Bilsete nr 2 - volvo v50/v40

AuroraBorealis

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Junilykke2018
Må snart begynne å planlegge sete nr 2. Greit å høre med erfarne mammaer. Hvilken seter anbefaler dere.

Jeg har en v50 (hovedbil) og mannen v40 (ny versjon ). Dere som har disse. Hvilken seter bruker dere.
Bakovervendt selvfølgelig og gjerne isofix.

Må snart begynne å planlegge sete nr 2. Greit å høre med erfarne mammaer. Hvilken seter anbefaler dere.

Jeg har en v50 (hovedbil) og mannen v40 (ny versjon ). Dere som har disse. Hvilken seter bruker dere.
Bakovervendt selvfølgelig og gjerne isofix.
Ikke helt, men nesten...! Har V60 (usikker på hvor mye større den faktisk er inni...?!) bruker cybex sirona til hun på 2,5. Er kjempefornøyd med setet, men den som da sitter foran henne (på passasjersiden foran) må sitte ganske trangt og rett opp i ryggen. Hadde blitt for trangt å ha bak førersetet for meg som er 174cm lang.

Ikke helt, men nesten...! Har V60 (usikker på hvor mye større den faktisk er inni...?!) bruker cybex sirona til hun på 2,5. Er kjempefornøyd med setet, men den som da sitter foran henne (på passasjersiden foran) må sitte ganske trangt og rett opp i ryggen. Hadde blitt for trangt å ha bak førersetet for meg som er 174cm lang.
Klarer du å sitte i passasjer sete? Jeg er 167

Jeg har også Cybex Sirona og har ok plass i førersetet. Jeg er 168 men er kort i bena og lang i overkroppen.
Kjør og prøv setet i butikken først. Og dersom dere faller på en beltestol så sørg for å se hvordan det er når det er festet og tiltet helt bak i hvilestilling. Vi fikk ikke skrudd det fast pga mangel på verktøy og Besafesetet som vi kjøpte først var for stort (men det var 9-25kg da og ikke til 18kg med isofix). :)

Ville valgt uten isofix jeg da, for da får du justert mer og setet tar gjerne mindre plass :)
Og de går opp til 25 kg :)

Sjekk ut Britax MaxWay, Volvo V50 er ikke verdens største biler.. Lykke til, husk å prøv med barn og sete i bilen + den som skal sitte foran =)

Back
Topp