Bilsete i syden

Opsideisi

Elsker forumet
Vi reiser til Hellas i juni og jeg lurer i den anledning på en ting. Vi skal til et lite sted på samos , og skal ikke leie bil.
Det er en times taxi-tur fra flyplassen til dit vi skal , men hva gjør vi med ett-åringen og bilsete ?
Er ekstremt upraltisk å ha med bilsete for en tur frem , og en tur tilbake. For det er alt vi skal kjøre. Ser jo at sikkerhet går foran "upraktisk" , men er det egentlig vanlig å ha med bilsete til syden ? Har liksom ikke hørt at andre har gjort det. Hvordan løser dere andre sydengjengere det ?

Hilsen førstegangsmamma på førstegangscharter

Godt spørsmål...

*dytt*

er vel ingen som pleier å ha med barnesete om man tar buss heller...... de fleste tar ikke med bilsete til bil nedover heller....

aldri hørt om. Men vet ikke hva jeg ville ha gjort selv.

Vi tok taxi fra flyplassen til hotellet (Rhodos) vi krevde bilsetet. de fant frem. det var kun forovervendt, men mye bedre en ingenting. [:)]
Vi leide bil en dag å, fikk med bilsete da å [;)]

Er det en buss vi kan ta så gjør vi det ( og da synes jeg det er greit uten sete ) , men det må jo være noen som har erfaring med dette. Vet det er mange sydenbesøkere her :)[;)]

venninna mi besøker stadig moren sin i syden, hu sier de pleier leie/låne. man må be om det når man eventuelt bestiller bil/taxi. de har kun forovervendt da, men bedre enn ingenting

får vel krysse fingra for at de har et barnesete på taxisentralen. Vi kan jo ikke være de første som ankommer samos med kids !

Men skal ikke taxier ha barneseter for småbarnfamilier da? Pleier ihvertfall og ha puter trodde jeg...hmmmm...
Men, er jo ikke sikkert de kjører samme sikkerheten der som her[>:]

de har vel ikke samme sikkerhets tankegang som vi har. Kan du ikke høre med selskapet dere drar med da? de har nok litt peiling på øyen dere skal til[:D]

men det må da være flere av dere som faktisk har vært i syden med barn ? Hva har dere gjort ?

Vi var på Samos for noen år siden (før vi fikk barn). Vi bodde i Pythagorion og tok buss det lille stykket som var fra flyplassen til hotellet.(Det kunne jeg nok gjort med barn også) Men da vi tok taxi til Samos by fikk jeg en sjokkopplevelse, taxisjåføren kjørte i hundreoghæl...e og asfalten er relativt blankpolert. Var så vidt jeg torde sitte på tilbake dagen etter.

[:)]Jeg har bestandig tatt med bilsetet jeg...Har i grunnen aldri tenkt over at jeg ikke skulle gjøre det[8|]. Sikkerheten til ungen min går foran at det er et prakk å ha med seg. Har en 1/2 times biltur fra flyplassen til hjemme(hos mamma og pappa),og vi kjører skjelden noe bil når vi er der- tar toget i stedet. Pappa er en utmerket sjåfør ,men vi har jo møtt f.eks. engelskmenn som har kommet feil veg i rundkjøringer - eller i feil felt på motorvegen[8|]. Dessuten er asfalten der nede lik speilblank is om det kommer regn!!! Men dette er jo noe du må bestemme selv ,for som nevnt - det er et prakk å ha med seg![:D]

Back
Topp