Bilsikring store barn

Augustinaen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Hvog lenge sikret dere de store barna? Vi har 9 åring i beltestol. Få jevnaldrende som fortsatt sitter i beltestol på trinnet hennes..

Mine barn er for små til at jeg har tatt stilling til dette, men mener jeg har lest at beltestol anbefales opp til 12 år, og at en i hvert fall burde bruke dem frem til en viss høyde. Hva bruker de andre barna på trinnet? Pute skal ikke være like sikkert, men jeg vet besteforeldre her gjerne spør om de ikke kan ta treåringen en tur i bil uten sikring, så den eldre generasjonen er i hvert fall ikke så veldig oppmerksomme på bilsikring.

Mine barn er for små til at jeg har tatt stilling til dette, men mener jeg har lest at beltestol anbefales opp til 12 år, og at en i hvert fall burde bruke dem frem til en viss høyde. Hva bruker de andre barna på trinnet? Pute skal ikke være like sikkert, men jeg vet besteforeldre her gjerne spør om de ikke kan ta treåringen en tur i bil uten sikring, så den eldre generasjonen er i hvert fall ikke så veldig oppmerksomme på bilsikring.

De bruker pute eller ingenting..
Frøkna mi er ikke høy nok til å sitte uten sikring enda, så hun blir sittende en stund til. Syns selv at 12 år føles veldig lenge å sitte i bilstol :P

Nå er det lenge til før det blir aktuelt her, men beltestol er beste valget for barn som sovner i bilen så om hun sovner så bruk den til hun har vokst ut!

Ellers er det greit å følge disse 5 før de får sitte vanlig FB_IMG_1556021880479.jpg

Jeg hadde vært 16 etter de nye greiene ang sikring før jeg kom meg av puta. Litt liten. Så må jo se litt alder også. Men ut barneskolen er jo ikke ille ang sikring av barn. Her er eldre 5.5 år og skulle vi gjort som andre så hadde hu sitti foran uten sete. Noen er kjempe flinke mens andre er veldig dårlige. Uavhengig så følger vi loven og trygg trafikk sitt mål.

Jeg har en på 10 (på torsdag), 149 cm lang og rundt 48 kg tenker jeg.

Han sitter fortsatt på pute. Han hadde vokst ut av beltestolen da han var 8.5 så da var pute eneste alternativ.

Han har sittet noe uten pute nå i vår, men synes selv det er best med pute.

Hun som blir 7 i juni sitter forsatt i beltestol og skal sitte der til den er utvokst.

Men ser at mange på hennes alder sitter på pute eller uten...

Mange på eldste sin alder sitter også uten noe, men noen på pute også

Når barnet barn vokst ut av stolen? Vår eldste sitter på pute, bilstolen passet ikke lenger :)

Våre 2 eldste sitter uten noe. Alt for store for beltestol og hun på 11 har begynt å få litt hofter og fasong, så er nok ikke fysisk plass på pute til hun heller. Puter syns jeg ofte bare sklir rundt, så når de har vokst ut av stolen har det blitt bilens eget sete. Vi har justerbare setebelter i baksetet også, så null stress med at beltet kommer for høyt på hals osv.

Mi på 12 er 153 cm, og går ikke lenger i beltestolen så nå har hu fått lov å sitte på pute. Hu er den eneste på trinnet som jeg vet om selv om hu ikke er den laveste, som bruker noe i bil.

Mi gikk over fra beltestol til pute da hun var ni og et halvt. Da var beltestolen for liten.

Han på snart ti sitter i beltestol i den største bilen (men nå er han nok egentlig for lang i ryggen...) og uten noe i den lille bilen.

Trygg Trafikk sier beltestol frem til 135cm, deretter bilpute frem til 150cm.
Som operasjonssykepleier og del av traumeteam i akuttmottaket ved trafikkulykker, må jeg bare si at det er horribelt når barn er for dårlig sikret. Alle bør følge trygg trafikk sine retningslinjer.

Våre 2 eldste sitter uten noe. Alt for store for beltestol og hun på 11 har begynt å få litt hofter og fasong, så er nok ikke fysisk plass på pute til hun heller. Puter syns jeg ofte bare sklir rundt, så når de har vokst ut av stolen har det blitt bilens eget sete. Vi har justerbare setebelter i baksetet også, så null stress med at beltet kommer for høyt på hals osv.
Vi har pute med isofix-fester. Så den sitter fint :)

Selv om beltet ligger greit ved halsen, hvordan ligger det over hoftene?

Og rekker barnets knær utenfor bilens sete?

Jamfør bildet lenger opp her når de kan sitte uten noe

Min 9 åring vokste ut av vekt og lengde på beltestolen sin da hun bikka 9 år. Nå er hun 10 år og 155 cm og 33 kg så ikke sjanse å kunne sikre henne i noe stol da.

Hvog lenge sikret dere de store barna? Vi har 9 åring i beltestol. Få jevnaldrende som fortsatt sitter i beltestol på trinnet hennes..
Eldstemann på 11 år har akkurat begynt å bruke pute istedenfor beltestol. Det er mest av praktiske årsaker da vi får en baby hvert øyeblikk og skal ha plass til 3 barn i baksetet. Mellomste på 9 år sott3r fortsatt i beltestol og blir sittende i den til han vokser ut av den om noen år:)

Min 9 åring vokste ut av vekt og lengde på beltestolen sin da hun bikka 9 år. Nå er hun 10 år og 155 cm og 33 kg så ikke sjanse å kunne sikre henne i noe stol da.
9 åringen din sitter trygt med bilbeltet riktig plassert. Hun er høy nok til å slippe stol eller pute.

Back
Topp