Bilsete Cosi Maxi CabrioFix

februarbaby14

Flørter med forumet
Noen som er kjent med dette bilsete som brukes uten base?
Ville dere evt valgt med eller uten base neste gang?

Hadde maxi cosi uten base sist,og skal absolutt ha et annet sete med base denne gangen[;)]

ORIGINAL: Vugge

ORIGINAL: Diddij

Hadde maxi cosi uten base sist,og skal absolutt ha et annet sete med base denne gangen[;)]

Hvorfor ikke maxi cosi uten base?.. Altså.. Vi skal ha uten base, så er derfor jeg lurer.. Trodde det kom så bra ut i test? Er det bare med base?

Ingenting med sikkerheten å gjøre for vår del, men stolen i seg selv er så liten at lillegull vokste ut av den da han var 6 mnd, og vi vil at neste skal kunne bruke babystolen lengst mulig[;)] Vi vil ha MED base denne gangen fordi vi syntes det var veldig tungvindt å måtte feste stolen i beltene, for så å løsne den hver gang vi skulle inn og ut av bilen. Mye mer lettvint å feste ungen til stolen inne hjemme enn å ta ungen med seg bærende ut å knote det til i døråpninga i bilen. Derfor bare...[;)]

Aaaa oki! Ja, det er jo en fordel å ha et sete som varer så lenge som mulig ja! :)
Det skal jeg huske på når vi skal ut og kjøpe :) 

Ja det er det[:)]
Og dermed kommer Akta graco logico S godt ut, iallefall for vår del. Den kan babyen sitte i lenge før man trenger å bytte til stol nr to.
Synes det var tidlig å plassere lillemann over i en større stol da han bare var 6 mnd...

Hvorfor ikke maxi cosi uten base?.. Altså.. Vi skal ha uten base, så er derfor jeg lurer.. Trodde det kom så bra ut i test? Er det bare med base?

Vi har uten base og har virkelig likt setet vårt vi til begge ungene[:)] Eg er meir skeptisk til base eg da, men det kommer nok fra av at eg ikkje har noe erfaring fra det.

Aaaa oki! Ja, det er jo en fordel å ha et sete som varer så lenge som mulig ja! :)

Og dermed kommer Akta graco logico S godt ut, iallefall for vår del. Den kan babyen sitte i lenge før man trenger å bytte til stol nr to.
Synes det var tidlig å plassere lillemann over i en større stol da han bare var 6 mnd...

Ikkje for å kritisere, men vår gutt var heller ikkje liten men kunne fint bruke den til han var 9 mnd. Men da begynte det å bli trangt gitt!

jeg har hatt acta graco og syns den ble for stor. Jeg  har hatt en gjennomsnittlig ungen og behovet for å komme opp å se i bilen kom før sete ble for lite.

Syns også at acta'n blir veldig tung!

VI har bugaboo vogn og denne gangen skal vi ha maxicosi med adaptere slik at den kan settet på vogn understellet.

Jeg har hatt Akta graco babybilstol til mine.. Og det er helt sant, de kan sitte utrolig lenge i den.. Minstemann her er 17mndr og har faktisk plass i denne enda! [;)]

Når ungene blir for store for sete har mye å si om når på året det er Henrik måtte bytte rundt 7-8 mnd (kan ikke ha vært mer en ca 8kg), og det var mitt på vinteren, når vi spurte i butikken om hvorfor det var sånn sa de at angivelsen av vekt i sete er uten vintertøy. Når du skal sette ungen i bilsete skal man egentlig ta av yttertøyet (men hvem er det som gjør det?).

ORIGINAL: LilleKulaogFredrik

ORIGINAL: Snaffen87

Jeg har hatt Akta graco babybilstol til mine.. Og det er helt sant, de kan sitte utrolig lenge i den.. Minstemann her er 17mndr og har faktisk plass i denne enda! [;)]

greit det er plass, men de reimene som skal gå over skuldrene gikk ikke over skuldrene etter barnet mitt ble 8 mnd. De gikk opp under skulderne, og da sitter ikke barnet riktig!
Men om det går på hvor STOR stolen er så er det sikkert enda plass til fredrik i den, men ikke med beltet på!

