Bilsete Akto Graco

mmth

Glad i forumet
kikker rundt etter bilseter..... med base...
og lurer på om noen har erfaring med Akto Graco?`

har fått tilbud om å kjøpe et brukt inkl base til kr 1000,-

Jeg har hatt det til mine to barn. Men det er altfor klumpete, stort og tungt for min del.. Så jeg bytter det ut med maxi cosi denne gangen. Men vet flere som er fornøyde med det, så det er jo veldig forskjellig [;)]

Jeg hadde det setet til LK og er kjempeforønyd med det. Kommer til å bruke det til den som kommer nå også.[:)]

Vi har Acta Grako... og er fornøyd med det... kan være enig i at det er tyngre og noe mer klompete enn andre babyseter... men er grenser på hvor langt/lenge man gidder å bære på et sånt bilsete uansett dah... kommer til å bruke det til nr2 også!!!

-Håper du kjenner og stoler på dem du evnt skal kjøpe bilsete av... litt skummelt å kjøpe bilsete brukt... særlig av fremede
veit jo ikke om stolen har vært utsatt for fx kollisjon å sånt...
kjøpte brukt selv... men av en familie jeg kjenner godt fra før!

jeg skal kjøpe det setet.. har ei venninne som også er fornøyd med det.. veldig praktisk.. kan brukes når der større også.

ORIGINAL: sicret

jeg skal kjøpe det setet.. har ei venninne som også er fornøyd med det.. veldig praktisk.. kan brukes når der større også.

hva mener du med større da... om det er det første babysete til acta graco så kan det også bare brukes opp til 13kg som de aller fleste andre babysetene...

Hadde Acta Graco sønnen min på 5 år når han var liten, kjempe fornøyd.

Har kjøpt nytt til babyen som er ventet nå..

ORIGINAL: LadyAmKnøtt2 påvei

hva mener du med større da... om det er det første babysete til acta graco så kan det også bare brukes opp til 13kg som de aller fleste andre babysetene...

Maxi cosi sitt ble her for lite leeeenge før ungen var 13 kg..han er nå 3 år og 2 mnd og 13 kg liksom[8D]
Måtte bytte til større sete da han var 6-7 mnd, mens acta graco sitt er mye større i setet når man tar ut babyputa, og kan brukes mye lengere...

Jeg har brukt Acta Graco til mellomste her og det skal jeg gjøre denne gangen også. Synes det er helt tipp topp[:D] Hadde en trille som man kan få kjøpt til (man bare klikker setet på trillen) som jeg ble totalt avhengig av på handleturer der vi skulle inn i flere enn en butikk. Genialt

ORIGINAL: Diddij

ORIGINAL: LadyAmKnøtt2 påvei

Maxi cosi sitt ble her for lite leeeenge før ungen var 13 kg..han er nå 3 år og 2 mnd og 13 kg liksom[8D]
Måtte bytte til større sete da han var 6-7 mnd, mens acta graco sitt er mye større i setet når man tar ut babyputa, og kan brukes mye lengere...

joda det stemmer nok... litt bedre plass i dem, men ungene vokser jo ikke bare i vekt men også ut av stolene sine i lengden...
Man bør bytte til vektklasse 1 når barnet enten passerer vektgrensen (13 kg) eller blir for lang for babystolen, dvs at hodet når over kanten. Samtidig er det riktig at stolene i vektklasse 1 generelt er kraftigere og mer stabile, så av hensyn til det er det fornuftig å bytte til vektklasse 1 når barnet blir over 9 kilo og sitter selv, slik at det sitter godt i vektklasse 1 stolen. Dvs når barnet er rundt 10 - 11 mnd. Fordi en del dessverre fortsatt velger forovervendte stoler når de bytter fra vektklasse 0 (babystol) vil ikke vi generelt gå ut med råd om å bytte fra babystolen tidligere.
sakset fra Trygg Trafikk

Husker ikke helt når vi bytta stol til lillegutt(gubben mener lillingen var rundt året) men han har aldri vært no kjempe hverken i vekt eller lengde.
Men kan tenke meg at det kan være greit med litt ekstra plass i bredden for oss som venter seinsommerunge... så trenger man ikke benne ungen ned i sete selv om den får litt vintertøy på...

Heia[:)]
vi brukte Acto graco til førstemann og har kjøpt det denne gangen også...
Var veldig fornøyd sist[:)][:)]
Setet varte lenger enn de som hadde maxi cosi...halve prisen er det også...

Back
Topp