Billige og sunne middager

Bkno0065072

Forelsket i forumet
Dere som er økonomiske og flinke til å handle billige middager, har dere noen tips? Vi er to voksne og ett barn på 4 år og ett på 11 mnd... Vi er helt elendig på ukeshandling, går fort 2-3000 kr uka, og da snakker vi 5 middager, så dette kan ikke fortsette..

Noen tips til middager jeg kan handle inn som ikke koster mye? :)

Et par poser wok-grønnsaker og enten fisk/kylling/svin
Laksefilet med ris og grønnsaker
Fiskeboller m/hvit saus, gulrøtter og poteter
Spagetti og kjøttdeig
Fiskekaker i hamurgerbrød m/salat
Diverse supper

Kyllingkjøttdeig, matfløte og grønnsaker etter smak.
Taco med hjemmelaget krydder, hjemmelaget salsa og hjemmelagde tortillalefser/pitabrød.
Hjemmelaget kjøttkaker
Hjemmelaget pizza med skinke, mais og ost
Lapskaus med pølser og lapskausblanding
Grønnsakssuppe med frossen grønnsaksblanding, pølser og makaroni
Fiskekaker med grønnsaker og makaroni
Seibiff med løk, potet, gulrot og rømme

Linsesuppe (kjøp tørre linser billig på typiske innavndrersjapper)
Diverse grønnsakssupper (blomkål/brokkoli el lignende kokt med vann og buljong, stavmikset sammen med litt melk/fløte)

Handle på rema og kjøp remaprodkter :) er kun osten og smøret deres som ikke er godt , syns jeg da :):)

Vi spiser
Snitzler med salat, ris og bernaise.

Fiskeboller i hvitsaus.

Fiskekaker med gulrotmos og stekt løk.

Spagghetti med kjøttdeig ('saus' av ketchup, salt, pepper og oregano) så har vi potetsalat og en liten salat til.

Grillpølse, nudler, gulrot, blomkål, vårløk, rødløk, minimais med sweet and chilisaus, hvitløk, litt chili og soyasaus :D

Blomkålbunnpizza!! <3
Stavmix en og en halv blomkål og sett det i mikro i 7min. Tilsett salt,pepper,pizzakrydder,oregano og hvitløkspulver. Bland i to egg og 2ss kesam , legg blandingen utover ei stekepanne og stek i 20min på 200gradwr.
Ta det ut og legg på alt av pizzafyll du ønsker å stek igjen :):)

Fiskegratengen til rema er veldig god og billig!!

Pannekaker med bacon og blåbær :D

Grillet kylling kjøper vi hver gang det er tilbud :D

Kyllingfilet med bacon, ris, maismos, tomatsalat og bernaise.

Chiligryte med Tortilla og rømme.

Men du kan spare MYE på feks toalettpapir, bruk klut istedenfor tørkepapir, billig sjampo og dusjkrem.
Godteri kan spares på! Kjøp den billigste tannkremen.

Kjøp 123brød! Koster 11kr for to brød- sykt billig !

Pass på hvilket pålegg dere kjøper :)

Handle på rema og kjøp remaprodkter :) er kun osten og smøret deres som ikke er godt , syns jeg da :):)

Vi spiser
Snitzler med salat, ris og bernaise.

Fiskeboller i hvitsaus.

Fiskekaker med gulrotmos og stekt løk.

Spagghetti med kjøttdeig ('saus' av ketchup, salt, pepper og oregano) så har vi potetsalat og en liten salat til.

Grillpølse, nudler, gulrot, blomkål, vårløk, rødløk, minimais med sweet and chilisaus, hvitløk, litt chili og soyasaus :D

Blomkålbunnpizza!! <3
Stavmix en og en halv blomkål og sett det i mikro i 7min. Tilsett salt,pepper,pizzakrydder,oregano og hvitløkspulver. Bland i to egg og 2ss kesam , legg blandingen utover ei stekepanne og stek i 20min på 200gradwr.
Ta det ut og legg på alt av pizzafyll du ønsker å stek igjen :):)

Fiskegratengen til rema er veldig god og billig!!

Pannekaker med bacon og blåbær :D

Grillet kylling kjøper vi hver gang det er tilbud :D

Kyllingfilet med bacon, ris, maismos, tomatsalat og bernaise.

Chiligryte med Tortilla og rømme.

Men du kan spare MYE på feks toalettpapir, bruk klut istedenfor tørkepapir, billig sjampo og dusjkrem.
Godteri kan spares på! Kjøp den billigste tannkremen.

