billige ammeinnlegg i ull??

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Hvor får jeg tak i dette??

Ser de har det på Barnas Hus, men der koster de jo 60 kr for et par[:-]

ORIGINAL: dios

er ikke det billig da egentlig?

syns ikke det når man skal ha endel... men mulig jeg som bare ikke har peiling[:-]

Hvor mange trenger man da?

spar kjøp har til ca 50,- paret. Det er nesten det billigste du kommer. Du trenger ikke så fryktelig mange. Jeg hadde 12 par, altfor mye.

jeg fikk Julian i desember, og hadde kun to par jeg rulerte på... bruk ordinære innlegg innerst og ulla for å olde brystet varmt. Et annet tips er å kjøpe deg ull singlet. Varmer muggene og paktisk når de skal frem til morgen middag kveld og hundre ganger i mellom[8D]

ORIGINAL: EricaJenta

ORIGINAL: dios

er ikke det billig da egentlig?

syns ikke det når man skal ha endel... men mulig jeg som bare ikke har peiling[:-]

Hvor mange trenger man da?

Hadde to par. Et å bruke mens et var i vask.. Ubehandlet ull er naturlig antibakterielt og må ikke vaskes hvis det ikke lukter noe.

hvor nødvendig er det med ammeinnlegg i ull? Funker ikke vanlige like bra??
Våt ull er vel ikke så bra for puppen?

Jo, det er det beste. Å holde brystene varme med ull hele året er det mest effektive du kan gjøre for å unngå brystbetennelse. Ubehandlet ull er også naturlig antibakterielt og ull varmer selv om det blir vått.

Her holdt det med tre par.
Vasket de (dersom det var nødvendig) for hånd før jeg la meg,så var de rene og tørre til dagen etter.

49,- pr par for Janus ullammeinnlegg på Bogerud

jeg kommer til å bruke ullinnlegg, også vanlige engangs inntil puppen. Står på pakka mi at ull isolerer selv i våt tilstand

ORIGINAL: Badeand*

jeg kommer til å bruke ullinnlegg, også vanlige engangs inntil puppen. Står på pakka mi at ull isolerer selv i våt tilstand

Du blir kald hvis du bruker engangs innerst.. [;)]

Ullinnleggene er vanskelig å få helt rene, og kan faktisk gjøre sånn at man får lettere sopp.

Jeg har (til begge to) brukt vanlige innerst og ull ytterst. Aldri vært kald.

MEN; jeg har "investert" i Medela innleggene, og ikke kjøpt de vanlige på Rema osv.
De absorberer så bra, synes jeg, og selv om de er fulle av melk er de ikke klissvåte.

oooog, til spørsmålet ditt[8D]: Jeg synes 60 kr var ganske billig jeg da!

ORIGINAL: *Skrilje*

Ja har skjønt det nå[8D] Jeg som så for meg at jeg trengte ihvertfall 10 stykker[8D] Det hadde blitt litt dyrt[8D]

Jeg fikk sønnen min midt i desember, og hadde bare to par ullinnlegg som jeg byttet på.
Det holdt i massevis, altså.
Bare pass på å ikke få trekk på brystene også.
Jeg kjøpte mine på apoteket, der kostet de 119,- mener jeg, så jeg synes 60 kr var sabla billig!

ORIGINAL: *Skrilje*

Ja har skjønt det nå[8D] Jeg som så for meg at jeg trengte ihvertfall 10 stykker[8D] Det hadde blitt litt dyrt[8D]

DET hadde vært litt dyrt ja. Bruker så himla lang tid på å svare jeg, skjønner du. At jeg ser gjerne ikke at 300 stk før meg har svart det samme [8|][:D]

Jeg syns 60 kr var billig jeg[:-] Jeg tror jeg betalte 100 kr+++
Hadde forøvrig bare to par jeg da. Så hadde jeg alltid ett tilgjendelig mens det andre var til vask. Og så brukte jeg vanlig ammeinnlegg innerst

jeg hadde en gammel tynn ullgenser jeg, og sydde meg noen ullinnlegg selv [:D] også skal jeg kjøpe et par og snart[:)]

ORIGINAL: *yummymummy*

anbefaler heller engangsinnlegg. Medela sine er kjempe gode.

Ullinnleggene hos meg lakk det iallefall mm igjennom. Så endte opp å bruke både ull og engangs.
Og ullinnleggene bør du vel ha en del par av, fordi de må vaskes daglig. Er bakteriebomde delux å bare skylle dem og henge dem til tørk.

men melk er jo helt rent[:-] Jordmor har til og med sagt man kan dryppe det på sår og slikt for å rense...

Veldig viktig å bruke ammeinnlegg i ull, gjerne med engangsinnlegg innerst. Ammeinnleggene i ull er gjerne ganske store og varmer hele brystet, ikke bare rundt brystvortene (iallefall for mine melkepupper i E-cup). Ull er grobunn for sopp, det er derfor man burde bruke engangstinnlegget innerst. Det er også viktig å vaske ullinnleggene ofte pga bakterievekst. Da må man først vaske de på ullprogram og så koke de i en kjele. Ikke vask de på over 30 grader i vaskemaskinen, da er de hullete når de er ferdigvasket. [:)]

Jeg hadde bare et par som jeg brukte utenpå engangsinnlegg (Libero sine).
Brukte det veldig lite, kanskje den første mnd.

Back
Topp