BILSETE!

*Fie og Rangen*

Forumet er livet
Hva slags sete har dere til dem nå? Antall kg, type sete, med eller uten Isofix? Noen som har sete dere kan regulere sittestilling på?

Sofie har en Besafe variant med 3 sitteposisjoner, det er opp til 18 kg (ca 4 år). Vetle har jo ett 0-13 kg sete og kommer nok bare til å kunne bruke det ett par mnd til. Lurer liksom litt på hva vi skal kjøpe da. Ett nytt opp til 18 kg sete eller ett som går til 25 eller 36 kg til Sofie, men jeg vil helst ha noe som kan reguleres i stilling og som har sele i selve sete. Hun sitter forover da. Vet Besafe har noen man kan ha begge veier. Vetle er litt greiere i bilen så han kan godt sitte bakover.
Tips??

Mener Ella sitt går opp til 18 kg det er ett maxi cosi forovervendt.Det er det 3 stillinger på.
Tror jeg hadde latt Vetle overta Sofie sitt sete å heller kjøpt nytt til henne.

Ops så nå at det som Sofie hadde bare var forovervendt da hadde jeg kjøpt ett nytt sete til Vetle[;)]
Trenger jo gjerne ikke kjøpe ett som kan brukes begge veier siden dere har der som Sofie har for hun vil jo snart
gå over til rygg og pute sete.

Vi har en besafe opp til 18 kilo. Han vokser nok ut av den straks.

Også har vi en Britax Evolva 123. KJEMPE fornøyd med den. Det er et rent forover vendt sete opp til 36 kilo. Bruke 3 punkts etter 18 kilo. Han sitter veldig godt i den og når han sovner så dupper han ikke.

Veldig likt den multi tech sete, men det er jo et kombi.
Den har koppholder på siden og ryggen kan heves med alder og høyde[:)]

Vi har Britax MultiTech bakovervendt, går til 25 kg. 

ORIGINAL: giggsy

Vi har Britax MultiTech bakovervendt, går til 25 kg. 

Vi har også denne og bruker det forovervendt siden vesla blir så bilsyk[:'(]

Det er to sittestillinger på den forovervendt i allefall, husker ikke helt hvordan den var bakovervent. Jeg synes det er lett å montere i selen og det er forholdsvis lett i vekt om man må bære det innimellom.

Back
Topp