Bilstol i buss??

Baby87

Glad i forumet
burde ikke alle busser ha noen bilstoler i forskjellige størrelser?? bussen er jo ikke noe mere sikker å sitte i for en unge enn en bil... å barn i 6års alderen sitter i stol eller på puff i bilen hjemme men på skolebussen sitter de nedsunket i et sete???

burde ikke staten tenke på dette å kansje få inn flere bilstoler i busser??

så en skolebuss i dag med 1 bilstol... å det varma litt!!

hva mener dere??

ORIGINAL: Juliee

SLUTTA Å TA BUSSEN PGA DET JEG! alltid syntes det vært enklere å ta bussen til oslo, enn å virre med bil inni der, men det er måte på altså,jeg ringte ****ekspressen og spurte om de hadde barnesete for 0-13kg, "jaja selvfølgelig, det var bare å komme"
kommer så har de bare sånn stort et, endte med å måtte ha hu på fanget i 6timer- kjempe farlig!!
j** idioter

ja, just... er det ikke helt på tryne!!

Jeg vet dessverre ikke!har bare tatt buss med lillemor inn og ut av byen, og det er ille nok det uten bilstol. Når vi har dratt til flyplassen har vi alltid parkert bilen vår der. Men har lurt på det ofte, for en gang kommer jeg nok til å ta flubussen dit[:-]

Jeg har tatt masse buss med lillegutt, og aldri sett noe til barneseter. Men er helt enig med deg at det burde de hatt.

Men...hvorfor tar folk ungene opp av vogna når de sitter i buss???
Det må da være tryggere at de sitter fastspent i vogna si. Det har iallefall jeg alltid trodd, og har reagert litt når jeg ser mødre sitte med spedbarn og små barn på fanget.
Jeg fester lillegutt i vogna og snur han så han sitter med ryggen mot kjøreretningen.

di kan jo ikke fylle opp bussen med masse barneseter i tilfelle det kommer masse barn på bussen?
hver gang det kommer et barn, skal busssjoføren stoppe bussen å gå ned i di rommene under bussen og hente et sete og montere det fast?
næh det går ikke ann.
da får man heller kjøre bil.

[&:][:(][&:]er helt enig med deg..... vi kjører buss mye og hver gang tenker jeg huff tenk om bussen skal kjøre ut eller noe og snuppa ligger i vogna si og blir kasta ut og rundt i bussen[8|][:(][:'(]

ORIGINAL: snuppah88

ORIGINAL: maryjoleen

di kan jo ikke fylle opp bussen med masse barneseter i tilfelle det kommer masse barn på bussen?
hver gang det kommer et barn, skal busssjoføren stoppe bussen å gå ned i di rommene under bussen og hente et sete og montere det fast?
næh det går ikke ann.
da får man heller kjøre bil.

Er faktisk noen busser som har bilstoler til barn montert på en spesiell måte, så det kan sitte voksne der om nødvendig.. feks noen av flybussene i trondheim[8D]

aaan smart:) det er det di rare greiene er ja:)

staten maser jo om at vi må kjøre mindre bil å bruke mere kominal trafikk som buss, båt, taxi og tog?? eller sykle.. så syns de skulle ha barneseter klare til å monteres.. hadde du syns det var greit at noen du kjente mista barnet sitt i ei buss ulykke for det blir slitomt for busssjåføren å montere et barne sete??

Aldri tatt buss med snuppa mi jeg, og håper jeg slipper det av den grunn[;)]
Men ja, det burde vært et tilbud for de som må ta buss med småbarn. Det er jo påbudt i bil, så burde det vært påbudt i buss og[8|]

Har reist mye med buss, og blir like ofte sjokkert over hvor dårlig tilbude det er med barnestoler. Er liksom ikke så enkelt å sitte med en 1,5 åring på fanget i 1 time. Dessuten er bussjåførene her ikke akkurat kjent for å ikke trå på gasspedalen. Så jeg og samboer har MANGE ganger hatt hjertet i halsen. De gangene man har spurt om barnesete får man bare ett surt blikk.

Men på de aller nyeste bussene her, så har de fått ferdigmonterte barneseter inni seteryggen på setet foran. Da er det snakk om at det er 4 barneseter i hver buss, og det hjelper veldig på[:)] Du har jo de hyggelige bussjåførene da, som så gjerne vil hjelpe[:)]

Det morsomme er at politikerne maser om at vi skal kjøre mer kollektivt, men vettu, jeg foretrekker toget framfor bussene her, selvom det er dyrere[;)]

Back
Topp