Bilpute

Bluedabadi

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Må man være 140cm for og sitte på bilpute eller er det bare at man må være 140cm fornig sitte i framsetet med airbag?

Følger med på denne...

Fant på tryggtrafikk sine sider nå.

Barn skal bruke beltestol eller pute til de er minst 135 cm høye. Når barna vokser ut av beltestolen, ofte ved 135 cm høyde, bør de gå over til bilpute frem til de blir 150 cm eller 36 kg. Både bilpute og sete må brukes sammen med bilens trepunktsbelte.

Barn kan bruke pute fra de er passert 15 kg og det er ingen lengdebegrensning, men det er jo ikke å anbefale så tidlig.

Last edited:
Må ikke men anbefales jo å bruke beltestol lengst mulig siden det beskymmer mer enn pute

Min er 136 og blir sittende en stund til

Mi blir 9 og er 135 høy
Ok

Har en på nettopp 7 som er 130 lang. Og føler ikke at han er stor nok på mange år til å ikke ha den sidebeskyttelsen det er i ryggstøtten ;-) Hodet smeller jo inn i vinduet ved en sleng eller en krasj.
Og hvis han fortsetter å vokse som han har gjort nå er han 136 i løpet av halvannet år :-o

Mine må sitte i setet sitt til setet ikke kan justeres opp mer. Eldstemann er 132 cm høy, så det er nok en liten stund til :) Føler det er tryggere. Men jeg får mange spm om hvorfor han ikke bare sitter på pute etc. Jeg ser at nesten alle på trinnet kun sitter på pute. Bryr meg pent lite :p Men det er kjipern å måtte "forsvare" setet.

8 år og 137 her. Beltestol enda,men sitter uten innimellom,siden jeg vet hun er høy nok til det. Blir pute etterhvert.

Back
Topp