billig vogn

vevina

Forumet er livet
Synes den så helt grei ut...

Men når jeg skal kjøpe vogn synes jeg det er greit å teste den i butikken...

Men den har jo kun 2 års garanti da...Og den kan brukes opptil 3 +...Er vel fra 2 års alderen ting blir mer røffere brukt, og jeg ville ha blitt litt redd for at den ikke vil holde...

Men synes vogna så veldi fin ut...Og ikke minst billig...[:D]

ORIGINAL: vevina

sitter jo å vaser på nett da, og siden jeg ikke tenker annet en baby, så kikker jeg jo seff på baby utstyr[;)][:D]

hehe men fant en side med veldig billige vogner, syns jeg da. de pleier vel å ligge rundt 5000-6000 og opp?? eller?

men dere som har litt erfaring fra før, hvordan tror dere de er??[:)]

http://billigebarnevogner.no/index.php?nr=90&case=4&id=95&idkategori=89&kat_name=Classic&prod_name=classic.sort/limegrøn&startrow=

Du får rimelige vogner, men da er de som regel ikke blandt de 'kjente' merkene... Du må jo sjekke hver vogn om de har de funksjonene du er ute etter. Og så bør du tenke hvordan DU bruker vognen...

Kjenner ikke til disse, så ikke fryktelig nøye på den, men det første jeg tenker er vekt? Skal du løfte vogn ut og inn av bil eller andre steder, vil du ikke ha en tung vogn...

Jeg hadde en brio kombi sist, og den kommer jeg til å selge. Jeg tenkte det var greit at den hadde store hjul mtp evt. vinter og slikt.. men når det var heavy snøvær brukte jeg bæresjal.. generelt bar jeg ganske mye, og etterhvert hadde jeg lyst å bruke vogn mer, men den var så stor og kronglete at jeg gadd ikke.... Forøvrig - veldig mange bruker bare bagdelen i 4-6 måneder - før man går over på sportsvogn! Tenk på det! :)

Jeg har innsett at jeg trenger bare en liten trille, for jeg hang stort sett på shoppingsentre eller rundt i byen, og går svært lite i terreng...Og så bærer jeg en del...

Den så jo grei ut, men som de andre sier ville jeg prøvd vogna og kjent hvordan den var. Er mange ting som en ikke kommer på er greit før babyen kommer ut også..[:)]

Vi har alle forskjellige behov i forhold til barnevogn da norge er ett ganske varierende land. Det beste er som de andre sier at du prøver de ut litt i butikken. jeg gjorde det med min første + vi var avhengig av at vognen ikke tok så stor plass i bilen og ikke var for tung. Vi endte opp med Teutonia Mistral...knall god vogn...fikk til og med pruta den ned 1000,- og attpåtil så fikk jeg med madrass, teppe og bamse[:)] Var kjempebra service[:D] Vi skal bruke denne når nestemann kommer..gleder meg[:D]

Lykke til meg barnevogn valget[;)]

btw - hvis du IKKE har den største modellen med det største bagasjerommet av bilmerket du har - så bør du ta med deg bilen og sjekke om vogna går oppi - evt sjekke hvor mye demontering som må til for å få plass!

Stå å demontere vogn er ikke noe JEG er keen på iaffal ;) Så derfor kjøpte vi oss stv :p Vi hadde 5 dørs Ford Mondeo - og den gikk vogna nedi tror jeg, men vi måtte ta av hattehylla isåfall..

Vi hadde dog behov for 2 biler uansett siden vi begge er konsulenter, så vi kjøpte en stv før fødsel :)

takk for svar jenter :) er virkelig myye å tenke på, akkurat plass i bilen er ikke det største problemet, stasjonsvogn med god plass ;)
men tror jeg vil prøve kjøre litt først, får se om de har en butikk :)
er virkelig en stoor barnevogn jungel der ute!!

Her er en annen side med barnevogner =)
Kan hende det er mange like fra den andre siden
men jeg syns de var fine [:D]

http://no1barnevogn.no/duovogn/

de å var fine :D

er 15 kg greit for en vogn?? hehe[8D][:)]

de å var fine :D

er 15 kg greit for en vogn?? hehe[8D][:)]

Emmaljungas edge duo kombi veier 15 kilo
(føler meg litt noob som måtte sjekke det)[:-]

hehe så det er liksom grei vekt??
er heeelt grønn på det her jeg altså, så de vognene jeg hadde sett på veide 16kg,
hvor store er baggene på "de kjente" merke vognene da tro *søke litt*

Er helt grønn på vogner jeg også[8D]
Men vet bare at jeg skal til sverige for
og kjøpe emmaljunga vogn, med kursen og alt
kan man få de for rund 5-6000 der, og her
koster di 8500 ! Men skal vurdere og få mamma
til og fixe ei billig vogn, evt må man jo ha
sovevogn i barehagen når den tid kommer ? [:-]

vanskelig dette med vogner, syns egentlig de billige ser ganske grei ut, det eneste jeg ikke ser som kanskje er litt lurt å ha.........? er bærehåndtak på bag delen?

vanskelig dette med vogner, syns egentlig de billige ser ganske grei ut, det eneste jeg ikke ser som kanskje er litt lurt å ha.........? er bærehåndtak på bag delen?

Ja det skal ikke være greit altså, men bærehandtak på bagen er vell ikke et must ? altså, hvor mange ganger kommer du til og bære bagen ? jeg kommer jo evt til og ta vogna med inn om babyen sover i den, eller ha den stående i hagen... så jeg ser ikke noe problemer med det egentlig, bagene er veeeeldig tunge og bære også[:)]

hmm tja nei, man trenger kanskje ikke det. er vel sånne ting man hvet om man har barn fra før av[;)]
eneste jeg bekymrer meg for med vognen, er at jeg absolutt ikke har en eneste plass inne å sette den fra meg:(

har en bitteliten hveranda med tak så hvis den står heeelt intil veggen står den litt beskyttet...............
men de blir vel rå og kalde av å stå ute.

hmm tja nei, man trenger kanskje ikke det. er vel sånne ting man hvet om man har barn fra før av[;)]
eneste jeg bekymrer meg for med vognen, er at jeg absolutt ikke har en eneste plass inne å sette den fra meg:(

har en bitteliten hveranda med tak så hvis den står heeelt intil veggen står den litt beskyttet...............
men de blir vel rå og kalde av å stå ute.

Jah jeg har problemer med og plasere vogna jeg også, men tror jeg skal få tak i sånne "sokker" til
vogna slik at golvet slipper og bi skittent. også kan man jo flytte litt rundt på den[:)]

sokker til vogn, det har jeg aldri hørt om. hørtes lurt ut[:)]

sokker til vogn, det har jeg aldri hørt om. hørtes lurt ut[:)]

Jah ivf for de som har liten gang, som må flytte vogna hele tiden,
noe jeg regner med vi blir og gjøre[:'(]

hvor får man tak i det?

Her har de det på brio [:)]
Men er sikkert andre butikker som også har det [;)]

Back
Topp