Bilsete

mammarita

Andre møte med forumet
Jeg vurderer BeSafe bilsete siden NAF anbefaler den. Men lurer på om det er upraktisk at man ikke kan ta ut bilsete.

Hæ? Meiner du BeSafe Izi go?
Me har den (veldig fornøyd), men den kan du jo ta ut?
Ja den ser jeg kan ta ut. Jeg har sett på izi twist B i-size siden den kan roteres. Men vil tro det er en ulempe at bilsete er i bilen hele tiden. Har inntrykk av at de fleste har babyen i bilstol når de skal på helsestasjon, lege og lignende.

Har eit par venninner som har den du snakkar om. Dei seier det positive er at den kan brukast frå nyføddperioden.
Men det negative er jo at den er stuck i bilen ja. Med ein liten baby er det utruleg praktisk at du kan ta med bilstolen (babyar sovnar jo ofte i bil, og så er det greitt å legga dei i stolen før ein kjem til bilen. Også mtp oppvarma bilstol). Ikkje minst feste den rett på barnevogn når du er på farten :D

Jeg har kjøpt besafe stretch, men droppet nyfødt-innlegg/del, så vil bruke et annet med base de første mnd før jeg bytter;)

Jeg har kjøpt Britax baby - safe 5Z, med den basen man kan rotere slik at der blir lettere og ta ut barnet om man ikke ønsker å ha med setet ut av bilen. Den basen passer også til setet som er fra 9 mnd til 4 år.

Med nr 1 startet vi med britex bilsete med base som man å kan ta og sette på vognen. Når man kan ta ut bilsete fra basene, trenger man ikke med twist eller turn. Da kan man løfte av sete og vende det mot deg når man skal sette babyen inn i bilen hvis det ikke er festet på forhånd. Som regel fraktet vi bare bilsete ut og inn av huset og satt babyen inn før vi gikk ut. Veldig kjekt da det var kaldt og vi brukte bilstolpose.

Da mini trengte større sete byttet vi til twist.

Kommer til å kjøpe babybilstol en kan ta inn og ut av bilen, vil tro den er veldig kjekk spesielt i starten. Etterpå kommer vi til å gå over til en beltemontert som varer resten av bakovervendt-perioden. Synes det er bortkastet å ha et fra nyfødt og til det er utvokst, så et annet på base som varer frem til fire års alder ca, for så ha et resten av bakover-perioden.

Kjøpte cybex cloud z sist, kunne både snus og taes ut av bilen, og settes på vogna :hello2 kjempepraktisk å kunne snu mot kjøreretningen når baby har mistet smokken og man kjører alene, så slipper man å gå ut av bilen :hilarious:

Jeg vurderer BeSafe bilsete siden NAF anbefaler den. Men lurer på om det er upraktisk at man ikke kan ta ut bilsete.
Vi hadde sete som kunne tas ut. Gjorde det litt i starten, men ble fort veldig tungt. Men hadde ikke til å sette på vogna da, da er det sikkert mer praktisk. Mtp varme så kommer det jo an på om dere kan varme opp bilen på forhånd, hvis ikke kan det jo bli litt kaldt utover høsten. Tenker det kommer an på mange ting.

har bestilt besafe izi go modular, og adaptere som passer mellom vogn og bilstol. Bruker ikke så mye bil i hverdagen, men ser for meg det er greit å ha muligheten. Så kjøper vi heller neste størrelse til denne ungen og sparer nyfødt-stol til barn nummer to :)

har bestilt besafe izi go modular, og adaptere som passer mellom vogn og bilstol. Bruker ikke så mye bil i hverdagen, men ser for meg det er greit å ha muligheten. Så kjøper vi heller neste størrelse til denne ungen og sparer nyfødt-stol til barn nummer to :)
Akkurat sånn me har gjort det, veldig fornøyd med desse bilstolane :joyful: Me har kjøpt samme til den som kjem no:)

Back
Topp