Bilsete uten isofix

Sparklefart

Forelsket i forumet
Jeg skal kjøpe et bilsete til en arbeidsbil uten isofix. Det skal kun brukes til levering i barnehagen rett borti gata. Men siden jeg er så usikker på hvilket sete jeg skal kjøpe, lurer jeg på hva dere anbefaler..? :rolleyes:

Setet skal ikke være det dyreste, men jeg ønsker et sete som er trygt, så klart.

vi er veldig fornøyd med Britax Max-Way (Plus). Ellers kan jo en Britax Two-Way være et alternativ, da de er billigere.

Jeg skal kjøpe et bilsete til en arbeidsbil uten isofix. Det skal kun brukes til levering i barnehagen rett borti gata. Men siden jeg er så usikker på hvilket sete jeg skal kjøpe, lurer jeg på hva dere anbefaler..? :rolleyes:

Setet skal ikke være det dyreste, men jeg ønsker et sete som er trygt, så klart.
Hvilken størrelse sete? :-) Vi bruker nå som sete BeSafe sine, husker ikke hvilken modell. Izi kanskje? De er jo gigantiske,men ene typen kan festes uten Isofix, og så sitter ungene veldig godt i setene, samt at de er veldig trygge. Men som sagt, de er digre og tunge.

Er megafornøyd med maxway plus :) som reservestol/bilstol hos besteforeldrene har vi brukt axkid move. Billig stol og fin stol.

Hvilken størrelse sete? :) Vi bruker nå som sete BeSafe sine, husker ikke hvilken modell. Izi kanskje? De er jo gigantiske,men ene typen kan festes uten Isofix, og så sitter ungene veldig godt i setene, samt at de er veldig trygge. Men som sagt, de er digre og tunge.

Hun veier i underkant av 12 kg :happy:

Ville kjøpt Britax maxway eller axkid minikid.
om du vil ha et billigere sete fordi det ikke brukes så ofte så ville jeg valgt axkid move. De er ofte billige. vi kjøpte det til bilen til besteforeldre. Betalte under 2000

Mannen har maxway i firmabilen :) den er billig og lett, så den er ikke så tung å montere ved bruk :)

Ville prøvd seter i bilen. Mange butikker lar deg gjøre det. Og hvis man er misfornøyd med prisen så kan man kjøpe den på nett. Vi gjorde det med den ene stolen vår som var betydelig billigere på nett enn i butikk.

Forbrukerrrådet har en fin oversikt over bilseter som er testet, se denne nettsiden: https://www.forbrukerradet.no/guide/2015/den-store-barneseteguiden/

De har tabeller over de beste barnestolene i ulike kategorier, babysete, beltesete etc. De understreker at alle barnesetene i tabellene har oppnådd så gode resultater at de anbefales. De har også testen seter uten isofix.

Forbrukerrrådet har en fin oversikt over bilseter som er testet, se denne nettsiden: https://www.forbrukerradet.no/guide/2015/den-store-barneseteguiden/

De har tabeller over de beste barnestolene i ulike kategorier, babysete, beltesete etc. De understreker at alle barnesetene i tabellene har oppnådd så gode resultater at de anbefales. De har også testen seter uten isofix.
Men merk at de trekker alle seter uten isofix pga fare for feilmontering..

Skal setet i baksetet eller framsetet?

Back
Topp