Bilseter

bondekone

Forumet er livet
Spør her med derre som har unger på alderen med gutten her
Som en del av derre vet så er gutten her en del større en sine jevnaldrene han er nå 31kg og en del lang.
Hvordan hadde derre gjort med beltestol/putte, tenker da han er opp i 35-36kg. Ser litt for meg at fortsetter han å voske som han gjør så er det ikke legne før han er for stor for beltestolen. Hadde derre da valgt å brukt putte selv om ha har overstiget vekten for putta? eller hadde derre bare satt barne som oss voksene+
Er så usikker, har pratet med HeleneHarefrøken og ho sa at om han så var 6 eller 7år når han kom til vekt klassen så var det ikke så mye å gjøre med det at han da bare kunne sitte uten
men føler på en måtte at det ikke er helt greit også[&:]
 
Bilsikkerhet går jo på str på barnet og ikke alder.
Storebror her er også lang, men ikke like tung enda og jeg kommer til å la han sitte i sete lenge enda. Han er jo 126,5cm men jeg regner med å bruke den i 2-3 år til. Er jo anbefalt til 150 cm, men vi får se. Fram til 135cm er det ingen diskusjon egentlig.
Pute vil jeg ikke bruke. Det er jo ikke sikkerhet. De kommer høyere opp. Det er jo en grunn til at flere produsenter har sluttet å lage dem også. Så er han stor nok til å sitte uten hadde jeg heller gjordt det. For han trenger jo ikke noe i høyden egentlig når han er så lang. Han har jo noen kg igjen og det er ikke sikkert de kg'ene kommer fort. Og uansett. Når den tid kommer er han enda lengre også.
 
Da hadde jeg nok brukt setet selvom han er fortung.. Her bruker snuppa fortsatt sete med rygg.
 
Veit ikkje heilt kva eg hadde gjort,her er guttungen ganske liten- 111 cm og 20 kilo. Han har nettopp fått fremovervendt sete,og gikk då direkte over i beltestol :)
 
Snuppa her er lang, vil tro ca 125 cm og hun veier 21 kg. Hun sitter i Besafe iziup stolen og den fortsetter hun med til hun er for lang for den. Skjønner at du gjerne vil ha råd (?) men kan desverre ikke gi noen i dette tilfellet.
 
Back
Topp