Bilstol gruppe 1?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Hvilken bilstol har kommet bra ut i test, og som dere har gode erfaringer med?
Gjerne også gruppe I/II 0-25 kg

Og, hvordan er det å kjøpe bilstol via nett; kan de bli skadet i transporten, eller er de pakket såpass godt at det går bra? :)

Fant noe om at disse er ok, noen som har erfaringer?
- Britax Max-Fix II
- BeSafe iZi Kid X3
- Maxi Cosi 2way Pearl
- Cybex sirona
- Andre?

Last edited:
Når ungen er ferdig med babystolen ville jeg tatt med ungen og bilen til en forhandler og prøvd. Og valgt et sete opp til 25 kg, da blir det uten isofix, men har setet mye lengre.

Ville sjekket ut BeSafe Izi Plus og Britax MaxWay :)

Hvis ingen av dem passer forhør deg med forhandleren, babyshop er god hjelp :)

Velg gjerne et plusgodkjent sete som er rent bakovervendt og går til 25 kilo!
Og prøv setet ja!
Vi har Britax Maxway og er veldig fornøyde med det. Det er romslig, men tar ikke veldig stor plass i bilen.
Vi har også brukt et par combiseter (kun bakovervendt selvsagt); Britax two way, Britax Multitech og Brio Zento. Av alle disse har Maxway vært best i vår bil hvertfall..

Og jeg ville ikke nølt med å bestille på nett egentlig. Stolene fraktes jo fra produsent til forhandler likevel, ser ikke helt forskjellen.

MaxFix som du nevnte er så og si lik MaxWay, bare at så lenge de festes med isofix er de kun til 18 kg, og det er kjedelig å kjøpe nytt sete om 3 åringen er 18 kg..

Cybex Sirona er mange fornøyd med, men mange unger vokser ut av den 2 årsalderen.

Vi har Besafe Izi Combi x3 Isofix og er VELDIG fornøyd!

Jenta vår er 2 år og 3 måneder, 13kg og 88cm og har goood plass bakovervendt enda :)

Stolen står stødig, er komfortabel for henne og den har 3 ulike sittestillinger. Kjekt å kunne tippe henne bakover når hun sovner :)

Enkel å montere når den har Isofix.

Den står på en sokkel da, så den tar endel plass i bilen. Men vi har Peugeot 307 og har goood plass på passasjersiden foran selv om bilstolen står bak. Så for oss skaper ikke det noe problem.

MaxFix som du nevnte er så og si lik MaxWay, bare at så lenge de festes med isofix er de kun til 18 kg, og det er kjedelig å kjøpe nytt sete om 3 åringen er 18 kg..

Cybex Sirona er mange fornøyd med, men mange unger vokser ut av den 2 årsalderen.
Kan man bruke isofix fram til 18 kg, og feste samme setet med belter? :-)

Nå vet jeg ikke hvordan selene på izi plus er. Men på Besafe izi kid/combi er de helt sykt trege å stramme. Jeg drar meg ihjel og banner høyt inni meg hver eneste dag. ALDRI mer...! Vi har isofix, og det tar sykt stor plass i tillegg....Oppskrytt sete spør du meg:P

Kan man bruke isofix fram til 18 kg, og feste samme setet med belter? :)

Nei det kan man ikke.

Dette gjelder som regel bare kombiseter, som kan brukes med isofix bakovervendt, og belter forovervendt, noe som aboslutt ikke er anbefalt. :)

Ville sjekket ut BeSafe Izi Plus og Britax MaxWay jeg, som går opp til 25 kg, greie å montere begge to :)

Nå vet jeg ikke hvordan selene på izi plus er. Men på Besafe izi kid/combi er de helt sykt trege å stramme. Jeg drar meg ihjel og banner høyt inni meg hver eneste dag. ALDRI mer...! Vi har isofix, og det tar sykt stor plass i tillegg....Oppskrytt sete spør du meg:p

Selene skal ikke være slik som du beskriver.
Vi har hatt to stk av setet som du har, og aldri opplevd problemer. Ta det med til forhandler.

Nå vet jeg ikke hvordan selene på izi plus er. Men på Besafe izi kid/combi er de helt sykt trege å stramme. Jeg drar meg ihjel og banner høyt inni meg hver eneste dag. ALDRI mer...! Vi har isofix, og det tar sykt stor plass i tillegg....Oppskrytt sete spør du meg:P
Er du sikker på at det ikke er noe galt med strammeren på stolen deres? :p

For vi har samme stol og den er ikke treg å stramme på ;)

Vi har en x3 Isofix fra både 2010 og 2013 og den er veldig lett å stramme på. :) Helt til selene sitter stramt nok, da er den litt tung, men da haler jeg litt til så det ikke går an å stramme mer. Da sitter de stramt nok :p

Nei det kan man ikke.

Dette gjelder som regel bare kombiseter, som kan brukes med isofix bakovervendt, og belter forovervendt, noe som aboslutt ikke er anbefalt. :)

Ville sjekket ut BeSafe Izi Plus og Britax MaxWay jeg, som går opp til 25 kg, greie å montere begge to :)
Takk for svar!
Men er de disse da festet med isofix, eller belte? :rolleyes:

Er du sikker på at det ikke er noe galt med strammeren på stolen deres? :p

For vi har samme stol og den er ikke treg å stramme på ;)

Vi har en x3 Isofix fra både 2010 og 2013 og den er veldig lett å stramme på. :) Helt til selene sitter stramt nok, da er den litt tung, men da haler jeg litt til så det ikke går an å stramme mer. Da sitter de stramt nok :p
Jeg vet om et par stk på juni12 som klager over det samme. Ja, de er ikke trege helt til å begynne med. Men når selene begynner å legge seg over skuldrene og man skal stramme sist del slik at de blir ordentlig stramme, da er det sykt tungt. På maxwayen vår er det ikke slik, ikke når jeg skal stramme det aller siste heller....Men du er heldig isåfall om ikke dine er som de vi har:)

Last edited:
Vi planlegger å kjøpe 2way pearl. Har kjøpt 2way fix base til pebble som første sete, kjekt å kun måtte kjøpe én base. Liker at setet enkelt kan tas ut, og at det ikke tar større plass enn babysetet i bilen.

Back
Topp