Bilstol helling

Kronedama

Glad i forumet
Julikulene 2020
Hei.

Jeg har en 3uker gammel baby.
Har gjort meg kjent med helling av bilstol i bil.
Vi kjøpte ny stol før vi ble kjent med den informasjonen..
Har idag målt helling og den viser ca 55 /60 grader. Og max helling er 45 grader sant?

Jeg har en Volvo v70 og maxi cosi cabriofix sete..

Hva er konsekvensene med for mye grader ?

Kjøpte bilsete i god tru og anbefalinger av selger. Vi prøvde den i bil med selger.. uten at det ble nevnt grader på helling. Og vi hadde ikke lest oss opp på det selv.. desverre...

Hva trur dere?
Er det faktisk mulig å heve kjøp på bilsete, angrerett?

Be kind :Heartred

Hei.

Jeg har en 3uker gammel baby.
Har gjort meg kjent med helling av bilstol i bil.
Vi kjøpte ny stol før vi ble kjent med den informasjonen..
Har idag målt helling og den viser ca 55 /60 grader. Og max helling er 45 grader sant?

Jeg har en Volvo v70 og maxi cosi cabriofix sete..

Hva er konsekvensene med for mye grader ?

Kjøpte bilsete i god tru og anbefalinger av selger. Vi prøvde den i bil med selger.. uten at det ble nevnt grader på helling. Og vi hadde ikke lest oss opp på det selv.. desverre...

Hva trur dere?
Er det faktisk mulig å heve kjøp på bilsete, angrerett?

Be kind :Heartred

Fest basen med belte og ikke isofixen. Så kan dere justere mer sånn som dere ønsker å ha den. Heve kjøp på bilstoler er vanskelig men det går an å prøve.

Det er dessverre de færreste forhandlere som har peil så dette er noe du må finne ut på egenhånd - samme som hvor lenge barn bør sitte bakovervendt.
Jo flatere barnet ligger, jo dårligere sikret er det. Jo rettere en baby sitter, jo større sjans for dårlig oksygenopptak. Derfor er babystolen et sikkerhetskompromiss. Så mye helling det må være for at baby skal puste Ok og for at det ikke skal gå totalt utover sikkerhet.
Det er også derfor det anbefales å bytte til stol to så fort barnet sitter på egenhånd, og ikke vente til babystolen er utvokst.

Back
Topp