Bilstol i bil - ta med inn eller ikke?

millemarie

Forelsket i forumet
Blir stoffet i bilsetene rått nå når det er kaldt om vinteren? Tar dere med disse inn hver gang - eller lar dere de stå i bilen?

Når går dere over / gikk dere over til barnesete fra 9kg og oppover? 1/2år? 1 år? :happy:

babysete har vi alltid tatt med inn. nå har vi fastmontert,og det blir kaldt inni, så pleier å la bilen bli litt varm før vi går i bilen nå om det er veldig kaldt ute. Også selvfølgelig ullklær og pledd.

Babystol var alltid med inn. Stol nr. 2 står igjen. Aldri opplevd fukt, men har kun hatt nyere biler, så det kan jo være eldre biler blir mer fuktig

Babystol ble med inn, stol 2 står i bilen. Ikke merket særlig til fukt i dem.

Bytta til stol 2 så snart de kunne sitte greit i stol 2, uten å synke sammen, samt nå opp til selene. Begge var vel omtrent 7 mnd tror jeg.

Bilstolene blir ikke mer rå enn de vanlige setene i bilen.

Vi tok alltid inn babystolen - det er jo utrolig praktisk å bære babyen inn i den, i stedet for å måtte bære babyen i armene.

Bilstol nr 2, uten bærehåndtak, står alltid igjen. Veldig upraktisk å bære et stort, tungt sete inn, uten bærehåndtak, og når man skal gjete på ungen i tillegg.

Har alltid tatt med babystolen inn for babyen har jo sittet i den og da er det praktisk å bære den inn. Bilstol nr 2 har alltid stått igjen. Den blir ikke noe mer rå enn bilsetene vi sitter i. Har byttet til bilstol nr 2 når de kunne sitte selv.

Aldri tenkt tanken på å ta med bilstolen inn. Så mye jobb da. Den første stolen ligger jo babyen i, så den tas med inn og ut.

Tok med Babystolen, men det var bare fordi det er praktisk å være babyen i den med til bilen om vinteren. Småbarnsstolen har alltid stått i bilen, ikke opplevd fukt eller slik problemer så vil du la den stå i bilen hele tiden, så går nok det helt fint :)
Har en eldre bil som står parkert utendørs og blir veldig kald om vinteren.

Gikk over til småbarnsstol(stol 2) da babyen hadde vokst ut av babysetet. Egentlig tenkte jeg å bytte rundt 6/7 mnd for jeg regnet med at han ville passe ny stol da, men måtte bytte ved 5 mnd da han var blitt 10 kg. Bytt så snart barnet passer neste sete heller enn å vente til Babystolen er utvokst :)

Tok babystolen med inn, for det var mest praktisk. Sete nr 2 står dere hele tiden, blir ikke rått.
Byttet til sete nr 2 (cybex sirona) når hun var ca. 6 mnd og kunne sitte selv. Satt mye bedre i dette setet enn i babystolen.

Gutten min er 4 mnd og blytung. Baby+bilstol er et kav å få inn og ut av huset. Gleder meg vanvittig til vi kan bytte til neste stol. Prøver å vente i det lengste men blir nok før 6 mnd ja. Han er passert 9 kg.
Men jeg tar alltid stolen med inn, så er den alltid temperert til gutten skal i stolen. Og enklere å få på selene inne:)

Gutten min er 4 mnd og blytung. Baby+bilstol er et kav å få inn og ut av huset. Gleder meg vanvittig til vi kan bytte til neste stol. Prøver å vente i det lengste men blir nok før 6 mnd ja. Han er passert 9 kg.
Men jeg tar alltid stolen med inn, så er den alltid temperert til gutten skal i stolen. Og enklere å få på selene inne:)
Kan han sitte uten støtte selv så kan du bytte til neste stol såfremt han rekker opp til selene :)

Kan trøste deg med at min satt som en gud fra 5 mnd i stol 2. Han var 10 kg da han var 5 mnd så han ble helt most i Babystolen tilslutt :p
Brukte stol 2 i maks hvileposisjon i starten såklart, siden han ikke kunne sitte uten støtte.

Kan han sitte uten støtte selv så kan du bytte til neste stol såfremt han rekker opp til selene :)
Han kan bare sitte med støtte. Litt potetsekk enda. Men håper det skjer noe neste mnd:) gutten er lang også, så å nå opp blir ikke et problem. 4 mnd og fyller størrelse 74 uten problem.

Kan trøste deg med at min satt som en gud fra 5 mnd i stol 2. Han var 10 kg da han var 5 mnd så han ble helt most i Babystolen tilslutt :p
Brukte stol 2 i maks hvileposisjon i starten såklart, siden han ikke kunne sitte uten støtte.
Godt å høre! Syns gutten min er perfekt, men lite babyutstyr er dimensjonert for store babyer:bag:

Han kan bare sitte med støtte. Litt potetsekk enda. Men håper det skjer noe neste mnd:) gutten er lang også, så å nå opp blir ikke et problem. 4 mnd og fyller størrelse 74 uten problem.

Godt å høre! Syns gutten min er perfekt, men lite babyutstyr er dimensjonert for store babyer:bag:

Ja, det er jeg helt enig i. Men han trenger heldigvis bare å kunne sitte MED støtte for at du kan bytte stol og bruke den med en del helling :) min lærte å sitte selv en gang rundt 7 mnd, og så lenge kunne vi ikke ha ventet med å bytte stol.

Babysete ble alltid med inn, bilstol nr 2 og 3 ble aldri med inn.

Byttet til stol nr 2 når de har vært 7-8 mnd.

Babysetet er alltid med inn, men andre bilstoler står. Byttet vel rundt 10 mnd med storesøster ☺️
Lillesøster har fortsaty babystol

Baby setet er altid med inn. Men neste er altid i bilen. Med nr 1 gikk over til stol nr 2 ved 5 mnd. Nr 2 var vel 7 mnd. Nr 3 var 4 mnd. Nr 1 og nr 2 hadde maxicosi mens nr 3 hadde besafe. De har da gått over til stol nr 2 som er fra 0 kg.

Back
Topp