Bilstol eller babykrybbe?

Såpebobla

Elsker forumet
Jeg så denne på babykos sin hjemmeside:
http://babykos.no/?valg=produkt&gruppe_nr=120&produkt_nr=000

Hva slags bilstol kjøper dere? Ville dere valgt vanlig bilstol eller babykrybbe? Jeg har lyst på bilstol med kalesj. Jeg har også titta på izi sleep hvor ryggen kan legges ned på setet når det ikke står i bilen. Vet ikke hva som er best jeg.. Forrige babysete jeg hadde tippa bare hodet til småen fremover hele tida.. så vil jo ha et hvor babyen slipper å få hodet sitt bikket fremover. Foreløpig har jeg ikke bil.. har nettopp begynt på lappen, men har et håp om å ha fått både førerkort og bil til babyen kommer! ;) Men bilstol må jeg uansett ha da.

Vi skal ha en standard bilstol som jeg vet kommer godt ut i kollisjonstester. Den der bagen har jeg aldri hørt noe om, og jeg kjener at jeg blir litt skeptisk til om den er like bra i kollisjon som en vanlig bakovervendt bilstol. Stolen skal uansett bare brukes i bilen mens vi kjører, når vi stopper tar vi babyen ut. På lange turer tar vi mange pauser med babyen ute av stolen slik at han/hun får strekt seg. Da eldstejenta var 2 måneder kjørte vi ca 650 km på en dag, og det gikk helt fint med vanlig bilstol.

Da var det faktisk et større problem da vi etterhvert byttet til stol nummer to som var mye mer oppreist, og hodet hennes bikket fremover når hun sovnet.

Jeg har Izi sleep, og kommer til å bruke den denne gangen også:-) stødig stol, veldig greit å kunne legge den bakover om barnet sovner og vi skal til noen på besøk:) eneste ulempen er at det er litt tungt...

Vi har Akta graco, og syns det var helt genialt til første mann, så det skal vi bruke igjen. :)

Her vurderer vi maxi cosi cabriofix med isofixbase :)
Men må se litt på de forskjellige valgene.
Eneste som er sikkert er at vi skal ha isofix ;)

Her blir det nok bilstol, men aner ikke hvilken enda ;)

Vi skal ha maxi cosi cabriofix. Hadde det til storesøster og var kjempefornøyd. "Dessverre" var det lånt av et vennepar så vi må gå til innkjøp av to nye... Men det blir uansett det setet ;)

Vi skal ha maxi cosi cabriofix med isofixbase :)
samme her! den er så lett å bære med seg inn i barnehagen når vi skal levere, inn inbutikken når vi skal handle!

De babykrybbene anbefales ikke, om man kræsjer har babyen dårlig støtte og kan bli trykket inn i sidene eller det som verre er; toppen... Skjønner ikke hvorfor sånt selges en gang, men så er jeg over gjennomsnittet opptatt av bilsikring:) Her blir det BeSafe Izi Go eller Akta Graco, hadde Maxi Cosi sist men ønsker 5-punktssele på babyen denne gang.

Blir stol. Kommer nok til å bruke den vi brukte til storebror.

Trodde ikke sånne krybber var anbefalt eller lovlig lengre jeg :/

Enten Maxicosi eller Izi Sleep her! :)

Her kjøpte mannen Maxi-cosi cabriofix med isofix-base på Barnas Hus i dag. :D
Kampanjepris kr 2399 frem til lørdag denne uken ;)

Jeg har easy sleep etter storebror. Kommer til å bruke den denne gangen også. Litt tung, men ellers så genial<3

Back
Topp