Bilstol 9-25kg

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Jeg opplevde noe litt ekkelt i dag da jeg kjørte på E6 sovnet storesøster i bilen. Vi bruker 3 punkt og hun sitter forovervent. Når hun sover så tipper hun foran med hodet sakte, men sikkert og i og med at det skjer sakte gir bilens bilbelte etter!! Hun lå så og si ute av bilstolen, og jeg tok av i nærmeste fil for å feste beltet ordentlig. Hun fortsatte å sove, og det samme skjedde igjen. Det er ingenting i veien med bilbeltet, det gir som vanlig etter når det ikke er en brå bevegelse. Hva gjør jeg galt???? Har noen andre opplevd det??

Usikker på hvilke sete du har. Vi bruker cybex x2 fix, drR sover storebror som en prest. Har aldri falt fremover

Vi har besafe izi up x3 og vist frøkna sovner blir hu sittende.

Hmm selene i bilstolen skal vel ikke løsne uten at vi trykker inn den knappen som løsner de? :o

Hmm selene i bilstolen skal vel ikke løsne uten at vi trykker inn den knappen som løsner de? :o
Se for deg at du sitter fastspent, også mister du noe. Så bøyer du deg sakte fremover uten å ta beltet av. Da blir den delen du har over brystet litt løst så du kan bevege deg. Gjør man en brå bevegelse så sitter beltet veldig stramt så du ikke kan røre deg, f eks ved en kollisjon. Vet ikke om jeg forklarer godt nok?

Se for deg at du sitter fastspent, også mister du noe. Så bøyer du deg sakte fremover uten å ta beltet av. Da blir den delen du har over brystet litt løst så du kan bevege deg. Gjør man en brå bevegelse så sitter beltet veldig stramt så du ikke kan røre deg, f eks ved en kollisjon. Vet ikke om jeg forklarer godt nok?
Men er ikke det bare på alene i bila? Ikke bilstolen sine seler?
Kanskje jeg misforsto det ts skrev (a)

Går sete fra 9 kilo til 25 og er en beltestol? Beltestoler går som regel i fra 15-36, nettopp fordi barn som veier under 15 kilo ikke skal bruke bilens egene seler.
Her har vi aldri opplevd det du skriver med våre beltestoler, han sitter klistret til sete. Hvilket sete har dere? Veier hun under 15 kilo?

Går sete fra 9 kilo til 25 og er en beltestol? Beltestoler går som regel i fra 15-36, nettopp fordi barn som veier under 15 kilo ikke skal bruke bilens egene seler.
Her har vi aldri opplevd det du skriver med våre beltestoler, han sitter klistret til sete. Hvilket sete har dere? Veier hun under 15 kilo?
Husker ikke helt hva det heter, mener det er fra Fisher Price. Ja, hun veier over 15 kg, og setet er fra 9kg

Hvilket sete er det? Det sammme skjer med mine barn om ikke setet er i hvilestilling..
Tror det er fra Fisher Price, jeg skal ut i bilen å sjekke. Tror jeg skal kjøpe nytt sete, men er det setet som er problemet? Skal se om det går an å sette det i hvilestilling. Takk for tips :)

Husker ikke helt hva det heter, mener det er fra Fisher Price. Ja, hun veier over 15 kg, og setet er fra 9kg

Da ville jeg ha prøve å bytte sete, ett som går fra 15-36 kilo og er kanskje mer beregnet som en beltestol.
Er dette en kombi stol da? Siden den kan brukes fra 9 kilo?
Høres skremmende ut at et barn kan skli sånn ut av sete.

Da ville jeg ha prøve å bytte sete, ett som går fra 15-36 kilo og er kanskje mer beregnet som en beltestol.
Tror jeg ville byttet sete ja. Hørtes ikke bra ut.

Hun sklir ikke ut av setet. Når hun sovner og lener seg til en side gir beltet etter.

Tror jeg ville byttet sete ja. Hørtes ikke bra ut.
Denne har jeg. Regina, det er mange stoler som går fra 9kg. Det er kanskje jeg som forklarer meg dårlig, men det er bilens belte som lar hun sitte og "henge" når hun har sovnet.

ImageUploadedByBV Forum1418577282.352331.jpg

Altså, når hun sovner lener hun seg foran og beltet gir etter i og med at hun lener seg over sakte.

ImageUploadedByBV Forum1418577426.635605.jpg

Denne har jeg. Regina, det er mange stoler som går fra 9kg. Det er kanskje jeg som forklarer meg dårlig, men det er bilens belte som lar hun sitte og "henge" når hun har sovnet.

Vis vedlegget 93919

Disse setene er ikke anbefalt å bruke som beltestoler, da de er for tunge.

Ville kjøpt en vanlig beltestol, som går fra 15-36 kg.

Sjekk ut:
BeSafe
Cybex Solution
Britax

Dette er alle gode seter, ta med barnet og bilen og prøv. :)

Back
Topp