Billige urinprøveglass?

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Hvor kjøper dere urinprøveglass? Forrige gang fikk jeg noen av jordmor, men nå har jeg ikke samme jordmor og kommer til å gå litt til legen i tillegg. Jeg syntes det er ganske dyrt med 25kr for et glass for bruk og kast. Vet dere hvor man kan få tak i noen billigere?

Hvor kjøper dere urinprøveglass? Forrige gang fikk jeg noen av jordmor, men nå har jeg ikke samme jordmor og kommer til å gå litt til legen i tillegg. Jeg syntes det er ganske dyrt med 25kr for et glass for bruk og kast. Vet dere hvor man kan få tak i noen billigere?

Jeg brukte samme glasset hele svangerskapet. Tok det med hjem, vaska og steriliserte det.

Screenshot_20210318-162334814.jpg

Evt ebay :)
Jeg får fra jordmor etter hver time.. "her har du et glass til neste kontroll".
Du kan jo spørre om å få glasset tilbake eller om de har evt et nytt til deg.

Vis vedlegget 351757

Evt ebay :)
Jeg får fra jordmor etter hver time.. "her har du et glass til neste kontroll".
Du kan jo spørre om å få glasset tilbake eller om de har evt et nytt til deg.
Den prisen var ikke så ille! :) Ja jeg fikk en del sist jeg var gravid, men har byttet helsestasjon nå så vet ikke om jeg får der :wacky: Får kjøpe ett i første omgangogså får jeg se om jeg får fra jm :) ellers kan jeg jo bruke om igjen om det er trygt.

Den prisen var ikke så ille! :) Ja jeg fikk en del sist jeg var gravid, men har byttet helsestasjon nå så vet ikke om jeg får der :wacky: Får kjøpe ett i første omgangogså får jeg se om jeg får fra jm :) ellers kan jeg jo bruke om igjen om det er trygt.

Så lenge det blir sterilt så skal det være greit. :)
Men jeg foretrekker selv heller nye glass :p
(Det blir noe rart med det når urinen er kald og har blitt vært rundt et stykke liksom. Jeg har jo en silikonkopp til urinprøver hjemme for hjemmetester: men den får jeg jo vaska med én gang)

(Det blir noe rart med det når urinen er kald og har blitt vært rundt et stykke liksom. Jeg har jo en silikonkopp til urinprøver hjemme for hjemmetester: men den får jeg jo vaska med én gang)
Det er sant, jeg tror jeg foretrekker nye jeg også, men får dårlig samvittighet i forhold til bruk og kast :oops: Brukte et vasket tomatpure glass en gang da jeg plutselig innså at jeg hadde glemt å kjøpe glass samme morgen jeg hadde time :hilarious: Jordmor sa ingenting, kan kanskje bruke noen barnemiddags glass:rolleyes:

Glass til urinprøve trenger ikke være sterile, holder at de er rene og tørre :)

Hilsen Sykepleier

Jeg bruker et helt vanlig syltetøyglass som jeg vasker for hver gang. Funker veldig bra,og blir ikke noe søppel.

Da har jeg fått mange gode tips! Da blir det nok gjenbruk her :p Var redd prøven kunne bli forurenset av gjenbruk selv med vask, men da vet jeg det :happy:

Back
Topp