Bilstol 2 som kan snus mot døra ved ombordstigning

HildeFraNordSør

Forumet er livet
August 2018
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Sensommerskattene 2023
Knotete overskrift, men... :D

Jeg er på utkikk etter råd fra personer som har erfaring med
  • Britax Swingfix,
  • Cybex Sirona (i-size) og/eller
  • Maxi-Cosi 2Way Pearl
Jeg skal kjøpe bakovervendt bilstol nr 2, og har fått tips om å kjøpe en stol som kan vendes mot døra når man skal sette barnet inn og ta det ut. Jeg tror de tre over har denne muligheten, men vil gjerne høre om det fungerer greit i praksis. Jeg har fulgt med på priser på Swingfixen, og den er veldig dyr og aldri på tilbud, så jeg vil være sikker på at jeg virkelig får bruk for denne funksjonen før jeg bruker så mye penger.

Last edited:
På sirona er det forskjell på om det er s, m eller i, ikke alle kan snues, det er greit å være obs på!

Vi har i-size fra sirona, elsker den!!!!! Helt forbanna magisk å kunne snu, men den varer nok maks til han er 3 år. Men d er jaggu verdt hver bidige krone frem til d!!

Vi har swingfix. Veldig fornøyd. Og ja! Vi bruker svingfunksjonen. Jeg syns den er gull. Men vær obs på at ingen isofixstoler varer ut bakovervendtperioden, med mindre du snur de tidligere enn anbefalt. Så de blir veldig ofte en slags mellomstol. Vi kommer til å kjøpe ny beltemontert bakovervendt når han har vokst ut av denne. Jeg syns svingfunksjon i noen år er verdt det. Hvis du ikke føler for å kjøpe ny bakovervendt bør du nok gå for beltemontert stol med en gang i stedet.

Jeg har forresten lest i en bilstolgruppe på fb at cybex sine stoler har en utforming som gjør at mange barn opplever å bli bilsyke. Så hvis man mistenker at det kan bli et problem bør man nok unngå cybex.

Og til sist; går du for et av de som også kan brukes fremovervendt; aldri bruk det fremovervendt.

Vi har i-size fra sirona, elsker den!!!!! Helt forbanna magisk å kunne snu, men den varer nok maks til han er 3 år. Men d er jaggu verdt hver bidige krone frem til d!!
Vi har swingfix. Veldig fornøyd. Og ja! Vi bruker svingfunksjonen. Jeg syns den er gull. Men vær obs på at ingen isofixstoler varer ut bakovervendtperioden, med mindre du snur de tidligere enn anbefalt. Så de blir veldig ofte en slags mellomstol. Vi kommer til å kjøpe ny beltemontert bakovervendt når han har vokst ut av denne. Jeg syns svingfunksjon i noen år er verdt det. Hvis du ikke føler for å kjøpe ny bakovervendt bør du nok gå for beltemontert stol med en gang i stedet.

Jeg har forresten lest i en bilstolgruppe på fb at cybex sine stoler har en utforming som gjør at mange barn opplever å bli bilsyke. Så hvis man mistenker at det kan bli et problem bør man nok unngå cybex.

Og til sist; går du for et av de som også kan brukes fremovervendt; aldri bruk det fremovervendt.
Tusen takk, akkurat slike ting jeg ville høre. :)

Vi har Britax Swingfix og elsker funksjonen som gjør at man kan svinge setet. Det er virkelig gull verdt! Setet var lett å montere også, så har ikke så mye å utsette på det.

Vi har 2Way Pearl i den éne bilen og Sirona S i-side i den andre. Er fornøyd med begge og synes det er deilig og kunne snu Sirona’en mot døra men liker faktisk 2Way Pearl hakket bedre. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det men kvaliteten virker litt bedre, hun sitter veldig fint i det og innstillingene på helningen passer vår bil perfekt. Det er også småting som gjør det, som går på brukervennlighet. 2Way Pearl kan dessverre ikke snus mot døra men om det hadde vært på salg da vi kjøpte hadde vi antagelig kjøpt et til av det.
Åja, så 2way pearl kan ikke snus. Det var god info, takk. :)

Har bestilt Swingfix i dag, tusen takk for hjelpen. :) Valgte Britax over Cybex fordi vi har babybilstol og vogn i samme merket, så kjenner merket på en måte. Begge kommer bra ut på sikkerhetstester!

Vi kjøpte Cybex Sirona (den gamle typen, ikke i-size) på salg for et par måneder siden og er såå fornøyde ❤️

Har nyeste cybex (z) og er veldig fornøyd ,men så har vi babystol og trille i samme merke...

Sirona S og veldig fornøyd! Fungerer supert i praksis tross trang bil. Reddet meg nå med ryggen.

Høre supert ut med svingstol. Visste ikke at slike fantes engang!

Hvordan er det med tanke på sikkerhet på de stolene? Er det noen som har oversikt?

Etter egne erfaringer med bilkollisjon er jeg blitt mye mer obs på det med sikkerhet og bilstoler.

Høre supert ut med svingstol. Visste ikke at slike fantes engang!

Hvordan er det med tanke på sikkerhet på de stolene? Er det noen som har oversikt?

Etter egne erfaringer med bilkollisjon er jeg blitt mye mer obs på det med sikkerhet og bilstoler.

Britax sin ene modell er ihvertfall plus-testet, og de andre fra anerkjente merker er helt på linje med ikke-svingbare slik jeg husker i farten - gitt at de er montert riktig, brukes riktig og ikke brukes i fremovervendt posisjon såklart :)

Ble Cybex Cloud z, og Sirona vendbar.
Sliter med rygg.
Veldig deilig base, fine finesser på begge setene. Synes designet er bra og lite klumpete.

Back
Topp