet er 18 kg (ca. fire år), og har vokst ut av småbarnsstolen sin.
Sikkerheten for setet er litt over middels. Stabiliteten til setet bedømmes imidlertid til å være dårlig. Brukervennligheten er gjennomgående god.

Testen er vel gjort uten den puten over. Så da sier det jo seg selv at ei snuppe på 6 måneder og 10 kg ikke kan sitte i det [:)]
Men det Multitech setet som ble vist i den andre bilstoltråden vekket min interesse.

Skulle også gjerne hatt link til den tråden fra Helene Harefrøken som det er quotet fra over her, hvis noen har [:)]

Back
Topp