bilsete 9-18 kg med isofix

mamma-mars08-august11

Blir kjent med forumet
vi må opp ein str i bilsete. Vil ha eitt med isofix. Kva anbefaler dere?

Og vet noen om man kan bruke basen til maxi cosi setet til neste sete i den serien?

Det finnes vel et sete du kan bruke til maxi-cosi-basen, men det er kun forovervendt etter hva jeg kan huske. 

Det er kun den nyeste basen til maxi cosi som har seter i neste str, familiyfix basen. Eller er vi fornøyd med Besafe izi combi/Kid til vår jente på 3,5 år. Sitter veldig godt i det :)

Er en fordel å prøve setet  i bilen før man bestemmer seg for isofix....
Broren min og kona fikk det VELDIG trangt fordi absolutt skulle ha isofix og dermed endte med trangt forsete til seg selv.

Det finnes et sete fra Axkid eller Axekid som også har isofix og går til 25 kg :)

hissigproppen skrev:
Det finnes et sete fra Axkid eller Axekid som også har isofix og går til 25 kg :)

Har du link? Isofixfestene i bilen er jo bare godkjent til 18kg?!?

*Nyperose* skrev:

hissigproppen skrev:

Nei, har ikke det. Mulig isofixvarianten bare er til 18, og resten av setet til 25 om man fester med seler bakover.

søteste har det setet vet jeg :)

hissigproppen skrev:

*Nyperose* skrev:

hissigproppen skrev:

Nei, har ikke det. Mulig isofixvarianten bare er til 18, og resten av setet til 25 om man fester med seler bakover.

søteste har det setet vet jeg :)

Jeg har det sete:) Og er som sagt veldig fornøyd med det. Men det er helt riktig som skrevet her, isofix går kunn til 18 kg. Så fra 18kg må vi feste sete med belte. Derfor jeg også endte opp med dette sete, da jeg har besteforeldre som ikke har isofix i bilen sin, de posetive tingene jeg er glad i med sete er at du får justert nakkestøtten korekt, det er litt mer polstrert i rompa, det er ett sete som passer lenge og gir barnet bedre beinplass. Jeg har kjøpt sete mitt i Sverige, og fikk anbefalt dette. Da min sønn ikke kan sitte i multitecen lenger pga smerter. Sete Heter Axkid og du kan kjøpe det med eller uten isofix:) Sete har ikke vært med i disse testene, det er ett ganske nytt sete. Men det har vært igjenom plus testen og andre tester som produsenten har gjort. Det ble ikke plus godkjent og det av de samme grunnene som multitecen ikke ble det. Min sønn er veldig glad i det sete. Og han kan sitte der iallefall 2 år til:) http://axkid.se/sv/ her er link:)

Back
Topp