Bilsete-noob

Rina

Blir kjent med forumet
Vi har verken bil eller lappen, tenker ikke å skaffe oss det heller. Må vi da ha bilsete til baby? Kjekt å ha uten bil? Og kan man evt bestille taxi med bilsete?

Skal baby noen gang kjøre i bil eller buss? Da må dere ha bilsete :) dere er pålagt å sikre baby i kjøretøy, og det er ikke alltid taxi har dette ledig eller i det heletatt.

Vi har ikke bil, men skal ha bilsete. Kommer til å låne bil av foreldrene mine av og til, og også når vi er på besøk der ;)

Ville hatt eget sete til taxi og buss, alternativene er ofte dårlige, spesielt på buss!!

Vi har heller ikke bil, men har kjøpt bilstol. Tar buss da, men her i området ser jeg alle som har baby med seg på bussen har de i vognen da det er egen plass til vogn. Har tenkt på sikkerheten i forhold til det, siden vognen bare festes i en reim.
Men hvordan ville dere rent praktisk gjort det hvis en skulle hatt med bilstolen på bussen? Tenker på at det ikke er noen plass å oppbevare setet, og blir ekstremt tungvindt om en må gå å bære på det?

Vi har heller ikke bil, men har kjøpt bilstol. Tar buss da, men her i området ser jeg alle som har baby med seg på bussen har de i vognen da det er egen plass til vogn. Har tenkt på sikkerheten i forhold til det, siden vognen bare festes i en reim.
Men hvordan ville dere rent praktisk gjort det hvis en skulle hatt med bilstolen på bussen? Tenker på at det ikke er noen plass å oppbevare setet, og blir ekstremt tungvindt om en må gå å bære på det?

På de fleste kjøpesentere og rutebilstasjoner så er det oppbevaringsbokser :)

Her har bussen ett bilsete, evt hsr de vognplass. Og om du bestiller taxi kan du bestille med bilstol (mulig du må vente ekstra enest, da ikke alle har det)
Du kan jo vente med det og se da, er jo ikke verre enn å kjøpe om du får behov for det..?

Tenker det kommer an på hvor du bor om du trenger bilstol. Jeg bor i by og har tatt masse buss og har hatt jenta i vogna, bortsett fra på flybussen hvor de har egne bakovervendte babyseter. Vi har bil og dermed bilstol, men gar aldri hatt med den når vi har tatt buss/vært på reise. Og drosjer bør vel ha seter dersom man spør? Ville sett an behovet før jeg hadde investert masse penger i bilstol :)

Du kan kjøpe bilstolfeste til vogna du kjøper

Dere må vel ha det? Åssen skal dere komme dere hjem fra sykehuset? Og skal dere gå og ikke bli hentet til noe?

Spørs helt hvor dere bor, og om dere har venner/familie som kommer til å trenge bilsete.. Bor dere i en by er det uansett ikke bilbelter i bussene, så da vil ikke ett bilsete hjelpe siden det ikke kan festes ;-) i Oslo og Bergen har jeg aldri ventet lengre enn normalt når jeg har bestilt taxi med barnesete.
Vi har og leid barnesete når vi har besøkt familie i en ukestid og kjørt en del bil :-)
Hjem fra sykehuset kommer man seg alltid, med taxi eller låne/leie ett sete :-)

Back
Topp