Bilstol 9-18/25kg

Vela❤️

Forumet er livet
Marsipanene 2019
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hvilken bilstol som kan festes med belte (har ikke isofix) anbefaler du? Har en Cybex Sirona ett eller annet som må festes med isofix i mannen sin bil, men skulle gjerne hatt bilstol i min bil og. Må være Fra 9kg til 18 eller helst 25kg, enkelt å plassere ungen oppi setet, fempunktssele og helst god solskjerm.

Forslag?:happy:

Vi var veldig fornøyd med besafe izi pluss (tar stor plass) og britax maxway. Begge har kommet med oppgraderinger siden vi bytta for er års tid siden. Men disse stolene brukte vi fra 6 mnd til nesten 5 år. Veldig fornøyd med begge.

• Liker
Reactions: V90
Veldig fornøyd med minikid axxikid 2.0 :)

• Liker
Vi har Max way i ene bilen, virker som at mini sitter bra i den.
Sjekk gjerne gruppen bilstoler på Facebook, der blir Max way pluss, axkid minikid og klippan century anbefalt da de er bakovervendte stoler som varer lenge.

• Liker
Kjøpte britax Max way plus når vi følte det ble for dårlig plass i cybex sirona s. Veldig fornøyd så langt :)

• Liker
Takk for svar alle sammen:) Ser ut som det blir en britax max way :happy:

Slenger meg på anbefaling av britax max way☺️

et lite tips. Sjekk at det er plass i bilen før du kjøper bilstolen. Du får ikke byttet bilstoler.
Å det var lurt. Jeg har en stor Ford Mondeo så håper den har plass. Må man måle eller finnes det kanskje en liste over biler?

Å det var lurt. Jeg har en stor Ford Mondeo så håper den har plass. Må man måle eller finnes det kanskje en liste over biler?

Det avhenger litt av hvor godt du monterer og hvor mye helling du trenger, mye helling på stolen trenger som oftest mer plass, også blir det gradvis bedre når barnet blir eldre og sitter mer oppreist. Så det i kombinasjon med hvordan selve bilens sete er utformet kan bli trangt for noen og danseplass for andre. Så anbefaler å lese seg opp på montering slik at ikke det virker umulig og du lett kan justere :)

• Liker

enig i svaret over fra klussedull. Ja Ford Mondeo er en stor bil, men som nevnt over er det ikke alltid str det kommer ann på, men både bilsete sin utforming og bilstolen sin utfordring. Det aller beste er å låne et sete i butikken og prøve i bilen før du kjøper alternativt å høre her inne om andre har erfaring med den bilstolen du ønsker og Ford Mondeo

• Liker
enig i svaret over fra klussedull. Ja Ford Mondeo er en stor bil, men som nevnt over er det ikke alltid str det kommer ann på, men både bilsete sin utforming og bilstolen sin utfordring. Det aller beste er å låne et sete i butikken og prøve i bilen før du kjøper alternativt å høre her inne om andre har erfaring med den bilstolen du ønsker og Ford Mondeo
Det avhenger litt av hvor godt du monterer og hvor mye helling du trenger, mye helling på stolen trenger som oftest mer plass, også blir det gradvis bedre når barnet blir eldre og sitter mer oppreist. Så det i kombinasjon med hvordan selve bilens sete er utformet kan bli trangt for noen og danseplass for andre. Så anbefaler å lese seg opp på montering slik at ikke det virker umulig og du lett kan justere :)
Den skal passe godt i den bilen har jeg funnet ut nå. Tusen takk for hjelpen:happy:

Max way varer ikkje like lenge som minikid 1.0 og maxway plus

Back
Topp