Bilsete 15kg+

*Snoopy

Betatt av forumet
Har ikke vært aktiv på forumet her, men lister meg inn fra sept 08 og håper det går greit (hadde termin i oktober 06 med jenten min).

Jeg lurer på om noen kan hjelpe med erfaringer på bilstol fra 15 kg. Noen som har noen anbefalinger? Lillegutt er 1 nå og må ha nytt sete. vi ønsker derfor å flytte han i storesøster sitt sete som er bakovervent og kjøpe nytt til henne.
 
Vi har Recaro-sete, kjempefornøyd[:D]
 
Vi har tre BeSafe Izi up X2, tror jeg det heter. Det er en fremovervednt beltestol som N trives godt i, og sitter som en konge.
 
Har og ett BeSafe 123 i pappaen min sin bil som ekstra stol. Helt grei den og. N sitter fint der og. Dette er og en beltestol[:)]
 
Et annet spørsmål da melder seg... På setet til Gorm er det en festeanordning som gjør at beltet fester seg, dvs bilens belte over han og klipse den fast etterpå... Noen som skjønner hva jeg mener?? Har jeg forstått det rett at man ikke burde bruke denne, la selen dra seg ut, om dere skjønner...
 
Nesten så jeg ikke skjønner selv heller...[:D]
 
Ang kjøp av stol: Hvis dere har tenkt å ha et sete der barnet skal sitte forovervendt ville jeg kjøpt et sete som var konstruert for nettopp det, et sete som ikke kan snus...
 
Tusen tak for svar! Har fått anbefalt Britax kidplus fra en venninne. De var veldig fornøyd med det. får dra og se i morgen [:)]
 
ORIGINAL: Tiden flyr!!!

Et annet spørsmål da melder seg... På setet til Gorm er det en festeanordning som gjør at beltet fester seg, dvs bilens belte over han og klipse den fast etterpå... Noen som skjønner hva jeg mener?? Har jeg forstått det rett at man ikke burde bruke denne, la selen dra seg ut, om dere skjønner...

Nesten så jeg ikke skjønner selv heller...[:D]

Ang kjøp av stol: Hvis dere har tenkt å ha et sete der barnet skal sitte forovervendt ville jeg kjøpt et sete som var konstruert for nettopp det, et sete som ikke kan snus...

Nei, skjønte ikke spørsmålet! [:o]
 
ORIGINAL: papayamammaen

ORIGINAL: Tiden flyr!!!

Et annet spørsmål da melder seg... På setet til Gorm er det en festeanordning som gjør at beltet fester seg, dvs bilens belte over han og klipse den fast etterpå... Noen som skjønner hva jeg mener?? Har jeg forstått det rett at man ikke burde bruke denne, la selen dra seg ut, om dere skjønner...

Nesten så jeg ikke skjønner selv heller...[:D]

Ang kjøp av stol: Hvis dere har tenkt å ha et sete der barnet skal sitte forovervendt ville jeg kjøpt et sete som var konstruert for nettopp det, et sete som ikke kan snus...

Nei, skjønte ikke spørsmålet! [:o]

Og jeg som syns jeg var sååååå klar[:D][:D]
 
Du vet; Bilens bilbelte kan over Gorm, deretter er det mulig å feste selen slik at den ikke trekker seg ut, dvs at han ikke kan bøye seg fremover... Lettere nå?
 
Jeg jobber og på Barnas Hus og jeg pleier å anbefale Britax KidFix eller Britax KidPlus som 15 - 36 kilos sete.
Den er mye bedre på sidestøtte enn de andre setene + at hodestøtten er veldig bra.
Så hvis du skal ha jenten forovervendt, er det en av de jeg ville gått for! ;)
 
Det er sant;)
Men med KidPlusen kan en jo justere disse krokene slik at de ligger helt inntil hoftene,
en må bare lære barnet at beltet skal under de da.. Det er vel uansett vi voksene som må festet beltet i begynnelsen tenker jeg.
 
ORIGINAL: Tiden flyr!!!

ORIGINAL: papayamammaen

ORIGINAL: Tiden flyr!!!

