Bilstol... Hjelp!

KR1ST1NE

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Julibarna 2019
Jeg vil ha en bilstol som kun bruker beltefeste.
Etter å ha gått gjennom denne nye testen av bilstoler er jeg bittelitt forvirret:
https://test.no/beste-bilstol-baby#cybex-aton-q :dontknow

Tror jeg har kommet frem til at vi skal ha Cybex Aton Q bilstol.
De har visst bilstoler til både isofix, beltebase og uten base..[emoji28]

Er selve bilstolen den samme, og at man kan velge om man trenger isofix/beltebase?
ELLER finnes det 3 forskjellige Cybex Alton Q stoler, hvor den ene kun passer med isofix, den andre kan kun brukes med beltebase, og den siste kan kun brukes med KUN beltefeste.??

Jeg skal be om dette i gave, og lurer på om jeg kan si at jeg ønsker meg "Cybex Alton Q" bilstol, uten videre informasjon...

Setene er de samme :) badene er forskjellige da den ene er med Isofix og den andre festes med beltet :) men er ganske sikker på at du kan feste selve setet i beltet uten base også bare at det er mye mer tungvint enn en base som står klar i bilen hele tida for å bare klikke fast setet ;)

Har ikke peiling på bilstoler og slikt, da dette er min første. Men ble tipset om at dette setet var veldig tungt i forhold til andre bilstoler. Ville bare videreformidle tipset, siden det visstnok blir veldig tungt i lengden :)

Har ikke peiling på bilstoler og slikt, da dette er min første. Men ble tipset om at dette setet var veldig tungt i forhold til andre bilstoler. Ville bare videreformidle tipset, siden det visstnok blir veldig tungt i lengden :)
Takk :) Har sett at det er tungt, men tenker at det scorer såpass høyt på sikkerhet at det får gå [emoji106] Så kan det jo settes rett oppå vognbasen også, så jeg innbiller meg at det ikke skal bæres så mye rundt

Setene er de samme :) badene er forskjellige da den ene er med Isofix og den andre festes med beltet :) men er ganske sikker på at du kan feste selve setet i beltet uten base også bare at det er mye mer tungvint enn en base som står klar i bilen hele tida for å bare klikke fast setet ;)
Setene er de samme, så da passer ett sete til valgfri tilhørende base? Jeg virker sikkert mindre begavet her nå, men.. [emoji85]

Jeg har en bitteliten 4seter (Ford Ka), så det er derfor jeg har tenkt å feste med kun belte :)

Basen kan festsal med belte slik at du kun sett sjølve sete ned på basen :) på den vi hadde sist var det med isofix, men kunne festsal med belte. Vi har ein bil med isofix og ein utan. Hadde da to baser og ein stol :)

Back
Topp