Bilsete på fly.

hb77

Elsker forumet
Vi skal snart på ferie, og lurer på om vi skal ta med bilsetet på flyet. Vi tenker at det kan være kjekt å ha henne i det når vi går på og av flyet, for da slipper vi å bære henne på armen eller i bæresele hele tiden. Kanskje hun også kan ta seg en lur i setet om vi er heldige. :) Vi har leid bil og barnesete der vi skal være, men da har vi jo evt med vårt eget. Erfaringer? :)

Takk for svar! :)
 
Jeg syns det høres mye mer praktisk ut med bæresele, er det ikke veldig tung og slit å bære i bilsete nå? Har aldri likt det jeg, syns det er så klønete, så her har vi stort sett kun hatt det i bilen. Men om du syns det er greit, og hun trives der, så er det sikkert en fin løsning.
 
Jeg vet ikke, men tenker at det kanskje er litt vanskelig og få festet bilstolen i setet, slik at det av sikkerhetsmessige årsaker kanskje ikke er lov og ha med...
 
Jeg syns det er mye greiere uten sete. Men det er jo min mening. Har dere kjøpt ekstra flysete til henne? For hvis ikke tror jeg ikke dere kan ta med bilsete for da er det ikke noen plass å ha det. Og fly er det veldig trang plass i, jeg har ikke sett noen med bilsete på et fly. Min gutt pleier enten å sovne på puppen på fly, eller så vugger vi han i et teppe. Jeg holder to hjørner og mannen min de to andre, så vugger vi frem og tilbake som en hengekøye til han sovner.
 
Nei, vi har ikke bestilt sete til henne, så er veldig usikker på hva vi skal gjøre. Hadde vært kjekt med eget sete til henne i Spania, for de har bare fremovervendte seter å leie der. Leste denne artikkelen nå. http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article584547.ece
 
Hmmm, ja fremovervendte seter er jo fy fy, så da skjønner jeg at dere vil ha med et bakovervendt. Men dere kan jo kontakte flyselskapet og spør om det er mulig å få det med? Eller dere kan kontakte forskjellige bilutleieselskaper i syden og høre om de har bakovervendte seter. Kan jo være et av dem har. Lykke til:)
 
Eg hadde tatt med eget sete, hvis du ikkje får beholde det i flyet- så sender dei det som spesialbagasje :)  Vi var i Italia i nov, då hadde vi og venneparet vårt med en jente på 9  mnd med bilsete
 
En må ha eget sete om du skal få med bilstol på flyet ja. Så da må du nok uansett sende setet som spesialbagasje. Men begynner ikke babyene å bli litt store til de babysetene nå? For å ha med et nr2 sete på flyet tror jeg ikke det er plass til, og ikke kan det soves i som de babysetene heller når de ikke er fastspent.

Mine unger har ihvertfall sovet veldig godt i bæretøy. Så det skal ikke være noe problem på flyplassen og slikt ihvertfall. Og om de sover på magen eller ryggen så går det også helt fint å sette seg ned mens de sover også, det er bare å gå seg en tur eller stå å vugge til de sovner. Er så koselig atte  ;)
God tur!  :)
 
Å ha setet med inn på flyet så må du ha eget sete til baby for du får det ikke opp i hattehyllen hvertfall. Jeg hadde definitivt foretrukket å bære barnet på armen i stedet for i setet nå som de er så store og tunge for synes det blir en så ubehagelig bærestilling for armen å bære de setene.
Vi har kjøpt en helt enkel liten trille som blir ganske liten som vi bruker på reise. Den kan slåes sammen og leveres ved gaten og så har vi fått den tilbake ved gaten ved mellomlanding og landing der vi skal. Supert når man skal trille et stykke på flyplass og stå i køer i sikkerhetskontroller, passkøer og om man har endel ventetid på flyplassen.

Sender du vogn så kan du putte bilsetet oppi vognen om du enda bruker det minste setet, men nå begynner vel de fleste snart å vokse fra dette. Vi har hvertfall sendt det med vognen noen ganger i prampack og det går veldig bra, da er det ganske godt pakket inn.
Vi leide bil med babysete i Thailand fordi vi ønsket at hun skulle være sikret i bilen (og der er det ikke engang vanlig med setebelter, så barneseter er definitivt ikke noe de fleste bruker). Da fikk vi et godt sete slik vi hadde bestilt og en fin bil, men det var ikke mulig å feste bilsetet bakovervendt fordi setebeltet ikke var langt nok. =S
Det hadde blitt det samme om vi hadde med vårt eget sete også. Så du kan komme borti uventede problemstillinger uansett om du planlegger godt. Det med forover/bakovervendte seter er utrolig kjipt at det bare er Norden som bruker. Skulle ønske flere land hadde like mye fokus på barns sikkerhet i bil!
 
BarnOmbord AS har lagt ut en artikkel om akkurat dette på sin facebook side.
Man kan få leid både seng for å ha på flyet til de minste, prampack etc fra flyplassen!
Inn- og utlevering på flyplassen.

Gå inn HER for å lese mer om dette firmaet!

Ps: snart kommer en trille for å feste bilstolen på, slik at man slipper å bære den gjennom hele flyplassen.. :) 
 
me va jo på lang reise i okt/nov. hadde isje bilsete me og kunne isje falt meg inn han satt forovervendt i bilstolen som va i bilen eller på fanget mitt når der isje va bilstol og d va snakk om en liten kjøretur, tungt å bære en unge på 9-13 kg oppi og mye enklere å noe anna å bære i, unger under 2 år ska jo sitte på fanget t foreldrene og i flyet ve letting og landing. hadde gitt f i om ungen min satt forovervendt i bil for noen dager,eller uker når d har vokst fra babysetet i grunn :) gjør d enkelt for dåkke sjøl når dåkke reise på tur :) manuccaen eg brukte va heilt gull og benjamin sov kjempe godt og du har 2 armer som e fri t å bære/trille kofforter osv :)
 
Back
Topp