Bilsete og kollisjon..

Mamma-til-to-skatter

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Desemberlykke 2018
Vi har vert så (dum)-snill å lånt vekk babysete vårt til ene søsteren til sambo. de har en liten baby på 2 mnd, og idag så krasjet de. De kjørte rett inn i en bil som var forran, som hadde stoppet. Det gikk bra, men bilen ble ganske ødelagt, kunne ikke kjøre med den, så en bergingsbil måtte hente den. De ble hentet og kjørte på legevakten for å sjekke minsten.

Problemet nå er at jeg helst ikke har lyst å ha tilbake det bilsete siden det har vert i kollisjon. Hva hadde dere gjort???? Har jo ikke lyst å være vansklelig heller.. Men har jo lyst at de kjøper et nytt til oss, og så får de beholde det som er vårt, så får de velge selv om de vil bruke det.

de skal ikke bruke bilstolen som har vært i en kollisjon - det skal de skrive i forsikringspapirene, og så vil de få tilbakebetalt det det koster å kjøpe et nytt..

ORIGINAL: Dollface

de skal ikke bruke bilstolen som har vært i en kollisjon - det skal de skrive i forsikringspapirene, og så vil de få tilbakebetalt det det koster å kjøpe et nytt..

Jepp!

Så pass ja.. står det i forsikringspapirene da?? De skrev slik skademelding da, men er det det du tenker på? i skademeldingsskjema? Såør kanskje dumt nå, men..

ORIGINAL: Tøsa

ville krevd et nytt.

men jeg er ikke enig i at de selv skal bestemme om de skal bruke det.
de skal ikke bruke det!

Ja, er helt enig. Men det er ikke de desverre.. har vist de sider fra trygg trafikk der det står, men de vil ikke lese det engang, for de mente sete var fint.. Veldig dumt når folk ikke tar slike ting viktig.

ORIGINAL: Ljiljana

Så pass ja.. står det i forsikringspapirene da?? De skrev slik skademelding da, men er det det du tenker på? i skademeldingsskjema? Såør kanskje dumt nå, men..

Ja, i skademeldingen, eller si det til forsikringsselskapet når de snakker med dem.

Når de snakker med forsikringsselskapet må de si at det var ting i bilen som ble ødelagt. Da får de beskjed om å sette opp liste, så skal forsikringsselskapet dekke dette. Innbo og løsøre er stort sett forsikret for ca 10 000 kroner tror jeg. Men de skal ikke skrive det i skademeldinga. Men spørsmålet er jo hva de har slags forsikring siden det er de som er skyldige... (Når man kjører inn i noen får man automatisk skyld.)

Men du skal kreve nytt sete tilbake uansett, DU skal ikke lide fordi de har vært uheldige og kræsje.

dere skal aldri bruke bilsete som har vært i kolisjon tilome når spidometre bare 30 :)
kjøp nytt.. ville ikke stolt på sete etter på. kan vært skader som man ikke ser når man ser på sete.. :)

ORIGINAL: Tøsa

ville krevd et nytt.

men jeg er ikke enig i at de selv skal bestemme om de skal bruke det.
de skal ikke bruke det!

Vi har vert så (dum)-snill å lånt vekk babysete vårt til ene søsteren til sambo. de har en liten baby på 2 mnd, og idag så krasjet de. De kjørte rett inn i en bil som var forran, som hadde stoppet. Det gikk bra, men bilen ble ganske ødelagt, kunne ikke kjøre med den, så en bergingsbil måtte hente den. De ble hentet og kjørte på legevakten for å sjekke minsten.

Problemet nå er at jeg helst ikke har lyst å ha tilbake det bilsete siden det har vert i kollisjon. Hva hadde dere gjort???? Har jo ikke lyst å være vansklelig heller.. Men har jo lyst at de kjøper et nytt til oss, og så får de beholde det som er vårt, så får de velge selv om de vil bruke det.

det er ikke d første jeg ville tenkt på for å si det sånn.. ( høres kanskje dumt ut )
Men jeg hadde vært sjeleglad av å låne bort setet, særlig siden det idag faktisk berga livet til det lille barnet. å veldig glad med tanken på at dere faktisk sa JA til å låne det bort, for det kunne gått meget galt uten.
Men det er jo utansett en forsikringsak å skal dekkes av det, å da skulle det jo bare mangle at svigersøsteren din ikke skulle gitt dere det nye setet..

ORIGINAL: *Saile sin mamma*

det er ikke d første jeg ville tenkt på for å si det sånn.. ( høres kanskje dumt ut )
Men jeg hadde vært sjeleglad av å låne bort setet, særlig siden det idag faktisk berga livet til det lille barnet. å veldig glad med tanken på at dere faktisk sa JA til å låne det bort, for det kunne gått meget galt uten.
Men det er jo utansett en forsikringsak å skal dekkes av det, å da skulle det jo bare mangle at svigersøsteren din ikke skulle gitt dere det nye setet..

Så klart er vi sjeleglad for at det gikk bra og at de hadde sete.. Men angrer litt likevel, med tanken på at dersom vi ikke hadde lånt sete til de, så hadde de jo så klart kjøpt sitt eget sete, så det hadde nok gått bra uansett. Men klart vi er glade for at det gikk bra.

Er bare litt skuffet siden de nekter å kjøpe nytt sete til oss.

forøvrig vil det i en kollisjon alltid dukke opp en takstmann som skal vurdere skadene for forsikringsselskapet.. han vil også notere eventuelle bilstoler..

forøvrig vil det i en kollisjon alltid dukke opp en takstmann som skal vurdere skadene for forsikringsselskapet.. han vil også notere eventuelle bilstoler..

Takk for svar. Håper de får ordnet opp og at det ordner seg. Det verste er jo om de velger å bruke det videre til babyen deres. Vi kommer ikke til å ta det tilbake, men kjipt at vi ikke har sete nå da. Ikke gøy å lage slike diskusjoner om penger med familien. Men sikkerhet før alt annet mener jeg.

Ettersom de lager en sak av dette vil jeg tro de ikke har kasko forsikring og dermed ikke får dekt skader på egen bil.
Aner ikke hvordan det da blir med dekning av eventuelle gjenstander som bilstol.

Det setet må kasseres og forsikringen skal dekke et nytt sete:
http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2008/02/kollisjon-bytte-ut-barnesetet.html

Jepp.. så du er ikke vanskelig om du ber de kjøpe nytt

Back
Topp