Bilsete på vognunderstell

Lena_81

Første møte med forumet
Jeg prøver å finne ut av hvordan jeg kan bruke en bilstol på vognunderstell. Har kjøpt Baby jogger City Elite med bag + et bilsete som kan festes på understellet med bilstoladaptere. Når brukes bare bilstol istedenfor bag? Når kan vi la bagen være igjen hjemme? Eller er det best å ha med bagen i bilen også?

Jeg prøver å finne ut av hvordan jeg kan bruke en bilstol på vognunderstell. Har kjøpt Baby jogger City Elite med bag + et bilsete som kan festes på understellet med bilstoladaptere. Når brukes bare bilstol istedenfor bag? Når kan vi la bagen være igjen hjemme? Eller er det best å ha med bagen i bilen også?

Det anbefales ikke at babyer ligger i bilstol over lengre tid, så vi har brukt bilstol på vognunderstellet ved korte handleturer og når vi skal inn og ut fra lege, helsestasjon osv. Egentlig i situasjoner der vi egentlig ville bært med oss bilstol. Vognbagen var ofte med i bilen ved lengre turer på restaurant, ved besøk borte der baby skulle sove osv.

Vil si det er en vurderingssak, men det er bedre for baby å ligge flatt i vognbag enn å sitteligge i bilstol over lengre tid. :-)

Samme som hun over. Bilstolen på understellet på korte turer inn på helsestasjonen da babyen ikke skulle ligge lenge i bilstolen uansett, korte handleturer og for å ikke vekke babyen på korte turer ut av bilen. På lengre handleturer når babyen var våken og ellers brukte vi bagen. Hadde alltid med bagen på lengre turer.

Vi brukte det på et par korte handleturer, men ble raskt overflødig da barnet trivdes best i bæretøy og vogna flyttet til fast plass i boden istedetfor

Har selv brukt bilstol i vognunderstellet ved turer innom butikker og liknende. Veldig praksis og greit. Slipper å flytte en sovende baby over i bagdel :)

Samme som hun over. Bilstolen på understellet på korte turer inn på helsestasjonen da babyen ikke skulle ligge lenge i bilstolen uansett, korte handleturer og for å ikke vekke babyen på korte turer ut av bilen. På lengre handleturer når babyen var våken og ellers brukte vi bagen. Hadde alltid med bagen på lengre turer.
Samme her. Har og baby jogger city elite

Back
Topp