Bilsete!

marona

Flørter med forumet
Hei hei Jenter:)
Kjenner jeg blir litt smågal av å sitte å lese tester av de forskjellige bilsetene, så jeg spør dere istede:) Hvilken bilstol anbefaler dere??
Min lille (snart store!!) sjarmør Sander blir 1 år imorgen, å vi har tenkt å kjøpe ny bilstol. Fikk anbefalt BeSafe izi combi hos BabyComfort butikken her (hun anbefalte på d sterkeste) , men når jeg leser tester om denne så er det såå mange som er misfornøyd å angrer på kjøpet. Mange p.g.a at hode faller frem når barnet sover!

Så jeg trenger litt hjelp jenter :)

Du må nesten teste hvilke seter som passer best i din bil. [:)] ..når det gjelder at hodet faller framover, går det an å kjøpe en nakkepute og bruke den opp-ned under haka. Ellers er det forskjell fra bil til bil hvor bratt setet blir stående.. [:)]

Vi har både BeSafe og Acta Graco sine seter, og er fornøyd med begge to! :) (har to biler og gidder ikke bytte sete hele tiden). Synes Acta Graco sitt sete er lett å montere og ta ut og inn, mens Be Safe sitt sete er veldig stødig. Klarer ikke velge det ene fremfor det andre, begge to er gode valg mener jeg ;)

Vi har akkurat fått Besafe x3 isofix, og snuppa var i hvertfall stråååååååålende fornøyd selv i dag[8D]
Hun pleier å gråte når hun kommer i babysetet, men i dag når hun fikk sitte i det nye, begynte hun å le og tøyse!
Ingen gråting, bare skravlet fornøyd og koste seg!!!!!!!!
Derfor det får dårlig på noen tester tror jeg er fordi det KAN være vanskelig å feste med vanlig belte, men dette slipper vi når vi tok isofix:)
Det har scoret toppscore på sikkerhet og comfort i flere tester!
Lykke til med valg, håper dere blir fornøyde uansett hvilket sete dere måtte velge!

Vi har besafe combi setet til begge gutta å er strålende fornøyde med dem!
Har også ett acta graco sete i bilen til mamma, å for å si det slik så er det en grunn til at det står i hennes bil å ikke i vår bil som vi bruker daglig!!!
For det setet liker jeg IKKE...

Men anbefaler deg til å prøve litt forskjellige seter i bilen for å se hva som passer best i deres bil, bilsetene er ruvende og tar ofte mye plass[:)]

Vi har BeSafe izi comb og er fornøyd med det. Det er riktig at hodet faller frem når hun sovner, men gjør det ikke det med alle seter da? Vi hadde også et Acta Graco sete og hodet ramlet frem der også. Jeg synes ivartfall at BeSafe setet har veldig god støtte[:D]

Vi har besafe izi x 2, fornøyda med det. Tror setet kom dårlig ut av testen pga at setet ikke egner seg å ha fremovervendt, men det skal iallefall vi aldrig ha! Har fått godt betyg bakovervendt.

Ville prøvd å se på Britax multitech. Nå sitter snuppa på 3år i det og hodestøtta er så bra at hun sover godt uten å dette framover[;)] Jeg har også Besafe izi combi som minstemor nå bruker. Det er litt mindre, men et bra sete, Bruker nakkepute i det.
Hadde jeg skulle kjøpt nytt nå ville jeg prøvd multitech. Det er også opp til 25kg, mens besafen bare går til 18kg.

Prøv sete i bilen, så ser du hva som passer.

Vi har besafe izi combi x3, og er knall fornøyd!

Tuuusen takk for alle svar! Snille å hjelpsome dere er :) Vi skal kjøpe ny bil ganske snart, så jeg avventer nok til da med å kjøpe:)
Håper vi velger et sete vi blir fornøyde med :)

Ha en fortsatt flott lørdag jenter ! :)

ORIGINAL: Stardust81

Vi har Besafe izi combi x3 og er fornøyde, men har ikke prøvd noe annet sete så har ikke så mye å sammenligne med i grunn...Riktig det at hodet faller fremover når han sover, så må kjøpe noe å støtte opp med. Men synes han sitter godt og stødig[:)] Liker også at nakkestøtten kan skyves langt opp (over kanten på setet) slik at han kan ha det lenge, i og med at det kan se ut til at han blir en høy gutt.

kan ikke gjøre annet enn å signere denne[:)] Vi har kjøpt en ekstra nakkepute (sovepute?) som vi bruker på lengre turer, slik at hodet ikke faller så mye fremover når han sover.

Back
Topp