Bilpose - vognpose

anettee

Andre møte med forumet
Hei!
Førstegangs her, å tenke å høre hva dere har av utstyr.
Har alle en vinter vogn pose og en sommer/vår vogn pose? I tillegg til vinter bilpose og sommer/vår bilpose? Altså 4 poser..
Det virker så mye og så enormt dyrt, er det nødvendig?
Har hørt det er veldig praktisk med bilpose, men ikke nødvendig.
Vognpose derimot vil jeg si er nødvendig? Eller kan jeg bare bruke dyne i begynnelsen?

Hei!
Førstegangs her, å tenke å høre hva dere har av utstyr.
Har alle en vinter vogn pose og en sommer/vår vogn pose? I tillegg til vinter bilpose og sommer/vår bilpose? Altså 4 poser..
Det virker så mye og så enormt dyrt, er det nødvendig?
Har hørt det er veldig praktisk med bilpose, men ikke nødvendig.
Vognpose derimot vil jeg si er nødvendig? Eller kan jeg bare bruke dyne i begynnelsen?
Vi bruker bilstolposen også i bagdelen av vogna. Er veldig kjekt når det erkaldt ute, men nå og i sommer bruker vi den ikke :-) unødvendig med sommerpose til bilstol mener jeg.

Vi har kjøpt bugaboo sin vognpose, den kan en bytte fra vinter til vårhøst fremre del. Tror ikke jeg hadde kjøpt 2 vognposer;)
Men jeg tenker uansett dyne nå om sommeren.
Ellers har vi arvet bilstolpose, hadde aldri kjøpt ellers;)

Jeg vil si at det eneste "nødvendige" er en god vognpose! Den kan du bruke stortsett hele året, om det blir for varmt på sommeren er det bare å bruke dyne eller tynt teppe isteden.

Bilstolpose er praktisk til vinterbaby, jeg hadde det ikke til min, og jeg savnet det. Det er praktisk fordi da trenger ikke barnet så mye klær på seg, og da er det sikrere under beltene.

Vårpose til vogn tror jeg stortsett bare er hva man har lyst til å ha

Edit: Jeg hadde voksi classic til min gutt, og på vår/sommer så tok jeg ut ulldynen, og puttet inni en sommerdyne. Den lagde jeg selv av en vanlig sommerdyne, jeg bare tegnet av voksidynen, klippet og sydde :p Funket fint det :)

Har aldri hatt bilpose. Hadde egen hjemmestrikket kjørepose i ull og barna var alltid kledd med ull/bambus under den. Var det veldig kaldt, hadde jeg hjemmestrikket teppe over de.
Aldri hatt vårpose heller. Har hatt 1 voksipose - vært mer enn godt nok for oss :)

Vi hadde bilpose, svigermor kjøpte en på finn.no. Jeg syntes den var kjekk til eldste, desemberbarn, men brukte den knapt til yngste som er født i august. Innen det var kaldt nok til å bruke den til yngste så var han såpass "robust" at det var like greit med et teppe.

Synes det er kjekt med både vinter- og vårpose, det er så vekslende vær. På sommeren har vi stort sett bare brukt dyne/pledd. Man kan fint klare seg med bare vinterpose og dyne/pledd/stormtrekk. Kan regulere klesmengden slik at det fungerer fint.

Mini her er så varm at vi brukte aldri vognposen vi kjøpte til baggen. Kjøpte bilstolpose men den ble for varm i bila og endte opp med å bruke den som vognpose i stedet da den er noe tynnere. Du må ikke ha vognpose, vi brukte som regel ikke, men var kjekt de (få) gangene vi skulle ut å trille når det var veldig kaldt, og vi kunne bare legge han rett i posen uten å ta på mer klær, spes når han sov!

Har vårpose nå til sportsdel, det synes jeg er et must siden han har blitt så stor at han sparker av seg teppe og dyne :/

Last edited:
Back
Topp