bilstol igjen

MarcusMamma

Forumet er livet
tenkte og kjøpe britax secura til marcus nå... men det er jo bare bakover vendt og derfor tenkte eg kanske det kan være greit og kjøpe ett som er begge deler bare for og ha muligheten vis det blir problemer.. (men har selvklart planer om og ha han bakover vendt helst i maaange år framover[;)])

men er det noen som er på str med secura setet? det er ett av de som tar minst plass og er lettest og flytte mellom flere biler da jeg ikke har lappen selv....
tenkte rundt pris 2500 men er åpen for forslag selvom de er dyrere[:)]

takker masse for svar...

brio zento... kan ha det begge veier - er ikke vanskelig å montere - går til 25 kg.. litt tungt, men er ikke noe pes egentlig [:)]

Hvorfor kjøpe bilstol når man kan leie for en billig penge hos forsikringsselskapene? Da får man automatisk bytte sete ettersom barnet vokser og trenger nytt sete. Veldig praktisk, synes jeg.

ORIGINAL: fairy

Vi har Be Safe iZi Combi, og er veldig fornøyd med det! Men det blir kanskje stort?

ja syntes det er for stort og tungt og flytte på men ellers hadde eg nok valgt det[:)]

ORIGINAL: babyboy08

Hvorfor kjøpe bilstol når man kan leie for en billig penge hos forsikringsselskapene? Da får man automatisk bytte sete ettersom barnet vokser og trenger nytt sete. Veldig praktisk, synes jeg.

liker ikke leie... [:)]

Nei, nei, hver sin smak. Men jeg ser ikke poenget med å kjøpe alt nytt bare fordi det skal være nytt, når det er ting man kun har bruk for i en periode. Det blir mye penger ut av vinduet etterhvert.

ORIGINAL: babyboy08

Nei, nei, hver sin smak. Men jeg ser ikke poenget med å kjøpe alt nytt bare fordi det skal være nytt, når det er ting man kun har bruk for i en periode. Det blir mye penger ut av vinduet etterhvert.

har du lagt sammen leiekostnadene pr mnd pr sete?
Det kommer faktisk ut på omtrent det samme...
Det fine med å eie er at man kan bruke stolen til neste unge - dvs ingen kostnad for barn nr 2 - eller man kan selge det - og tjene noe av det man har brukt inn igjen, eller familie kan arve det - snillhet!

Litt OT men .. En av mine (mange) grunner til å ikke ville leie er at man som regel bare får bakovervendte seter opp til 18 kg. Det er uaktuelt her i huset :-) Dessuten ville jeg ikke hatt HTS iZi Up som beltestol når vi kommer så langt at det er aktuelt.

ORIGINAL: fairy

Vi har Be Safe iZi Combi, og er veldig fornøyd med det! Men det blir kanskje stort?

Back
Topp