Bilsikring

Misafiona

Elsker forumet
Er du nøye på det eller kan du slurve litt i visse tilfeller? [8|]

Nathaniel fikk beskjed av x at han skulle få sitte på i bilen et lite stykke, hvet ikke hvor langt det er 100-150 meter inne i et tettbebygd boligstrøk. Så når jeg kom så jeg han satt inne i bilen, (bilen hadde bare stått rolig da), kom da Nathaniel sier jeg så går vi ned. Nei sier han, jo kom da sa jeg. Neeei sier han, så sier x og y at nei han skulle få sitte på i bilen.

Nei sier jeg, han får ikke lov å sitte i bilen uten sete. Da argumenterer x mot meg ved å si at det er jo bare lille stykket ned der. Tar du på deg ansvaret hvis du kræsjer i krysser der da sier jeg. Det tror jeg ikke skjer sier x. Det tror ikke jeg heller men alikevel sa jeg.
X sa han kan ha på belte og legge belte under armen. Jeg: nei! Det hjelper ikke. x: jo det går. Nei sier jeg igjen. Da sier x at han kan sitte på fanget mitt så kan jeg holde han mens jeg har på belte....
Nei sier jeg, det er en prinsippsak også sier jeg. Han får ikke lov, lar man han gjøre det litt en gang er muligheten større for at man "glipper" igjen, samt at han selv kommer til å ville det igjen.
X sa da at det var opp til meg, jeg bestemte...

Huff, jeg følte meg så slem og så alene "mot verden" akkurat der og da, lukket opp bildøren hvor Nathaniel satt så stolt så stolt i baksete i bilen, og jeg tok han da ut og bar han avgårde dit vi skulle. Han blei jo så lei seg, gråt og gråt mens han sa han ville sitte på i bilen.
Nei du kan ikke det sa jeg, du får ikke lov å kjøre bil uten sete dit. x tenkte ikke på at du ikke hadde sete ditt når han sa du kunne sitte på i bilen. Da bektreftet x det høyt, og sa det han også at han ikke hadde tenkt på sete hans. Men han blei jo så skuffet så jeg blei jo lei meg selv for at jeg sa nei. Men jeg mener at det er en prinsipp sak, skal man ikke gjøre det så skal man ikke gjøre det - for å ikke snakke om at det ikke er lovlig engang.... (så jeg hadde jo i alle fall norsk lov på min side, hehe)

Men etter en liten stopp og missforståelse om hvor vi skulle så tok Nathaniel og jeg førstemann til neste sted og da var han blid igjen og glemte skuffelsen...

Fortalte dette til mannen min, og han var i alle fall enig med meg i at han ikke fikk lov til det.

Jeg vil si jeg er nøye! Ingen bilsete, ingen biltur [:D]

ORIGINAL: Katrine_18

Jeg vil si jeg er nøye! Ingen bilsete, ingen biltur [:D]

samme sier jeg, kort avstand eller ikke, det spiller ingen rolle

Ja ho sitter fast uansett. En gang da jeg var stress og hadde satt henne i sete tatt selene over skuldrene, men av en eller annen grunn glemt av å sette de fast. Da jeg satt meg i førersete så hørte jeg fra baksete: "Mamma du har glemt å sette mæ fast!" Så her passer hun selv på at hun er fast hvis mammaen er surrete.

Back
Topp