Signerer denne, hadde det jeg graco sete til snuppa jeg også, hun er også liten for alderen fordi hun var født for tidlig,  og det var selene som gjorde at vi måtte bytte sete da hun var 9 mnd gammel ca. Men det at vi måtte bytte er jeg ikke så bekymret for, for det er vanlig å bytte sete den tiden, er mer bekymret for at det var så forferdelig tungt. Er litt derfor jeg ønsker meg maxi cosi denne gangen, hadde litt lyst på besafe izi sleep, men det var også ganske tungt i forhold....

*tenker unge på en arma og baby i babysete i den andre i verste tilfelle*

Vi har Maxi Cosi med base og er KJEMPE fornøyde :)

Dattera mi sitter i det enda og hun er 14 mnd nå.
vi brukte egen dunpose i setet om vinteren for å slippe at ungen sitter og svetter bort i vinterdressen sin inni en varm bil.

Dette setet har lange stropper og varer lenge synes jeg, men har man en lang unge kan det hende noen andre seter passer bedre.

Har også brukt dette setet uten base i bil som ikke hadde fester, funker likt som seter uten base:)
Vi har brukt det med fester på TFK vo0gna vår også....

Skal kjøpe nytt trekk og bruke dette til lillegutt også! Kan anbefales av meg :)

I følge damen der eg kjøpte bilsete så er britax et ganske likt sete, men det skulle kunne brukast litt lenger, pga reguleringa av selen!

Vekta på dei er ganske lik, prisen på Britax var litt mindre (ikkje at det har så mykje å sei i denna sammenheng).

Eg hadde egentlig bestemt meg for maxi cosi, men ombestemte meg i butikken! Også fordi Britax har fempunkts-sele, det har ikkje maxi cosi... :)

Og trur det er viktig som Kula sei - at det er selane som bestemme kortid du må bytte setet, ikkje vekta og plassen til ungen.

vi hadde maxi cosi sist og var kjempe fornøyd! vi måtte bytte det ut ganske tidlig vi også, men vi skal ha samme setet denne gangen også. vi hadde uten base, og det er bare en vanesak å feste setet. synes ikke det var så tungvint jeg. pluss at setet er veldig lett å bære med seg på butikken osv, siden det ikke veier så mye. pluss at det kom ut best i test, så vi følte oss veldig trygg på det samtidig som vi var veldig fornøyd[:)]

Ser at det er mange som har ungene sine lengere i maxi cosi sitt sete enn det vi hadde.
Nå er det slik at selene kan gå nedfor skuldrene og setet er fortsatt passelig. Det er når ørene når kanten oppe at setet er for lite. Men for OSS funka maxi cosi sitt kjempe fint mens lillemann var BABY, men ikke etter at han var 6 mnd. Og han er ingen stor unge, han er nå 3 år og 3 mnd og 93 cm lang.

Men det er selvfølgelig opp til hver enkelt forelder å se hva som passer for deres unge, vi skal ha akta graco[;)]

Vi har Acta Graco Logico S med base, og er kjempefornøyd med dette! Vi brukte setet til Sander var ca 10 mnd. ville nok aldri valgt uten base når jeg vet hvor ufattelig enkelt det er å ha base. Men, som de andre sier, å feste med selene blir sikkert en vanesak det også. Fordelen med base er at man er garantert at stolen sitter like godt hver gang, og det spiller ingen rolle hvem som setter fast stolen i bilen fordi det er idiotsikkert[:)]

Vi hadde det sist! Hadde det uten base først og vi var kjempefornøyde. Etter 3-4mnd fikk vi base til og da var det enda bedre.

Kan legge til at storebror var en stooor gutt som veide 4,6kg ved fødsel og han satt i det setet til uka før han fylte 1år, uten problem!

Kan også legge til at frøkna i magen skal bruke det samme setet! [;)]

Back
Topp