Bilstol 0-13kg hvilken hadde du og

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Hvor lenge brukte barnet den før dere måtte kjøpe ny større stol?

Desember 2014

Bruker App

Til han hadde vi en Chicco stol. Byttet da han var 7-8 mnd. Stor og lang gutt :-)

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

Vi hadde maxicosi. Byttet til besafe isi plus når hun var 11 mnd:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi hadde maxicosi. Bytta vel til neste stol da de var 10-12 måneder begge to. Jeg husker ikke helt.

Maxi Cosi, byttet da de var 11-12 mndr. :) Da var det enklere med annen stol, men de passet i Maxi Cosin selv om de var så gamle.

Britax baby safe. Eldste brukte den til 10 mnd/9,5 kg, lille brukte den til 16 mnd/9,5 kg.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Flere ? Veldig intr i hvor lenge vi kan bruke første bilstol. Må jo regne på pengeboka :P

Desember 2014

Bruker App

Flere ? Veldig intr i hvor lenge vi kan bruke første bilstol. Må jo regne på pengeboka :p

Desember 2014

Bruker App

Det er ikke anbefalt at de skal sitte så mye lenger enn et år egentlig, pga. at barnet sitter tryggere jo mer "rett i ryggen" det er. Så å bytte når barnet er alt fra 9-14 mndr er det beste for alle.
Er som regel rundt da også de fleste babyer vokser ut av babysetet. I tillegg blir det tungvindt å ha dem i babysetet etterhvert.

Det er ikke anbefalt at de skal sitte så mye lenger enn et år egentlig, pga. at barnet sitter tryggere jo mer "rett i ryggen" det er. Så å bytte når barnet er alt fra 9-14 mndr er det beste for alle.
Er som regel rundt da også de fleste babyer vokser ut av babysetet. I tillegg blir det tungvindt å ha dem i babysetet etterhvert.
Takk for ny lærdom :) da skal æ bringe det videre til han som styrt pengeboka :P

Desember 2014

Bruker App

Maxi cosi Pebble, sitter i det enda og er 17 mndr. Basen kan justeres så hun sitter helt oppreist i det nå, eller hun kan legges bakover om hun skal sove. Det beste setet vi har hatt, hun har alltid sittet godt i setet sitt :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for ny lærdom :) da skal æ bringe det videre til han som styrt pengeboka :p

Desember 2014

Bruker App

Hehe, ja bilstoler er ikke billig. Men ting er jo vanskelig å forutse med ungene også hvor store de blir og sånt. :)
Om dere kjenner noen kan dere kjøpe brukt av dem da :) OG husk å velg setet etter babysetet opp til 25 kg :) Slik at dere slipper å bytte om ungen fort blir 18 kg og for tung..

Hadde maxicosi cabriofix, måtte bytte allerede rundt 7mnd. Trodde ikke gutten min var lenger enn gjennomsnittet, så lurer på hvorfor jeg måtte bytte tidligere enn mange andre her. Selene begynte å gå nedenfor skuldrene, så da måtte jeg bare bytte:-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp