Bilsete 0-13 kg

Fru Lale

Glad i forumet
Februarbarna 2023
Får man se fleste seter i denne gruppen uten isofix? Vi har ikke det i bilen så skal feste med sete med belte.

Maxi cosi kommer uten base også. Den fester du med beltet. :)

Vår maxicosi har base som kan festes både med isofix og belter :)

Ok. Så maxicosi kan man feste med belte hvertfall. Og besafe izi go vet jeg.
Jeg vet man kan kjøpe base å feste det med belte om man ikke har isofix i bilen, men bare er like dyrt som et sete. Så da velger jeg heller å bruke 1 min lenger på å feste bilstolen ;-)

De har ofte pakkepris på stol+base :) Og jeg TROR at maxicosi er tryggere med base enn uten. Mener på det stod i en test jeg leste for noe siden..

Da må det være en base som evnt kan festes med belte. Ikke sikkert alle baser kan det? Jeg har spurt i et par barnebutikker om det er tryggere å feste base med belte enn bilstol med belte, og da har jeg fått til svar at det ikke spiller noen rolle/utgjør noen forskjell....

Vår easyfix-base kan i alle fall det, men andre har jeg ikke erfaringer med. Skal se om jeg finner igjen den testen..

Besafe izi go har faktisk kommet bedre ut i tester når det har vært festet kun med belte og ikke isofix.. Vi har dette setet og er kjempefornøyd! Enkelt å montere med belte som er ganske viktig når du skal gjøre det flere ganger :) har fått lånt 2 andre forskjellige babyseter når jeg har vært ute å reist og syntes ikke de var like lette å montere så vær obs på det når du går og kjøper ;)

Emmaljunga first class 0+ kan også festes med belte, du kan også kjøpe base som kan festes med både isofix og bilens belte :)

Vi har Britax babysafe SHR II med beltebase. Veldig enkel å feste.

Da må det være en base som evnt kan festes med belte. Ikke sikkert alle baser kan det? Jeg har spurt i et par barnebutikker om det er tryggere å feste base med belte enn bilstol med belte, og da har jeg fått til svar at det ikke spiller noen rolle/utgjør noen forskjell....
Maxi cosi sin base kan festes med belte i alle fall. Og for meg absolutt verdt pengene, jeg er så lei meg for at bilstolen nå ikke kan festes med base, det er veldig mye styr med belter osv. Jeg fikk beskjed om at det var tryggere også. Men først og fremst enkelt! :)

Flytta denne til vårt forum for Barneutstyr og Mammautstyr :-)

Maxi cosi basen kan festes med belte ja:) Er veldig kjekt med base, inn og ut av bilen blir så mye lettere! Er som noen sier her ofte tilbud på stol+base, sjekk på babyshop og barnas hus:)

Back
Topp