Et annet spørsmål da melder seg... På setet til Gorm er det en festeanordning som gjør at beltet fester seg, dvs bilens belte over han og klipse den fast etterpå... Noen som skjønner hva jeg mener?? Har jeg forstått det rett at man ikke burde bruke denne, la selen dra seg ut, om dere skjønner...

Nesten så jeg ikke skjønner selv heller...[:D]

Ang kjøp av stol: Hvis dere har tenkt å ha et sete der barnet skal sitte forovervendt ville jeg kjøpt et sete som var konstruert for nettopp det, et sete som ikke kan snus...

Nei, skjønte ikke spørsmålet! [:o]

Og jeg som syns jeg var sååååå klar[:D][:D]

Du vet; Bilens bilbelte kan over Gorm, deretter er det mulig å feste selen slik at den ikke trekker seg ut, dvs at han ikke kan bøye seg fremover... Lettere nå?

haha, ja, nå skjønner jeg! MEn jeg kan ikke hjelpe, hun her sitter fortsatt bakover i 0-18. Følger veldig med på disse trådene for å finne ut hva vi skal kjøpe når lillesøsteren skal ut av babysetet sitt. [:D]
 
ORIGINAL: *Snoopy

Tusen tak for svar! Har fått anbefalt Britax kidplus fra en venninne. De var veldig fornøyd med det. får dra og se i morgen [:)]


Det sete har vi[:)] Kjempe fornøy med det[:)]
 
Vi har Britax MultiTec og jenten vår sitter bakovervendt i det. [:)]
 
Vi har og Britax Multitiech til Tamia, og jeg er kjempefornøyd!
Her skal hun sitte bakovervendt så lenge som mulig;)
 
ORIGINAL: Tiden flyr!!!

ORIGINAL: papayamammaen

ORIGINAL: Tiden flyr!!!

Et annet spørsmål da melder seg... På setet til Gorm er det en festeanordning som gjør at beltet fester seg, dvs bilens belte over han og klipse den fast etterpå... Noen som skjønner hva jeg mener?? Har jeg forstått det rett at man ikke burde bruke denne, la selen dra seg ut, om dere skjønner...

Nesten så jeg ikke skjønner selv heller...[:D]

Ang kjøp av stol: Hvis dere har tenkt å ha et sete der barnet skal sitte forovervendt ville jeg kjøpt et sete som var konstruert for nettopp det, et sete som ikke kan snus...

Nei, skjønte ikke spørsmålet! [:o]

Og jeg som syns jeg var sååååå klar[:D][:D]

Du vet; Bilens bilbelte kan over Gorm, deretter er det mulig å feste selen slik at den ikke trekker seg ut, dvs at han ikke kan bøye seg fremover... Lettere nå?

Lurer litt på dette, jeg så dytter den opp igjen[:D]
 
Vi har Britax Multitech til gutten vår som straks blir 3. Vi hadde det bakovervendt før, men så kjpte jeg ny bil og dette setet er over i farmors bil og tantes bil stadig vekk, så nå er det forovervendt. (Det setet er veldig greit å ta inn og ut..) Han sitter fint i det, men nå har vi tenkt å kjøpe Izi up X2 (?) i den andre bilen. Han har blitt for høy for Izi combi setet, og jeg synes det er greit å ha to ulike seter for å se hvem han sitter best i og bruke det setet i bilen vi bruker mest med han.
 
ORIGINAL: MamaTamia

Jeg jobber og på Barnas Hus og jeg pleier å anbefale Britax KidFix eller Britax KidPlus som 15 - 36 kilos sete.
Den er mye bedre på sidestøtte enn de andre setene + at hodestøtten er veldig bra.
Så hvis du skal ha jenten forovervendt, er det en av de jeg ville gått for! ;)


Tusen takk for kjempegod hjelp alle sammen ! Vi gikk for kidplus. Virker stødig og veldig greit at vi kan dytte hoftestøttene litt inn. Storesøster var kjempehappy og har ikke rørt på selen. Håper det varer.
 
Back
Topp