Bilsete

Kjærlighetsbarnet

Forelsket i forumet
Aprillykke 2017
Flere enn meg som har Maxi Cosi og har måtte ta ut nyfødtinnlegget? [emoji16]
Hun er 16 uker nå og jeg tok det ut for 4 uker siden. [emoji41]
 
Jeg tok det ut når hun var 6 uker[emoji51][emoji28] bare puta under rumpa altså!
 
Tok utnyfødtinnlegget altfor tidlig på recaro, men hun satt så utrolig dårlig :(
 
Jeg tok det ut, men så meg nødt til å sette det inn igjen da han fikk for god plass uten innleggeto_O
Jeg skjønner ikke hvordan man kan ta ut kun puta under rompa for da må vi skjøre opp innlegget..det er ingen åpning for å ta det ut...

Så nå har jeg dratt opp selene og bruker fremdeles innlegget:pompus:
 
Jeg tok det ut, men så meg nødt til å sette det inn igjen da han fikk for god plass uten innleggeto_O
Jeg skjønner ikke hvordan man kan ta ut kun puta under rompa for da må vi skjøre opp innlegget..det er ingen åpning for å ta det ut...

Så nå har jeg dratt opp selene og bruker fremdeles innlegget:pompus:
Jeg får heller ikke ut bare puta under rumpa. Er en veldig god stund siden jeg flyttet selen opp. Merket at hun stanget hodet i den puta pluss at hun hadde beina utenfor og sparket i setet. Da vi tok bort puta så fikk hun så mye bedre plass. [emoji41]
 
Jeg får heller ikke ut bare puta under rumpa. Er en veldig god stund siden jeg flyttet selen opp. Merket at hun stanget hodet i den puta pluss at hun hadde beina utenfor og sparket i setet. Da vi tok bort puta så fikk hun så mye bedre plass. [emoji41]

Det er en åpning i ene enden, men det er sånn tynt stoff over åpningen også. Knota litt før jeg fant ut av det.
Har for øvrig en diger tass, og den beskyttelsen rundt hodet ble for trang rundt skuldrene, så da måtte vi ta vekk den også.. sitter greit nå da.
 
Vi har tatt den ut. Da fikk mini bedre plass, men synes ofte at hodet bli hengende til den ene siden når han sovner. Flere som opplever det?? Litt redd han skal få vondt i nakken av det på sikt. Sovner jo med en gang vi starter bilen og vips så detter hodet ned på ene siden.
 
Vi har tatt den ut. Da fikk mini bedre plass, men synes ofte at hodet bli hengende til den ene siden når han sovner. Flere som opplever det?? Litt redd han skal få vondt i nakken av det på sikt. Sovner jo med en gang vi starter bilen og vips så detter hodet ned på ene siden.

Da er ikke hellingen på stolen riktig. Mål den og fiks den. :)
http://bilstoler.blogg.no/1489332891_helning_p_bilstolen.html

Små barn skal ikke henge med hodet, det er farlig. Hos større barn er det ikke noe problem, men det kan bli ubehagelig, og kan unngås med riktig helling.
 
Det henger ikke framover, men til siden. Det har liksom blitt for god plass på sidene av hodet.

Mål uansett hellingen så den er riktig, det er veldig viktig. :)
Det gjør ingenting om hun har hodet litt til siden, men det blir bedre av riktig helling.
Vi måtte også bruke en sammenrullet filtklut rundt hodet til vår lille pode, som hadde veldig god plass i setet sitt.
 
Back
Topp