Bilsete med isofix

[Hildemor]

Elsker forumet
Vi har kjøpt bil med isofix,så tenkte på å skifte ut bilsetet vi har og. Hvilke seter er der for en 2 åring med isofix? Hun er 12 kg. Har akta graco cosmic comfort nå, og er egentlig veldig fornøyd med det, men syns det er litt styr å feste det da..måtte ha hjelp på butikken sist, for jeg er livredd for å montere det feil[&:] fins det cosmic comfort med isofix, eller er duologic det nærmeste jeg kommer da?

Akta Graco Duologic
Besafe izi combi/kid
Recaro Polaric
Har iallefall ISOFIX.

vet ikke, men BeSafe har isofix.. [8|]

Isofix varer kun til 18 kg da. Vi har besafe og det er kjempe lettvint å montere i forhold til den adre besafe stolen vi har uten isofix!

Får kikke litt rundt[:)]er dyre de setene med isofix ser jeg... får pugge bruksanvisningen på cosmicen i mellomtiden[;)]

Som det blir sagt her finnes det ikke bakovervendte seter med isofix over 18 kg. Så hadde nok heller øvd meg mye på å montere Cosmic setet :)

Bare en liten ting å tenke på(hvis du ikke allerede er klar over det)Har dere Cosmic Comfort eller Cosmic Comfort S? Hvis dere har førstnevnte kan det kun brukes bakovervendt i baksetet til 18 kg, mens det er godkjent bakovervendt til 25 kg i forsetet. Har dere den nyeste Cosmic modellen, den som heter Cosmic Comfort S, kan det brukes bakovervendt til 25 kg både i baksetet og i forsetet.

ORIGINAL: LilleBolle!

Isofix varer kun til 18 kg da. Vi har besafe og det er kjempe lettvint å montere i forhold til den adre besafe stolen vi har uten isofix!

Vi har isofix på setet til eldsten og.. 15-36 kg er det.

ORIGINAL: Hilde!

Ja, på beltestoler finnes det, men ikke bakovervendte seter med isofix de går kun til 18 kg. Kan hende LilleBolle! skrev litt feil eller har misforstått dette litt [;)]

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Som det blir sagt her finnes det ikke bakovervendte seter med isofix over 18 kg. Så hadde nok heller øvd meg mye på å montere Cosmic setet :)

Bare en liten ting å tenke på(hvis du ikke allerede er klar over det)Har dere Cosmic Comfort eller Cosmic Comfort S? Hvis dere har førstnevnte kan det kun brukes bakovervendt i baksetet til 18 kg, mens det er godkjent bakovervendt til 25 kg i forsetet. Har dere den nyeste Cosmic modellen, den som heter Cosmic Comfort S, kan det brukes bakovervendt til 25 kg både i baksetet og i forsetet.

Da skjønner jeg mer..har jo isofix på eldsten sin stol,så skjønte ikke det når dere skreiv at det bare går til 18 kg[:D] den er jo forovervendt. Mener vi har cosmic comfort S da, for det står iallefall at det er godkjent til 25 kg[8|] Når kom den nyeste modellen? Ble litt usikker nå egentlig...uansett så passe det jo enda da,men greit å vite[:)] beholder nok det setet da, så kjøper jeg heller isofix når vi bytter setet,men det er jo en stundt til[:)]

ORIGINAL: Helene Harefrøken

ORIGINAL: Hilde!

Ja, på beltestoler finnes det, men ikke bakovervendte seter med isofix de går kun til 18 kg. Kan hende LilleBolle! skrev litt feil eller har misforstått dette litt [;)]

Skjønte det etter ditt innlegg[:D]

Back
Topp