Noen som har ett bra bakovervendt bilsete med isofix å anbefale? (Fra 9 kg ca). Syntes det er vanskelig å finne. Skal bytte fra Britax multi tech 2 som er slitt. Ønsker ikke dette sete igjen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mi på snart tre og et halvt har ennå ikke bikket 15 kg. Så Concord Reverso -setet kan nok brukes en god stund fortsatt. Om vi kommer dit at det ikke funker lenger kjøper vi det fremovervendt setet som er best i forbrukerrådets test. Også skal lillesøster få arve Concord Reverso-setet.
Hun har ikke sittet i Reverso-setet siden hun var ett år, fordi vi ikke har hatt bil. Skal derfor ikke si sikkert at hun passer i det. Hun er ca 1 meter lang, men veldig slank (derfor ikke bikket 15 kg). Hun ligger over snittet for høyde og under for vekt... så jeg har bare sett på vektgrensa, at de må være under 15 kg. Også får vi en baby i juni, så det er naturlig at hun tar over det setet en gang i 2019.Hvorfor kjøpe en 5x mindre trygg stol bare fordi hun vokser ut av Concord-setet?
Hun har garantert mange år igjen bakover om hun fremdeles ikke har vokst ut av Reversoen.
Alle beltestoler må prøves i bil med barn, og de færreste er klare for beltestol før de er 6 år+.
Barnet må sitte helt 100% stille i stolen, og belteføringen må være perfekt.
Hun har ikke sittet i Reverso-setet siden hun var ett år, fordi vi ikke har hatt bil. Skal derfor ikke si sikkert at hun passer i det. Hun er ca 1 meter lang, men veldig slank (derfor ikke bikket 15 kg). Hun ligger over snittet for høyde og under for vekt... så jeg har bare sett på vektgrensa, at de må være under 15 kg. Også får vi en baby i juni, så det er naturlig at hun tar over det setet en gang i 2019.
Senere i 2018 fyller storesøster 4, og med en far på 190 ser jeg ikke for meg at det blir behagelig med nytt bakovervendt sete. Dessuten kommer vi til å kjøre ekstremt lite. Kun på dagtid i lyset på rolig småveier i området i helgene. Små koseturer.
Har lest flere tester, deriblant Forbrukerrådet sin, og den ene stolen til Cybex (tror jeg de het?) fikk veldig god score. Skal vi kjøpe en ny stol er det fint med en som kan vare noen år. Skal vi kjøre bil 3-4 ganger i mnd har vi følgelig et litt annet budsjett enn de som bruker bil i det daglige. Må legge til at vi bruker over 7000kr på månedskort og rusler til barnehagen (og deretter til toget).
Så vi er ikke den typiske familien (med to biler og som kjører hver dag).
[Kuttet ned sitatet litt.]
Forovervendte stoler ikke tar noe mindre plass i bilen, som mange tror, og kan faktisk gi mindre plass til passasjeren i forsetet, da noen bakovervendte stoler kan stå inntil forsetets rygg, eller ha liten klaring i mellom, i motsetning til forovervendte, som skal ha minst 55cm fra baksetets rygg.
Anbefaler å kjøpe Axkid Minikid/Axkid Rekid/Axkid Move (wolmax), Klippan Century eller Britax Maxway etter Reversoen.
Da har dere stol i mange år til, som minste kan ta over også.(Move koster ikke mer enn de dyreste beltestolene.)
Det spiller ingen rolle om man kjører langt eller kort, ofte eller sjeldent.![]()
Jeg kommer forresten til å lese om stolene du nevnte, så igjen, takk for innspillet[Kuttet ned sitatet litt.]
Forovervendte stoler ikke tar noe mindre plass i bilen, som mange tror, og kan faktisk gi mindre plass til passasjeren i forsetet, da noen bakovervendte stoler kan stå inntil forsetets rygg, eller ha liten klaring i mellom, i motsetning til forovervendte, som skal ha minst 55cm fra baksetets rygg.
Anbefaler å kjøpe Axkid Minikid/Axkid Rekid/Axkid Move (wolmax), Klippan Century eller Britax Maxway etter Reversoen.
Da har dere stol i mange år til, som minste kan ta over også.(Move koster ikke mer enn de dyreste beltestolene.)
Det spiller ingen rolle om man kjører langt eller kort, ofte eller sjeldent.![]()