Bilsete - Maxi Cosi Cabriofix vs. Cybex Aton 2

Håper_på

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Jeg har ikke isofix i bilen, og synes det er umulig å velge bilsete. Har tilslutt kommet ned til disse to, som begge er lette å bære, trygge og som begge har base som kan festes med bilsete.
Har noen av dere erfaring med disse?
Hvilken ville dere valgt?
Hvordan er det med feste i vogn- kommer jeg til å angre hvis bilsete ikke passer i vognen jeg skal ha, eller er ikke det så nødvendig?
Tusen takk for hjelp! Tipper det er fler som lurer på dette med barnesete :)

Jeg har aldri hatt bilstoler som har passa til vognene, og ikke savna det heller. Bilstolene vet jeg lite om dessverre. Hadde acta gracco sist... Nå vet jeg ikke hva jeg skal gå for

Sent from my iPhone using BV Forum

Noen vogner har "adapter" som gjør at bilstol passer. Emmaljunga f.eks. Kanskje lurt å velge vogn først.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har bare prøvd maxi cosi og er fornøyd med den. Kommer til å kjøpe det denne gangen også. Har solgt den vi hadde. Den har adapter til flere typer vogner vet jeg. Koster så klart ekstra å kjøpte til dette, men det gjør du etter at du har valgt vogn.

Vi har maxi cosi, var veeeldig happy m den. Etter hvert kjøpte jeg et Quinny buzz sportsvogn på tilbud på nett, og fant da ut...tilfeldigvis...at den passa til bilstolen også! Var genialt for vår del.

Endte opp med maxi cosi cabriofix denne gangen :) aldri brukt sete på vogn understell. ..ikke hatt behov for det..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har cybex fra gutten min på 2 år, veldig fornøyd :) Var den letteste på markedet da.. og har vært best i test, i likhet med den andre du nevner. Vi valgte den pga det, og at den var mye billigere enn maxicosi. Har ei venninne som også hadde den, og var like fornøyd :)
Ikke savnet adapter for å feste i barnevogn ;) De skal jo ikke ligge så lenge i bilstolen heller når de er så små... kanskje kjekt når man skal en kjapp tur på butikken , men da synes jeg det var like greit å ta med bilstolen og sette den oppi handlevognen :) Er utrolig masse som er "så kjekt å ha", og har man det så blir man jo vant til det også, og tror man ikke hadde klart seg uten. Synes bare det er altfor mye man klarer seg uten, som barneutsyrsmarkedet lurer på stakkars kommende mødre :P
Adapter er vel ikke det verste da, hehe, men er du usikker på om du trenger det, så vent, er absolutt ikke nå stress å ordne det etter at babyen er født ;) Lykke til med valget!

Har maxi cosi isofix, har aldri hatt bilstol festet på barnevognen og egentlig aldri hatt bruk for det heller :)
Men eg er veldig fornøgd med bilstolen, vi brukte det til tuppa vår var nesten 1 år :)

Back
Topp