Bilsete

Oneinamillion

Oktoberskatt på vei <3
Oktobermirakler 2013
Hvilke bilsete har dere? Vet dere om
Maxicosi er et bra merke? Er bilsete sånn man kan gjerne kjøpe brukt eller bør man ha helt nytt ?:)

Vi arver et maxi cosi sete etter barna til søstra mi :)

Kjempe fornøyd med maxi cosi, kan godt kjøpe brukt men da må du være helt sikker på at det ikke har vert med i kollisjon.

Vi skal kjøpe maxi cosi i Sverige senere i dag :) jeg gjorde en del research i barnebutikkene, og forskjellen på Pebble (den nyeste utgaven) og Cabrio Fix er mest design-forskjeller osv, og knyttet til hva slags base man skal ha. Jeg trodde vi kom til å kjøpe den nyeste (Pebble), men etter råd og samtaler fra de i butikken kommer vi til å kjøpe maxi cosi Cabrio Fix, med en base som gjør at den kan festes med seler også. Vi har iso-Fix i vår bil, men i tilfelle besteforeldre/andre skal ha sete i bilen og ikke har det.

Jeg har fått anbefalt maxi cosi av venner, fordi selene kan tas på uten at man må "vri" barnets armer inn i dem. Dette i motsetning til Britax, hvor armene må settes inn i selen. Du kan jo se på butikken, så skjønner du hva jeg mener :) det var en venninne som hadde Britax som gjorde meg oppmerksom på det, for hvis hun skulle velge igjen så ville hun valgt maxi cosi.

Nå deler jeg bare det jeg har funnet i min research, jeg har ikke selvopplevde erfaringer enda :)

Vi skal kjøpe maxi cosi i Sverige senere i dag :) jeg gjorde en del research i barnebutikkene, og forskjellen på Pebble (den nyeste utgaven) og Cabrio Fix er mest design-forskjeller osv, og knyttet til hva slags base man skal ha. Jeg trodde vi kom til å kjøpe den nyeste (Pebble), men etter råd og samtaler fra de i butikken kommer vi til å kjøpe maxi cosi Cabrio Fix, med en base som gjør at den kan festes med seler også. Vi har iso-Fix i vår bil, men i tilfelle besteforeldre/andre skal ha sete i bilen og ikke har det.

Jeg har fått anbefalt maxi cosi av venner, fordi selene kan tas på uten at man må "vri" barnets armer inn i dem. Dette i motsetning til Britax, hvor armene må settes inn i selen. Du kan jo se på butikken, så skjønner du hva jeg mener :) det var en venninne som hadde Britax som gjorde meg oppmerksom på det, for hvis hun skulle velge igjen så ville hun valgt maxi cosi.

Nå deler jeg bare det jeg har funnet i min research, jeg har ikke selvopplevde erfaringer enda :)
Et lite tips, maxi cosi cabrio fix får du med base på Torshov bilrekvisita for 2400,-
Trod det er billigere enn i Sverige også ;)

Maxi cosi cabriofix med isofix base;-) kjøpte brukt,og det kan du fint også gjøre . Jeg kjøpte av ei jeg kjenner,så var sikker på det var fint brukt :-)

Et lite tips, maxi cosi cabrio fix får du med base på Torshov bilrekvisita for 2400,-
Trod det er billigere enn i Sverige også ;)

Wow! :) Det er ca. 300 kr billigere enn i Sverige og jo mye nærmere :) Takk for tips! Da er det jo helt merkelig at babybutikkene i nærheten kan Selge det for nesten 4000, men det er vel fordi ikke alle vet om muligheten for å kjøpe den der. Igjen, takk :)

også må man huske at setet ikke bør være eldre enn 5 år (tror det er 5 år de sier) :)

Seter blir mer porøse med tida.

Vi har MaxiCosi Cabriofix i sort med MaxiCosi familyfix base:) Kjøpte alt nytt på barnevognservice:)

Har maxicosi cabriofix etter gutten vår som vi skal bruke om igjen, vi var veldig fornøyd med det. søskenbarnet hans har broren til sambo har akkuart lånt vårt til sin gutt også :-) det har også ligget veldig høyt på flere tester :-)

også må man huske at setet ikke bør være eldre enn 5 år (tror det er 5 år de sier) :)

Seter blir mer porøse med tida.

8-9 år! Jeg spurte trygg trafikk for ikke så lenge siden,og det gjelder det samme for babyseter sm for de større setene.

Vi har Maxi Cosi Cabriofix med base etter storesøster. Kjempefornøyde med det setet og kommer til å bruke det til lillebror også. Kjøpe det på Barnas Hus en gang de hadde det på kampanje, 2400 betalte vi totalt den gangen ;)

Vi har maxi cosi cabriofix med easyfix base.. Kunne godt kjøpt det brukt, om jeg visste hvor det kom fra og at det ikke hadde vært med i noen ulykker e.l. :-)

Hvilke bilsete har dere? Vet dere om
Maxicosi er et bra merke? Er bilsete sånn man kan gjerne kjøpe brukt eller bør man ha helt nytt ?:)

Vi arvet et veldig lite brukt bilsete til første jenta vår (maxicosi) og har brukt det på nr 2 og skal bruke det til gutten i magen også ;) dem sitter like sikkert i bilen om setet er brukt eller ikke..ellers hadde det ikke vært lov å kjøpe brukt/arve;):)

★sender fra pipe-gjøken★

Wow! :) Det er ca. 300 kr billigere enn i Sverige og jo mye nærmere :) Takk for tips! Da er det jo helt merkelig at babybutikkene i nærheten kan Selge det for nesten 4000, men det er vel fordi ikke alle vet om muligheten for å kjøpe den der. Igjen, takk :)
Jeg googlet og kom plutselig over siden deres, så jeg har vært og kjøpt :D
Det er 1200 billigere enn barnas hus, så ja, det er helt utrolig at prisen kan skille så mye! :)

Back
Topp