Bilsete...,

Tuttelure

Forumet er livet
Junilykke 2020 ♡
Augustlykke 2022 ❤️
vil dere anbefale britax two way elite eller eller besafe izi comfort x 3?

Og hvordan er britax multitech å montere forovervendt...?

oki - mamma og pappa har ett besafe sete i bilen sin og jeg liker egentlig det veldig godt!!! dette besafe setet frister mest, og det er spes for forovervent, men det går "bare" til 18 kg..

Men veier jo bare 11,5 nåå . tar noen år før vekta bikker 18 tenker jeg...! ?

Jeg går helt surr i bilsetejungelen, men vi har et britax multitech, og et som jeg tror heter besafe izi kid x3 isofix? Som da sikkert er noe annet enn besafe izi comfort x3 som du kikker på?

Jeg tror også at rene forovervendte seter er bedre enn kombisetene dersom du skal ha de forovervendt. Begge våre brukes bakovervendt da, izi kid setet kan ikke snus forover heller.

Nå er jeg helt forelsket i isofix, så hvis du har muligheten ville jeg valgt det. Da er du trygg også hvis andre monterer bilsetet for deg, det er helt umulig å gjøre feil. Felix har flatet veldig ut i vekt i det siste, så jeg tror det blir lenge til han når 18 kg som er grensen for isofix. Han har god plass i begge setene, så det ser ut som null problem at han sitter bakover til han når vektgrensen. Multitech er noe herk å feste i mange biler, men blir nok kjekt å ha når han passerer 18kg.

har besafe, er veldig fornøyd med dette. fint å se på, gode testresultat, veeeeldig sikkert i kollisjoner, og snuppa sitter bra oppi der... MEN, jeg angrer litt på valget. vi kjøpte med isofix, og jeg tror dette bygger mer ut enn vanlige seter, for er ikke mye plass i gjen forann til meg. sitter av og til bak med henne på lengre turer, og har snudd henne fremover i midten noen ganger, da sitter jeg forann. gikk litt tid før jeg skjønte at det ikke kunne festes med isofix begge veier (sitter bakovervendt nå,men en dag snur vi jo henne også....) 
så sjekk ut plassen i bilen, vi har en touran. romslig og stor bil men ikke lang, tenkte ikke over det når vi handla..

Vi har besafe og er veldig fornøyd med det. Husk at når barnet sitter i bilsetet skal det egenltig ikke ha jakke på seg, det vil da ikke sikre godt nok. Jo nermere huden reimene er, jo bedre!!!

Back
Topp