Kjøp 123brød! Koster 11kr for to brød- sykt billig !

Pass på hvilket pålegg dere kjøper :)
Blomkålpizza hørtes kult ut! Men litt blond.... Koker du den før du mikser den??

Vi tenker ikke sånn veldig mye på pris når vi handler, men i og med at vi handler en gang i uken så blir det likevel på 4000-5000 i måneden. Og synes det er ganske greit med en tusenlapp i uken. :)

En ukesmeny kan se sånn ut:

Ovnsbakt laks m/grønnsaker og poteter eller søtpotet

Pasta m/kylling og gorgonzola saus

Hjemmelaget pizza

Kjøttkaker og poteter

Kylling og ris

Pasta med laksesaus

Hjemmelaget lasagne

Har alltid grønnsaker eller frisk salat til det meste vi spiser. Kjøper alltid ferske og ikke fryste. :)

Blomkålpizza hørtes kult ut! Men litt blond.... Koker du den før du mikser den??
Nei det er derfor den skal i mikro :):)
Du kan godt Google blomkålpizza, finnes flere oppskrifter og jeg syns det smaker kjempe godt!! Smaker ikke blomkål som mange tror :p

Fryste varer er ofte billigere enn ferske. F.eks koteletter og annet kjøtt. Veldig greit med store middager så man kan fryse å ha til flere dager. Lese tilbudsaviser. :)

Vet ikke om dette er noe som gjelder bare der vi bor, men lørdags morgen har coop xtra masse datovarer som går ut lørdag, søndag og mandag. Handler inn kjøtt, syrna meieriprodukter og egg da. Planlegger uka ut fra innkjøp forrige lørdag.

Nei det er derfor den skal i mikro :):)
Du kan godt Google blomkålpizza, finnes flere oppskrifter og jeg syns det smaker kjempe godt!! Smaker ikke blomkål som mange tror :p
Takk skal prøve din:)
Jeg og gubben er glad i det, men sliter SÅ med 5 åringen. Får det i han bare når jeg moser det i potetmos...

Vet ikke om dette er noe som gjelder bare der vi bor, men lørdags morgen har coop xtra masse datovarer som går ut lørdag, søndag og mandag. Handler inn kjøtt, syrna meieriprodukter og egg da. Planlegger uka ut fra innkjøp forrige lørdag.
Her hos oss har de alltid fersk fisk til 50 % på mandag, sikkert det de ikke fikk solgt i helgen, så da lager jeg alltid hjemmelagde fiskepinner mandager:)

Dere som er økonomiske og flinke til å handle billige middager, har dere noen tips? Vi er to voksne og ett barn på 4 år og ett på 11 mnd... Vi er helt elendig på ukeshandling, går fort 2-3000 kr uka, og da snakker vi 5 middager, så dette kan ikke fortsette..

Noen tips til middager jeg kan handle inn som ikke koster mye? :)
Oi! Ja det var mye!!

Vi handler for to uker i slengen.
Går ca to- tre ganger ekstra etter frukt og melk på de to ukene.

Bruker litt tid på å skrive handle liste.
Kjøper mange opp kutta brød i slengen å fryser. Tar opp hver kveld til dagen etter.
Tenker en kjøttmiddag
en fisk
en pasta å som regel
en pølser
en kylling.
Kjøper en del grønnsaker å da har jeg fek poteter og grønnsaker til både fiske middag, kjøtt middag og pølselapskaus.også til uka etter.
Har også alltid mel og egg i hus.
Å da koster det oss ingenting å lage pannekaker eller hjemmelaget pizza fek.

Jeg bruker alltid av det vi har i kjøl og frys. Å skriver handle liste utifra det som er igjen.

Vi lager ganske enkle billige middager i uka. Å bruker mer tid og penger på middag i helgene.

Vi kjøper ikke brus å snop i ukedager( sviiin dyrt) å heller sjeldent vi bestiller mat .

Prøver å holde meg tilca 100/ 150kr dagen på middagen .Men det går en del i brød pålegg melk og frukt. Så totalt ligger vi på 10 tusen pr mnd. 2 voksne 3 barn.

Dette inkl også vasker. Såper div.

Du kan jo for eksempel lage en litt stor porsjon av en rett og fryse ned? Feks pasta av ulik type eller lapskaus?

Du kan jo også se etter mat som er nedsatt pga dato og fryse ned :-) vet at Rimi har en del sånne varer.

Det finnes også en app som heter mattilbud og der står det oversikt over hva som er på tilbud.

Back
Topp