Bilsikring for en tid tilbake...

tiia85

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
... Mannen min sendte meg dette bildet, måtte bare dele det med dere ;) godt noe har forandret seg, mobilitet for å forhindre kjedsomhet er liksom ikke i fokus lengre :p

1e2e2dfa79730ecf0d18ba17fdb92daf

Like greit at verden går fremover

Godt vi vet bedre nå, selv om noen land ikke er kommet så mye lengre enn dette.

Får meg til å tenke på alle gangene bestemor snakker om at ungene overlevde da før også :-P

Uff.. Ser virkelig ikke trygt ut.

Når svigerfar var liten låg han baki hattehylla i bilen. Og ei gang ramla han faktisk ut da døra åpna seg i fart...

Så ja, gla det går framover. :-)

Får meg til å tenke på alle gangene bestemor snakker om at ungene overlevde da før også :-P

Reelt sett var det ikke alle som overlevde

Men nå var ikke trafikken slik den er i dag den gangen heller da ;) ting forandret seg i takt med hverandre... Heldigvis :p

Huff...
Grøsser...

Jeg pleide å stå mellom forsetene jeg....

Helt til den dagen jeg la meg ned i baksetet og vi frontkolliderte....
Jeg kunne fort endt på dødsstatistikken for 1985...

Enda godt det går fremover!

Huff...
Grøsser...

Jeg pleide å stå mellom forsetene jeg....

Helt til den dagen jeg la meg ned i baksetet og vi frontkolliderte....
Jeg kunne fort endt på dødsstatistikken for 1985...

Enda godt det går fremover!
I 1985 satt jeg og min bror på en slags "pute med rygg"/enkel beltestol uten sidebeskyttelse, men belteføring.

I nabohuset hadde min tante og onkel tre unger baki og ingen setebelter bak.

I 2015 har mine foreldre bil med isofix og låner barnebarn med bilstol når det er noe. I nabohuset har min tante og onkel ei pute til sitt yngste barnebarn og synes det er greit sånn for en enkel tur å kjøre henne til oss (vi snakker 20 minutter og mye av det 70-sone) med bare bilens seler da de brått måtte sitte på med pappa. Pappa var lite happy med løsningen, og de kjørte hjem herfra med ungen i en beltestol lånt fra meg.

Noen utvikler seg i takt med tiden. Andre gjør ikke

Barna er uminnelige. Så mine festes godt.

I det samme 2015 kjører min kollega med ungene løst "bare opp til barnehagen". Jeg får hakeslepp.

I 1985 satt jeg og min bror på en slags "pute med rygg"/enkel beltestol uten sidebeskyttelse, men belteføring.

I nabohuset hadde min tante og onkel tre unger baki og ingen setebelter bak.

I 2015 har mine foreldre bil med isofix og låner barnebarn med bilstol når det er noe. I nabohuset har min tante og onkel ei pute til sitt yngste barnebarn og synes det er greit sånn for en enkel tur å kjøre henne til oss (vi snakker 20 minutter og mye av det 70-sone) med bare bilens seler da de brått måtte sitte på med pappa. Pappa var lite happy med løsningen, og de kjørte hjem herfra med ungen i en beltestol lånt fra meg.

Noen utvikler seg i takt med tiden. Andre gjør ikke

Barna er uminnelige. Så mine festes godt.

I det samme 2015 kjører min kollega med ungene løst "bare opp til barnehagen". Jeg får hakeslepp.
Jeg tror ikke mine foreldre tenkte så langt i 1985. Vi hadde ikke belter bak en gang. Det ble fort ettermontert i de andre bilene vi fikk, og jeg satt vel da på pute. Var 5 år...

For meg er det utenkelig å ikke sikre mine barn, jeg er nazi på bilsikring. Får også hakeslepp jevnlig når jeg ser unger som ikke er riktig sikret...

Jeg synes det burde vært strenge straffer for alle som ikke sikrer barna sine forsvarlig, for i dag vet vi så mye, og informasjonen er så lett tilgjengelig.
Skummelt å se hvor mange som tar lett på sikkerheten.
Det er mange som ikke er bedre enn bildet her...

Enda godt de fleste av oss ser hvor viktig det er, og sikrer det kjæreste vi har!

Den så da veldig praktisk ut :D:rolleyes:
Var jo bedre enn ingenting da, så selv om utviklingen har gått sakte så har den da gått fremover. Ungen overlevde kanskje ikke en krasj i det der, men sjåføren unngikk kanskje å krasje fordi ungen ikke klarte å forstyrre?

Lå i bag i baksetet da jeg var baby i -85(mini brukte samme bag til soving hjemme faktisk) og hadde sete med rygg og så pute de neste årene. Men vi var ofte 4 i baksetet, og pappa har hatt minst en bil uten setebelter baki, så sikret hele tiden var vi ikke.

Haha husker jeg satt på en sofapute i baksete.. Ellers bare lå jeg bare å sov :) Det var sikring det :)

Jeg tror ikke mine foreldre tenkte så langt i 1985. Vi hadde ikke belter bak en gang. Det ble fort ettermontert i de andre bilene vi fikk, og jeg satt vel da på pute. Var 5 år...

For meg er det utenkelig å ikke sikre mine barn, jeg er nazi på bilsikring. Får også hakeslepp jevnlig når jeg ser unger som ikke er riktig sikret...
Min far arbeidet dengang i forsikring med bilskade... Det aner meg at det er noe av greia.

Han monterte seler i baksetet på bilen de hadde da jeg ble født for å kunne feste baggen, og derfra og ut var vi fester

(vi var også de første jeg visste om som fikk sykkelhjelm. I isopor, min var rosa. )

Back
Topp