Bilstol adapter på Emmaljunga

Lilleklomp18

Forelsket i forumet
God dag damer!

Noe vi mener vi savnet fra sist, eller oppdaget for sent med førstemann var at vi ønsket oss bilstol adapter til vognunderstellet vårt. Vi mente det ble enklere å ta med bilstolen hit og dit på hasdleturer og slapp det å ta i bruk hele vognen for en kort tur.

Men nå når vi venter nr. 2 så ble jeg plutselig så usikker på om vi egentlig ønsker oss dette eller ikke. Tenker da mest på at vognunderstellet vårt er en av de største, vi har Emmaljunga Mondial, og om vi da plasserer en liten bilstol på(maxicosi) så ser det helt pling ut.....

Så jeg spør vell etter noen med ca samme understell som oss som har bilstol adapter og om det blir mye brukt av dere som har det generelt eller ikke?

Last edited:
God dag mine damer!

Noe vi mener vi savnet fra sist, eller oppdaget for sent med førstemann var at vi ønsket oss bilstol adapter til vognunderstellet vårt. Vi mente det ble enklere å ta med bilstolen hit og dit på hasdleturer og slapp det å ta i bruk hele vognen for en kort tur.

Men nå når vi venter nr. 2 så ble jeg plutselig så usikker på om vi egentlig ønsker oss dette eller ikke. Tenker da mest på at vognunderstellet vårt er en av de største, vi har Emmaljunga Mondial, og om vi da plasserer en liten bilstol på(maxicosi) så ser det helt pling ut.....

Så jeg spør vell etter noen med ca samme understell som oss som har bilstol adapter og om det blir mye brukt av dere som har det generelt eller ikke?

Vi har kjøpt Mondial deluxe og maxi cosi, og vi skal kjøpe adapter :) om det blir mye brukt eller ikke vet jeg ikke, men ser på det som praktisk og vil hvertfall prøve det :)

Vi har kjøpt adapter til vår Emmajunga Edge Duo, og har recaro bilstol. Skulle passe fint sammen, mente begge leverandrører :) Det er samme adapter som til maxicosi mener jeg :) Kan se for meg at det kommer til å bli mye brukt, hvertfall i begynnelsen :)

Sniker fra desember.

Dette lurer jeg også på :) Vi har Mondial Deluxe understell og Maxi Cosi bilstol.

Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for å ha det men nå er jeg usikker. Jeg ser ikke for meg at det kommer til å bli brukt så mye? Om jeg er alene blir det jo bare knotete å f. eks handle, da ser jeg for meg at det er enklere å ta med hele bilstolen og sette den i handlekurven. Og barnet skal jo heller ikke sitte for mye i bilstolen, så om vi skal gå rundt på senteret f. eks vil jeg ikke bruke den.

Noen med erfaring som kan si noe om når det ble brukt?

Har ikke egen erfaring enda, men vi valgte å kjøpe adaptere med vogna. Flere som har sagt at det er veldig praktisk. Ift at man sparer plass i bilen når man kun trenger å ta med seg understell på handleturen. Og hvis lille sover, slipper man å vekke han/hun ved å ta dem opp av stolen.
Men som sagt, aner ikke hvor mye vi kommer til å bruke det

Back
Topp