Bilsikring for gravide?

lillechille

Forelsket i forumet
ja, hva tenker dere om det..? Det er sånne "puter" jeg mener, som gjør at beltet ligger lavere på magen. Gjør vistnok magen sikrere under en eventuell kræsj...

Jeg så de sist og vurderte å kjøpe, men endte opp med å ikke gjøre det..Nå kom jeg til å tenke på det igjen...Er det totalt uansvarlig å la vær??

Kansje ikke aktuelt før vi begynner å få større mage da, men... 

altså det hjelper jo ingenting i krasjen egentlig. du får ikke godkjent noe utstyr på påvirker den oprinnelige funksjonen til sikkerhetsutstyret i en bil (noe som er bra fordi beltet er konstruert til å fungere på best mulig måte). det som er greia er at man skal ha bilbeltet over hoften og ikke over magen (uansett om man er gravid eller ikke) og man kan legge beltet riktig selv om man ikke har denne puta. i en krasj vil ikke denne gravide-dingsen ha noen innvirkning. det du må gjøre er å legge beltet så lavt som mulig og stramme til. da er det der det skal være.

Jeg brukte det fra uke 10 sist gang, så JA jeg kommer til å gjøre det denne gangen også. Jeg hadde aldri tilgitt meg selv om jeg skulle kræsjet/bråbremset og at det gikk ut over barnet....

Da jeg var 8,5 mnd med gutten min, så bråbremset jeg og fikk kynnere i mange dager etterpå.. Hadde jeg ikke hatt det belte da, så hadde det nok blitt verre konsekvenser...

Jeg dømmer ingen, men JEG hadde aldri latt være å bruke det...

Det er jo behagelig også !!

tjukka_igjen skrev:
Ikke noe jeg ser behovet for http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/Gravid/

Jeg ser heller ikke behovet, når tester viser at det bare øker komforten, men ikke har noen hensikt ved en kollisjon. Jeg syntes ikke bilbelte var ukomfortabelt i forrige svangerskap, så regner med det går bra denne gangen også :)

Tenkte på det sist gang, men kom meg heller aldri til butikken og kjøpte det. Litt usikker på om jeg skal kjøpe det denne gangen...... Kjøper det ikke enda uansett

Flangre skrev:

tjukka_igjen skrev:
Ikke noe jeg ser behovet for http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/Gravid/

Jeg ser heller ikke behovet, når tester viser at det bare øker komforten, men ikke har noen hensikt ved en kollisjon. Jeg syntes ikke bilbelte var ukomfortabelt i forrige svangerskap, så regner med det går bra denne gangen også :)

Sier meg enig her. Jeg ser ikke vitsen i å bruke pengene mine på det.

Vurderte å kjøpe en sånn sist gang jeg også, men kom meg aldri så langt. På slutten syntes jeg det var litt ubehagelig å ha beltet over magen, så det kan hende jeg kjøper det denne gangen for komforten sin del ihvertfall! Den som heter Tummy Shield virker ganske bra, mye mer solid en den fra besafe. Men så koster den dobbelt så mye også!

Jeg brukte det sist, men det var mest for jeg synes det var så ekkelt å ha beltet over magen.. Synes det var mye bedre med den gravid greia...

*Poppy* skrev:
Jeg brukte det sist, men det var mest for jeg synes det var så ekkelt å ha beltet over magen.. Synes det var mye bedre med den gravid greia...

Jeg brukte heller ikke sånn sist svangerskap. Følte ikke noe ubehag med å bruke bilbeltet.

Takk for svar, men fikk ikke linken til å fungere? Men tenker hvis det bare er for komforten så gidder jeg ikke...Har jo nok å bruke penger på, satt desuten helt fint sist da..

har fått låne en av en vennine, så jeg kommer nok til bruke den, men usikker på om jeg hadde kjøpt meg en egen..

Back
Topp