Bilsete,hvilke skal dere ha

Hjertejenta

Gift med forumet
når dere må bytte sete??

Min kjære har starta å jobbe på bertel o steen og der selger de besafe setene..
Hvordan er de setene egentlig (uten izofix)?? noen som vet det???

Charlize skal ha Britax multitech[:)] Vi har Akta Graco cosmic comfort til Isabell.
Besafesetene er bra bakovervendt, fåes ikke med isofix i den vektklassen[:)]

Spør på generell hvis du tør[8D] Der er det mange engasjerte bilstol folk[:D]

ORIGINAL: Sweetbabyblue

Charlize skal ha Britax multitech[:)] Vi har Akta Graco cosmic comfort til Isabell.

Hvilken vektklasse snakker du om da? Jeg hadde tenkt å kjøpe denne stolen:
Besafe IZI Kid X3 Isofix, 0-18 kg. Er det dumt? Bør man gå for 9-25 kg-stoler nå?

Jeg snakket med en på Barnas Hus og han sa at dette er en bra stol med eller uten Isofix. Det dumme med den uten Isofix er at det er visst ganske mye stress å feste den i bilen...mye seler og styr...

Jeg tror vi skal ha Recaro. Kjenner folk som jobber der de selger de setene, så får bra rabatt[;)] Men vi har ikke helt bestemt oss ennå. Vil ha et komfotabelt og trygt sete, så jeg skal være heeelt sikker på at vi blir fornøyd før vi kjøper [;)]

Jeg tror det blir 9-25kg men har egentlig ikke så mye peiling..hehe

ORIGINAL: PrinsesseAugust

Jeg tror vi skal ha Recaro. Kjenner folk som jobber der de selger de setene, så får bra rabatt[;)] Men vi har ikke helt bestemt oss ennå. Vil ha et komfotabelt og trygt sete, så jeg skal være heeelt sikker på at vi blir fornøyd før vi kjøper [;)]

Vi har recaro sete nå og vil egenltig ha det i neste... Men den har ikke kommet noe bra ut på test.. Så da velger vi noe annet..

Pluss at min samboer jobber der de selger besafe så får rabatter.. så mulig det blir det hvis det er bra...

Ikke jeg heller...sikkert bare utsatt for en god selger, haha;)

ORIGINAL: Hjertejenta

ORIGINAL: PrinsesseAugust

Vi har recaro sete nå og vil egenltig ha det i neste... Men den har ikke kommet noe bra ut på test.. Så da velger vi noe annet..

Pluss at min samboer jobber der de selger besafe så får rabatter.. så mulig det blir det hvis det er bra...

Vi har BeSafe Comfort X1 med Isofix, men får den uten også. Kom veldig godt ut i test på forbrukerbortalen i hvert fall. Også kan det brukes begge veier[:)]

Sikkert noe jeg burde vite... Men hva er izofix?

Ja ikke sant[:D]

ORIGINAL: Catski

Ja ikke sant[:D]

Har spurt der,mne ikke så mange svar gitt...ennå ihvertfall

Vi kommer sannsynligvis til å kjøpe Besafe IZI Kid X3 Isofix. Forgjengeren til dette har gjort det veldig bra i test. [:)]
Noen som vet hvor dette setet er best i pris?

ORIGINAL: Mittførste

Besafe IZI Kid X3 Isofix, 0-18 kg. Er det dumt? Bør man gå for 9-25 kg-stoler nå?

Jeg snakket med en på Barnas Hus og han sa at dette er en bra stol med eller uten Isofix. Det dumme med den uten Isofix er at det er visst ganske mye stress å feste den i bilen...mye seler og styr...

Æ villa helt klart kjøpt 9-25 kg- stol nå ja, dere sparer jo penger på det! Besafe stolene har kommet godt i test, men hører flere si at de tar mye plass og er vanskelig å montere. Men hvis man bestandig skal ha setet på samme plass hele tiden, så er jo ikke det noe problem[:)]

Jeg har veldig lyst på Britax multi tech, denne har kommet godt ut i test, skal ikke ta sånn kjempe plass og skal være lett å monteren. Britax Two Way er på tilbud nå, vi vurderer dette også, som også skal være et godt sete. Men tror det blir multi tech

ORIGINAL: Hilla85

Vi skal ha denne http://www.kidsandcare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=324404&b_kid=496169 . Har god erfaring med denne til storesøster, og den kan brukes lenger enn Besafe sin stol i samme vektklasse. Om dere vil kjøpe 0-18 som neste stol eller 9-25 er vell mest opp til dere. Men en stol i 0-18klassen blir fort for liten. Mange kjøper den om de må kjøpe større enn spebarnssetet før barnet kan sitte nogenlunde selv(tunge barn).
Storesøster bruker sitt gracosete enda[:)] Og skal vi kjøre langtur som innebærer at hun nok sikkert sovner, er det en genial bøyle på den som gjør at hun sitter veldig "bakover", da ligger hun ikke å vipper forover med hode sitt hele tiden[&:] Vi måtte låne ett Besafe-sete, og det gikk ikke ann å vippe det særlig bakover,-ikke fornøyd!
Nei, lillebror skal ha samme ja[;)]

Har sett litt på det setet du hadde link til der ja...
står mellom det og et besafe sete tror jeg... Må bare undersøke litt først tror jeg..
også er det jo greit når man får litt rabatter på besafe på jobben til samboeren...

Vi har kjøpt besafe izi combi x3

ORIGINAL: *Jordbæra*

ORIGINAL: Mittførste

Æ villa helt klart kjøpt 9-25 kg- stol nå ja, dere sparer jo penger på det! Besafe stolene har kommet godt i test, men hører flere si at de tar mye plass og er vanskelig å montere. Men hvis man bestandig skal ha setet på samme plass hele tiden, så er jo ikke det noe problem[:)]

Jeg har veldig lyst på Britax multi tech, denne har kommet godt ut i test, skal ikke ta sånn kjempe plass og skal være lett å monteren. Britax Two Way er på tilbud nå, vi vurderer dette også, som også skal være et godt sete. Men tror det blir multi tech

Vi har isofix-feste i bilen, og da er ikke monteringa noe problem. Jeg har ikke så lyst å kjøpe 9-25 kg iom at vi må bytte nå. Daniel er jo over 9 kg, og det dumme nyfødt-sete vi har går bare til 10 kg...da syns jeg de setene som går fra 9-25 kg ser litt store ut for en 5 måneder gammel gutt... Vi kommer til å selge nyfødt-setet og evt bruke dette nye 0-18 kg fra fødselen av på neste barn (hvis vi er så heldige å få flere da[8D])...

Uansett, må vel tenke litt...det er mange meninger fram og tilbake så det er jammen ikke enkelt!

Back
Topp